Gå til innhold

Vento 1.8 med turbo??

Ranger emnet


Laffen

Anbefalte innlegg

Hei. Har planer om å kjøpe meg ny bil, en vento 1.8. men det er jo kult med turbo, så det er et lite must... Men hva koster det? og hvor bra vil det virke, regner med at det er ganske effektivt med turbo, men jeg kan ennå ikke mye om det. Er nå vant til å kjøre en Golf 2, 1,6 miljøturbodiesel... Og verre enn det blir det ikke, vil ha mer, selv om diesel'n er litt kul...(bilen, IKKE motoren...) Har tenkt litt på om det kanskje er mulig med kompressor også, men dette vet jeg ingen ting om, så derfor søker hjelp der jeg regner med det er noen som gidder og kan hjelpe meg...

 

Takker på forhånd på ALL hjelp(og kommentarer)....

post-591-13804850241514_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Håkon A

hva med å prøve et annet bilmerke?

 

 

Pass deg nå lille frøken - eller så sladrer jeg til sjefen din :D

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Håkon A

hva med å prøve et annet bilmerke?

 

Hvor er din patriotisme til Møller? :D :D :D :D Bra å se at du ikke er trangsynt!

 

gtr

 

G60 er vel ikkje akkurat det beste, laderen er elendig. Hvis du drever den, ryker den enda fortere. Turbo er nok tingen. Gjerne på en VR6 motor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fins jo mange ferdige kit til vr6-motoren... både kompressor og turbo... har sett flere eksempler på vr6 bi-turbo... surf innom http://www.gtiklubben.nu og søk etter innlegg om dette emnet...er ikke så lenge siden det ble diskutert litt omkring det...

 

men,ser nå at du vurderer 1.8 motor... synes heller du bør satse på vr6 ;) ihvertfall hvis du er ute etter litt fart og spenning.... :D

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tomgr

fins jo mange ferdige kit til vr6-motoren... både kompressor og turbo... har sett flere eksempler på vr6 bi-turbo... surf innom http://www.gtiklubben.nu og søk etter innlegg om dette emnet...er ikke så lenge siden det ble diskutert litt omkring det...

 

men,ser nå at du vurderer 1.8 motor... synes heller du bør satse på vr6 ;) ihvertfall hvis du er ute etter litt fart og spenning.... :D

og er ute etter å lesse bilen full av kg, for å ødelegge den`s orginale egenskaper helt! ;)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dens orginale egenskaper er vel ikkeno å rope høyt om uansett, det er blautfjærer for hattbærende stålullhoder alikavæl. Må fixes med senke-z ++ som på de fleste biler. Men det hjælper jo ikke med xtra kg.

Ein dumstut trur vël om alle som helsar blidt.

Han merkar slett ikkje dei legg snarer for han, om han sit i hop med dei lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo heller ikke den enkleste sak i verden å få tak i en vr6 da... Finnes vel 5 stykker i norge... Og tror det blir nok effekt i en 1.8, hadde vært greit med en vr6 turbo hvis det hadde vært 4wd... En framhjulsnapper får du jo uansett ikke brukt hesta på, før du er god over norges fartsgrenser... Som vel å merke skjer ganske ofte...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok...det stemmer vel at vr6'en er en rimelig stor og tung klump... ;) så bilen blir vel rimelig framtung med en sånn..

 

hva med å bytte til 1.8T motor da? fins jo folk som har fått en god del hester ut av dem... :D

og den er det jo allerede turbo på.... :cool:

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med og sette turbo på en motor som ikke er beregner for det er at kompresjonen er for høy på disse motorene så du kan ikke kjøre med noe laddetrykk, og manje turbo motorer har under spyling på stemplene og det er skjelden at en sugemotor har.

 

Skal du ha turbo så ville æ ha satt i en 1,8t motoe eller funnet en g60 motor som man kunne montert turbo på.

 

G60 klarer man og hente ut ca185 erlige hk og ca 300nm med turbo og ca 1bar i trykk da klater ikke orginale innsprøytinigs systeme mere.

 

Får du tak i en 1,8t så e det jo litt ombyging av ledningsnett som må til men det er en go del mere potensial i den. men kjøp helst en 97 eller nyere.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår