Gå til innhold

Epoxy på gulv

Ranger emnet


HappyDori

Anbefalte innlegg

Det der kan man ikke bruke som belegg, bare som maling. Og da er vi inne på det med styrke og levetid. Hvis du maler med epoxy på gulv vil det ta kun få år før du må gjøre det om igjen, til tross for skikkelig utført arbeid. Skikkelig belegg som er riktig lagt kan ha ei levetid på opptil 30 år avhengig av bruk. Epoxymaling er best egnet til fundamenter, vegger, graver osv der man ikke har den samme vektbelastningen og slitasjen.

 

EDIT - I tillegg ser jeg at den fra biltema er fargeløs, er ikke så digg å stirre på en halveis gjennomsiktig og stygg overflate med litt betong som kan skimtes igjennom her og der hvor forskjellige slitasjegrader vises godt fra område til område. Overflaten blir matt etter endel bruk, så det blir nok ikke noe vakkert syn til slutt. Ser ikke ut til at det kan tilsettes pigment heller. Kan liksågodt gjøre det skikkelig med en gang.

Og noen primer som er beregnet til den ser jeg heller ikke, så den kommer nok til å løsne lett som bare det.

'92 BMW 318is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du gjør det riktig, med kvalitets epoxy, så holder det i maaaange år på feks et lite verksted... Men kjører du bil på felgen der til stadighet, eller truck med harde plasthjul og masse vekt på, så KAN det løsne over tid...

 

Jeg har jobbet som maler i mange år nå, og det er meget sjelden noe løsner når jobben blir skikkelig utført

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men du finner ikke epoxybelegg som er helt klart. Så det vil bli veldig grumsete i begynnelsen, og matt etter litt bruk. Så det er ganske meningsløst å gjøre noe sånt. Hvis man vil ha noe som ser skikkelig bra ut og holder seg pent, er steinteppe noe å anbefale. Dette kan du se hos de aller fleste bilforhandlerne da det er svært populært i utstillingshaller osv. Enkelt forklart er det veldig pen grus som er limt fast i gulvet. Men det koster skjorta også, så er nok ikke noe alternativ i din private garasje, hvis du ikke er Petter Stordalen da selvfølgelig :p

'92 BMW 318is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
EDIT - I tillegg ser jeg at den fra biltema er fargeløs, er ikke så digg å stirre på en halveis gjennomsiktig og stygg overflate med litt betong som kan skimtes igjennom her og der hvor forskjellige slitasjegrader vises godt fra område til område. Overflaten blir matt etter endel bruk, så det blir nok ikke noe vakkert syn til slutt. Ser ikke ut til at det kan tilsettes pigment heller. Kan liksågodt gjøre det skikkelig med en gang.

Og noen primer som er beregnet til den ser jeg heller ikke, så den kommer nok til å løsne lett som bare det.

 

 

Hvor har du hørt at den er fargeløs?

"Samme hva det koster. Så lenge det er billig."

 

- Opel Kadett E Cabriolet 93mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du hørt at den er fargeløs?

 

Kan gå ifra det da det ikke er spesifisert at det er tilsatt pigment, eller at de selger det seperat. Det står også halvblank, det går ikke an å vurdere om en epoxymaling med pigment er blank, halvblank osv. Overflaten blir den samme uansett. Med andre ord, den må være uten pigment.

'92 BMW 318is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ok, du vinner :win

Skal ikke diskutere mer da jeg aldri har prøvd den fra Biltema selv..

 

Men som sagt er den vannbasert også, noe som funker greit hvis du bare skal male gulvet, men skal du ha skikkelig belegg duger det ikke. Og et malt gulv vil aldri bli like jevnt og fint som ett belegg, og heller ikke på langt nær like sterkt. Anbefaler å både prime og legge skrapelag først hvis du skal male for å få best mulig resultat med vannbasert, ellers vil du få noe som likner på månelandskap..

'92 BMW 318is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår