Helland Skrevet Mars 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 Har nå fått start på min volvo 240.. er en b21et, med innsprøytning ifra en F motor(B230F) starter, men går meget dårlig, noen forslag? kjører uten lambda sonde... Siter 1996 Volvo 940 Tic B230FK 1993 Mercedes Benz C220 Sport 1972 Datsun 1200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Mars 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 vakumlekasje kanskje? Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest PsychoSigV Skrevet Mars 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 Kjører uten lamdaen? Ikke rart den går elendig da, går bilen på nødprogram å bruker mye bensin og går dårlig. Monter på en brukbar lamda så funker bilen som krutt igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helland Skrevet Mars 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 Kjører uten lamdaen? Ikke rart den går elendig da, går bilen på nødprogram å bruker mye bensin og går dårlig. Monter på en brukbar lamda så funker bilen som krutt igjen. sikker.. går SJIKKELIIIIIIIG dårlig altså... glemte å nevne at jeg ikke bruker forpumpe... men det er bra med bensin på den... Siter 1996 Volvo 940 Tic B230FK 1993 Mercedes Benz C220 Sport 1972 Datsun 1200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helland Skrevet Mars 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 vakumlekasje kanskje? har gått over slangene på innsuget... Siter 1996 Volvo 940 Tic B230FK 1993 Mercedes Benz C220 Sport 1972 Datsun 1200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mars 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 Montèr matepumpe og lambdasensor, så blir det nok i orden.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helland Skrevet Mars 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 Montèr matepumpe og lambdasensor, så blir det nok i orden.. forpumpa skal vel ikke ha store betydningen så lenge det er nok bensin på tanken? Siter 1996 Volvo 940 Tic B230FK 1993 Mercedes Benz C220 Sport 1972 Datsun 1200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Mars 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 Hmm.. nei du trenger ikke forpumpe.. ikke under halv tank i allefall.. Men kan være at du har montert 230f innsprut da.. Beregnet på 2,3l og 21et er 2,1.. Var en som har gjort det før.. han ga opp og kjøpte datasprut.. vurderte det selv og skulle bestille delene.. men jeg orka ikke da han sa det var umulig å få til å gå noe særlig.. Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mars 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 forpumpa skal vel ikke ha store betydningen så lenge det er nok bensin på tanken? Jo, du trenger forpumpa, hvorfor tror du at den er der orginalt.Den stakkars hovedpumpa klarer ikke å suge å trykke på samme tid, det er den ikke laget for. Den skal kun trykke bensinen framover. På en turbo motor kommer jo bensintrykket opp i 4-4,5bar. Den er avhengi å bli matet av forpumpa. Hovedpumpa går istykker hvis den må gjøre alt selv. Sett oxo inn lamdaen så blir det bra Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Mars 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 Jo, du trenger forpumpa, hvorfor tror du at den er der orginalt.Den stakkars hovedpumpa klarer ikke å suge å trykke på samme tid, det er den ikke laget for. Den skal kun trykke bensinen framover. På en turbo motor kommer jo bensintrykket opp i 4-4,5bar. Den er avhengi å bli matet av forpumpa. Hovedpumpa går istykker hvis den må gjøre alt selv. Sett oxo inn lamdaen så blir det bra vekta på bensina som er i tanken er nok til at det er konstant trykk over hovedpumpa... :titties: Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mars 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 vekta på bensina som er i tanken er nok til at det er konstant trykk over hovedpumpa... :titties: vekta på bensinen?? du er klar over at den først skal suges opp av tanken og så ned til pumpa. Men samma f.... Den er er orginalt og da er det en grunn til det. Tror volvos ingeniører har litt mer peiling på detta enn deg. :volvopower: Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helland Skrevet Mars 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 vekta på bensinen?? du er klar over at den først skal suges opp av tanken og så ned til pumpa. Men samma f.... Den er er orginalt og da er det en grunn til det. Tror volvos ingeniører har litt mer peiling på detta enn deg. :volvopower: men fant ut at fordeleren var det største problemet. så den går brukbart for øyeblikket.. men ladder ikke mye.. skjønner ikke hvorfor.. kan hende det blir bedre med lambda og forpumpe... Siter 1996 Volvo 940 Tic B230FK 1993 Mercedes Benz C220 Sport 1972 Datsun 1200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Mars 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 Jo, du trenger forpumpa, hvorfor tror du at den er der orginalt.Den stakkars hovedpumpa klarer ikke å suge å trykke på samme tid, det er den ikke laget for. Den skal kun trykke bensinen framover. På en turbo motor kommer jo bensintrykket opp i 4-4,5bar. Den er avhengi å bli matet av forpumpa. Hovedpumpa går istykker hvis den må gjøre alt selv. Sett oxo inn lamdaen så blir det bra Greit nok at den er laget for å være der osv.. men den skal allefall funke ei stund(når du sier at den ødelegges).. Så da er ikke det noe problem, med tanke på at den går dålig?! Har man full tank så skal det gå helt greit.. jeg hadde ikke forpumpe når jeg hadde k-jet.. 5bars trykk hele tia.. funka max:pimp Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helland Skrevet Mars 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2007 har fått svar på det, men noen som vet hva som er galt når den ikke ladder mer en 0,4bar på ca 5500rpm... den ladda 0,7bar på den gamle bilen. skal det være forskjell ettersom den bmwn var sekser? Siter 1996 Volvo 940 Tic B230FK 1993 Mercedes Benz C220 Sport 1972 Datsun 1200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Honda_S2000 Skrevet Mars 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2007 Har nå fått start på min volvo 240.. er en b21et, med innsprøytning ifra en F motor(B230F) starter, men går meget dårlig, noen forslag? kjører uten lambda sonde... Er ikke dette standard..? At den går dårlig altså? Siter BMW 5 serie E60 x Volvo V70 (fikk i innbytte) x Impreza WRX 03, x Mr2 Mk1 x Mr2 Mk2 x Honda S2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.