Laffen Skrevet Juli 15, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2002 Hei. Har planer om å kjøpe meg ny bil, en vento 1.8. men det er jo kult med turbo, så det er et lite must... Men hva koster det? og hvor bra vil det virke, regner med at det er ganske effektivt med turbo, men jeg kan ennå ikke mye om det. Er nå vant til å kjøre en Golf 2, 1,6 miljøturbodiesel... Og verre enn det blir det ikke, vil ha mer, selv om diesel'n er litt kul...(bilen, IKKE motoren...) Har tenkt litt på om det kanskje er mulig med kompressor også, men dette vet jeg ingen ting om, så derfor søker hjelp der jeg regner med det er noen som gidder og kan hjelpe meg... Takker på forhånd på ALL hjelp(og kommentarer).... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majestet Skrevet Juli 15, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2002 Hvorfor ikke kjøpe en bil som er overladet i utgangspunktet? Mvh Marius Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Juli 15, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2002 sett inn en g60 motor i ventoen, 150-160hk med kompressor. eller sett turbo sats på den da kan du få opp til ca 185hk da klarer ikke orginaldysene mere men det e jo ikke ille det. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Juli 15, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2002 hva med å prøve et annet bilmerke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Juli 15, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2002 Originally posted by Håkon A hva med å prøve et annet bilmerke? Tenkte akkurat det samme... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Juli 15, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2002 Laffen liker sikkert utseende på Vento men har lyst på litt ekstra pulver under panseret. Da kan man jo ikke kjøpe en annen bil da ;) Sleng på en "snegle" det hadde jeg gjort :D Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Juli 15, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2002 Originally posted by Håkon A hva med å prøve et annet bilmerke? Pass deg nå lille frøken - eller så sladrer jeg til sjefen din :D Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet Juli 18, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2002 Originally posted by Håkon A hva med å prøve et annet bilmerke? Hvor er din patriotisme til Møller? :D :D :D :D Bra å se at du ikke er trangsynt! gtr G60 er vel ikkje akkurat det beste, laderen er elendig. Hvis du drever den, ryker den enda fortere. Turbo er nok tingen. Gjerne på en VR6 motor... Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Juli 18, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2002 fins jo mange ferdige kit til vr6-motoren... både kompressor og turbo... har sett flere eksempler på vr6 bi-turbo... surf innom http://www.gtiklubben.nu og søk etter innlegg om dette emnet...er ikke så lenge siden det ble diskutert litt omkring det... men,ser nå at du vurderer 1.8 motor... synes heller du bør satse på vr6 ;) ihvertfall hvis du er ute etter litt fart og spenning.... :D Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Juli 18, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2002 Originally posted by tomgr fins jo mange ferdige kit til vr6-motoren... både kompressor og turbo... har sett flere eksempler på vr6 bi-turbo... surf innom http://www.gtiklubben.nu og søk etter innlegg om dette emnet...er ikke så lenge siden det ble diskutert litt omkring det... men,ser nå at du vurderer 1.8 motor... synes heller du bør satse på vr6 ;) ihvertfall hvis du er ute etter litt fart og spenning.... :D og er ute etter å lesse bilen full av kg, for å ødelegge den`s orginale egenskaper helt! ;) Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skaftetryne Skrevet Juli 18, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2002 Dens orginale egenskaper er vel ikkeno å rope høyt om uansett, det er blautfjærer for hattbærende stålullhoder alikavæl. Må fixes med senke-z ++ som på de fleste biler. Men det hjælper jo ikke med xtra kg. Siter Ein dumstut trur vël om alle som helsar blidt. Han merkar slett ikkje dei legg snarer for han, om han sit i hop med dei lure. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laffen Skrevet Juli 19, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2002 Er jo heller ikke den enkleste sak i verden å få tak i en vr6 da... Finnes vel 5 stykker i norge... Og tror det blir nok effekt i en 1.8, hadde vært greit med en vr6 turbo hvis det hadde vært 4wd... En framhjulsnapper får du jo uansett ikke brukt hesta på, før du er god over norges fartsgrenser... Som vel å merke skjer ganske ofte...:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Juli 19, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2002 ok...det stemmer vel at vr6'en er en rimelig stor og tung klump... ;) så bilen blir vel rimelig framtung med en sånn.. hva med å bytte til 1.8T motor da? fins jo folk som har fått en god del hester ut av dem... :D og den er det jo allerede turbo på.... :cool: Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laffen Skrevet Juli 19, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2002 Hmmm... Er det ikke da like lett å sette på turbo på den 1.8 som sitter der, i stedet for å sette inn en annen 1.8 med turbo?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Juli 19, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2002 Problemet med og sette turbo på en motor som ikke er beregner for det er at kompresjonen er for høy på disse motorene så du kan ikke kjøre med noe laddetrykk, og manje turbo motorer har under spyling på stemplene og det er skjelden at en sugemotor har. Skal du ha turbo så ville æ ha satt i en 1,8t motoe eller funnet en g60 motor som man kunne montert turbo på. G60 klarer man og hente ut ca185 erlige hk og ca 300nm med turbo og ca 1bar i trykk da klater ikke orginale innsprøytinigs systeme mere. Får du tak i en 1,8t så e det jo litt ombyging av ledningsnett som må til men det er en go del mere potensial i den. men kjøp helst en 97 eller nyere. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.