ManBoy Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Hei. Jeg har en KR GTi 16v som jeg lurte på å gjøre noe med. Er det mye makk og flytte GTi motoren over i en syncro? Dyrt og forsterke syncro drivverk? Jeg lurte også på hva dere synes om dette turbokit'et: Turbo kit 1,8-2,0l 16v??. Må jeg ha ny sprut og skifte innmat for å nå 300 gamp med dette kittet? Jeg er generelt sett ute etter alle tips og råd jeg kan få angående dette. Hva med godkjenning? Takker på forhånd for alle svar jeg måtte få.. ;) Moralen er mest mulig moro for penga.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Hei. Jeg har en KR GTi 16v som jeg lurte på å gjøre noe med. Er det mye makk og flytte GTi motoren over i en syncro? Dyrt og forsterke syncro drivverk? Jeg lurte også på hva dere synes om dette turbokit'et: Turbo kit 1,8-2,0l 16v??. Må jeg ha ny sprut og skifte innmat for å nå 300 gamp med dette kittet? Jeg er generelt sett ute etter alle tips og råd jeg kan få angående dette. Hva med godkjenning? Takker på forhånd for alle svar jeg måtte få.. ;)Moralen er mest mulig moro for penga.. Motoren er bolt on i syncro,eneste problemet er at noen 16v blokker mangler ene festet til fordelingskassa på syncroen. Forsterke syncrodrivverk koster penger og det er begrenset hvor mye det tåler.Men er endel i UK som har fått det til å tåle 400hk men er langt fra egnet til f.eks dragrace... Turbokittet ser greit ut men org sprut er det bare å hive ut... Med annen innmat og annet sprut er 300 oppnåelig ja men må sikkert bytte turbo også... Har selv bygget 16vT og satser på 300 ish.... har brukt mye mer enn det kittet der koster.... regn med minst 2 ganger den prisen Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Her har du samme kittet direkte fra leverandøren: http://www.kineticmotorsport.com/products/Kinetic_Motorsport_Stage1_16V_Golf_Jetta_Turbo_Kit-383-95.html Skal være et ganske bra kvalitet på det. I tillegg trenger du fuelrail, dyser (440-504cc) og sprut. Du kan enten bruke digifant fra G60 med 16vT chip eller datasprut. Regn med rundt 6000,- for stempler og eventuelt også 3500-4000 for råder om du vil ha litt ekstra sikkerhetsmargin, da har du bunndel som tåler masse juling og antagelig over 500-600 hk Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManBoy Skrevet Mars 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Ser ut som det følger med dyser i settet.. Hva kan jeg forvente å måtte betale for digifant sprut og chip? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Mars 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 Ser ut som det følger med dyser i settet.. Hva kan jeg forvente å måtte betale for digifant sprut og chip? Følger med dyser til tilleggsprut ser det ut som.... digifant sprut får du vel for en 3000 ish Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mars 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 Ser ut som det følger med dyser i settet.. Hva kan jeg forvente å måtte betale for digifant sprut og chip? Det følger med 2 stk 380cc dyser. Disse er for små for det turboen orker ved 1 bar. Vil anbefale å gå for dyser i str 440-504cc avhenging av bensintrykk. Du kan jo søke litt her på forumet og se hva alle de andre som driver med 16vT turbo bruker av oppsett. Både Danna og Munkorama bruker 440cc dyser Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManBoy Skrevet Mars 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 Hmm.. Finner jo megasquirt til under 3000 på ebay.. Er dette å anbefale framfor digifant? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mars 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2007 Hmm.. Finner jo megasquirt til under 3000 på ebay.. Er dette å anbefale framfor digifant? Da må du i tilleg ha bredbåndslambda, og du må belage deg på å mappe selv. Men skal du ha over 1,2 bar ladetrykk er det bedre (antagelig) Ingen sprut er bedre enn den som mapper Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManBoy Skrevet Mars 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 Hvor mange hester kan man få ut med oppimot 1,2 bar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Hvor mange hester kan man få ut med oppimot 1,2 bar? Vanskelig å si uten å prøve. Tipper et sted mellom 280-320 avhenging av motor Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.