Gå til innhold

Min 85 Camaro

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm. ser ut som en noe kreativ kombinasjon av karosseri og skjørt.

 

ser ut som om du har en '85 "grunnmodell" front, med skjørtene fra en tilsvarende (85-89 (90?)) z-28.. av rein nyskjerrighet, passer dette faktisk sammen? eller er det passformsproblemer mellom skjørtene og fronten..

 

Er bare nyskjerrig, har rota rundt med disse bilene i noen år, men ikke sett de bitene kombinert. vanligvis bytter man fronten sammen med skjørtene.

 

Har faktisk en '85 selv, men i litt annen farge. morsomme biler å leke med :)

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morro, hadde aldri tenkt på å kombinere de to forskjellige designene i fronten.. ser faktisk overraskende bra ut. Har du noen bedre bilder av bilen eller?

 

også en anelse uvanlig med et såpass flatt panser på disse.. de fleste er jo levert med gjeller på panseret orginalt, eller så har folk aftermarket pansere med noen sinnsvake scoop på av varierende utseende.

 

er det et av de orginale pansrene fra base/berlinetta, eller noe aftermarket?

 

..og har du fått satt på iroc dekalene, eller fjerna dem? ser de er på i det ene bildet og ikke i de to første.

 

--nei, nå graver jeg altfor mye her.. skal gi meg nå jeg.

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil og fin farge! Jeg får forresten etterhvert et av de front stykkene som passer til den front spoileren til overs. Kan evt. si fra hvis det er av interesse.

 

Camarogeddon,

Har truffet deg et par ganger når du har vært ute å lufta Camaron :) Ser veldig bra ut den bilen din også!!

 

PS! Når det gjelder panser så er det kun Z28 og IROC som hadde "louvers" (85-90) eller "blisters" (91-92). RS, SC og Berlinetta hadde alle flate panser som på denne bilen :)

 

 

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet Camaro! Passer bra med den fargen!

 

Har lenge ønsket meg en sen 80-talls camaro eller trans am. Har bare sett disse bilene utenifra, men ikke innvendig. Åssen er bakseteplassen egentlig? Har hørt folk som sier at det nesten ikke er plass til voksne folk baki, men man får jo trøkka tre karer baki en golf, og bakseteplassen på en camaro er vel ikke mindre enn en golf?

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, for det er bare plass til to bak! Og de bør ikke være altfor høye. Jeg er 187 og skaller i taket. Heldigvis befinner jeg meg alltid bak rattet, tross alt min bil hehe...syns synd på dem som må lide i baksetet.

 

Her er bilder av min, med sommerdekk som snart skal på igjen :p

 

417486640_849400a770.jpg

 

417486728_3e52ee51eb.jpg

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chevyken: takker, :)

Ante ikke at du bodde nede i samme område som meg (ser jo det når jeg ser etter, men ingen har noensinne beskyldt meg for å være oppmerksom). Kan ikke si jeg har sett cab'en din i byen ennå for det hadde jeg nok lagt merke til hvis jeg hadde passert :) Hadde nok klart å skille den ut på frontlyktene, det er ikke så mange som har de.

 

hmm. ekstra front.. har du delebiler stående eller? :)

Samler smådeler som en gal mann nå mens jeg bor i usa, men det er alltids noe man glemmer, og det å finne deler i norge er ikke alltids helt A4.. og i hvertfall dyrt å få sendt småting fra statene. (veit om han som drev privat camaroskrot i larvik, men ikke mye igjen der lenger desverre).

 

store deler som sfc,er osv er jo greit nok å bestille via jetcarrier, det koster jo en god slump uansett.

 

 

Når det gjelder baksetene i disse bilene, glem det!. setene i disse bilene er regnet for å funke for "to voksne, og to under 12 år"..

 

det GÅR an for en middels størrelse person eller to baki der, men det er mindre behagelig. selv er jeg 1.90, og kan enkelt og greit glemme å sitte der. selv har jeg setene der sånn ca fordi det ser litt for dumt ut uten. tror jeg har hatt folk baki der en gang i den bilen jeg har nå, og kanskje 3 ganger mens jeg hadde den forrige. som sagt, går, men veldig ubehagelig.

 

(men setene funker fint som en unnskyldning til kona for å få lov til å kjøpe slik bil, "det er jo en 4-seter", hehe.

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camarogeddon,

 

Joda bor her ja :), har bodd her siden 2002 når jeg flytta fra statene. Er du der borte på skole, eller jobber du?

Jeg så deg en gang nedpå Herøya forbi Hydro, og en annen gang kom du ned fra Eidanger og ut på Vallemyrene (jeg bor på Eidanger).

 

Nei, jeg har ikke delebil, men jeg har et front, bakfanger og et sett skjørter, baklykter, etc. etc. :)

 

Baksetene ja...off... de er rimelig små. Veeeldig lave, så det er ikke noe særlig å sitte i for voksne!

 

Her er min forresten:

 

l_5aa388913297c78777cb4dd385d2c051.jpg

 

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chevyken:

er her for å studere, bor på hovenga, også for å studere (Hit). Solgte den første camaroen min for å begynne å studere, men måtte kjøpe en til neste sommer, fikk abstinenser bra fort.

 

Har sett din før i en eller annen post for en stund tilbake. Er ikke så altfor mange av cabene i norge. og enda færre av disse bilene som er såpass velholdte. Godt noen tar vare på disse bilene. Begynner på mange måter å bli småklønete å få tak i hele og pene utgaver av disse. Brukte endel tid i fjor før jeg fant en som ikke var helt ødelagt på det ene eller andre viset.

 

 

BMW_320i:

 

Lett å slå leppa på disse bilene nedi ja. i hvertfall hvis bilen er noe senka. (aner ikke om din er eller ikke, men... ser i hvertfall ut som temmelig orginal høyde på bildene.) (noe jeg er glad for at min ikke er) bilene er mer enn stive nok med de riktige stagene osv under... blir de noe lavere kan de jo ikke brukes, og da forsvinner litt av poenget, i hvertfall for meg.

 

Disse bilene er jo for det meste levert med 10-bolts bakakslinger, men med endel variasjon på bremseoppsett. har sett både stål og aluminiumstromler, pluss skiver naturligvis.

 

jeg er den "heldige" innehaver av en av de litt mere uvanlige akslingene, 9-bolt akslingen til Borg Warner. merkelig bremseoppsett (venstre kaliper er montert foran skiva, høyre kaliper er montert bak skiva). jeg mener både 10 og 9 bolt er levert med diffbrems. (forresten, hvis noen veit om noen som selger nye diffbremser til 9-bolts akslinger, skrik ut.)

 

hvis man skal skaffe deler så er det en helt klar fordel med 10-bolteren. den har vert plassert i "gud veit hva" av GM personbiler i årevis, og deleutvalget er solid. desverre så er også dette den akslingen med svakest konstruksjon, men det er en annen diskusjon.

 

hmm. når man først er i gang med å poste bilder av bilene sine...

 

gamlecamaro'n:

camaro.jpg

 

 

Nåværende:

Camaro.jpg

 

-Camarogeddon

 

edit:

Chevyken, jeg så at du faktisk har klart å skaffe lite skilt foran til bilen din. IMPONERT! Jeg har prøvd til begge de jeg har/har hatt, og skilt som ikke dekker hele fronten er i praksis bare å glemme. (bak går greit pga plasseringen av låsen. Den første jeg hadde, der hadde de borret et 30 mm hølsaghull midt i skiltet bak for å kunne åpne luka. Karen på tilsynet lo godt når han så det, men ville allikevel ikke gi meg lite foran)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår