Gå til innhold

Min Octavia 1,8 Turbo 20v

Ranger emnet


Ole-mann

Anbefalte innlegg

  • Svar 309
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Heisann!

Må si de 18" passet bra på bilen din!

 

Jeg har netopp kjøpt meg en 01 mod Octavia 4x4TDi:) Får den faktisk ikke før i morgen, og jeg gleder meg som en liten unge...;) Men.. Jeg skal ha meg nye felger til bilen, og lurer på om det blir 17" eller 18"... Så.. det jeg lurer på er hvilken dimensjon du har på dekka på de 18" dine...? Jeg er nemli litt ute etter å få såpass "mye" gummi på hjulene at jeg ikke trenger å sitte med hjertet i halsen hver gang jeg kjører på en litt dårlig vei... Og dine så jo ut til å være en god mellomting!

 

Keep up the good work:)

 

MVH 4x4Tdi

-Ka vi sku ha gjort utn have, sku vi ha bært båtan...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, grattis med ny god bil, :) 18" mine er 225 40 18, hadde 225 45 17" før, synes ikke det er så stor forskjell egentlig, men et lite tips er at hvis du kjøper felger med "kant" så kjøp 18" eller større, eller så ser de så småe ut. også er nesten senke fjærer/sett et must når du får på de nye felgene, håper du fikk den infoen du ville +++ hehe.

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Halla folkens, en liten update her da, bilen ble chippet i sommer og jeg ble VELDIG fornøyd, nesten 200hk og lader 1,2 bar, og det liker vi mmmmmm:D... (lurer litt på hvorda ndet blir i vinter men) har noen større planer som blir avslørt om få dager tenker jeg, venter bare på litt flere deler;)...

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen din er veldig fin Ole-mann. Samme farge som min nye.

Felgene er helt råe.

 

Har kjøpt meg Octavia nr 3 i rekken nå.

 

1. 1998 1.6 75hk sedan

2. 1999 1.9TDI stv

Nå:2002 1.9TDI 4x4 stv.

 

Etter min erfaring blir felgvalget mest utifra praktisk bruk.

 

18 tommere er jo fint, men det spørs veldig på veiene en kjører på. Hos meg er det praktisk talt umulig å kjøre på mer enn 16". Kjører nå 15". Etter to felts europavei har jeg 17km med dårlig asfalt og så 2 km med grusvei, så da må det praktiske gå foran utseende.

 

Hvis du 4x4TDI har litt dårlige veier rundt der du bor, eller du skal til fjells er det nok best med max 17".

 

Senking er jo fint, men for min del synes jeg det er upraktisk med en rålav 4x4 bil. Det blir litt som å gå med stilettheler til kjeledress! Min gamle Volvo 242 skal jeg senke, men det er jo en sommerbil.

1999 VOLVO V70 2.5TDI (FAMILIEBILEN)

1973 VOLVO 142 PROSJEKT

1979 KADETT C - 2-DØRS SEDAN PROSJEKT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

242TDI:Jeg gikk for 17"... Er veldig fornøyd med de, så jeg angrer ikke. Nå har jeg jo og muligheten til å ta turen innom en grusvei om det skulle bli aktuelt. Og det blir det...;)

Senking er noe som står så langt den på lista, at det mest sannsynlig ikke kommer.

 

Ole-mann: Takk for infoen. Litt lenge siden, men alikevel..:) Har kjøpt meg slike pærer selv og gleder meg til å komme hjem å montere.. Jobber på sjøen, så det blir mye tid til å sikle på forskjellige detaljer...:idea: Hehe!

Men det ser jo bra ut på din bil, så da er det bare å krysse fingrene til jeg kommer hjem...

Gleder meg til du avslører planene dine!

-Ka vi sku ha gjort utn have, sku vi ha bært båtan...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg fått noen fine deler i posten som jeg har ventet på lykter grill og front fanger mmmmmmmmmmmm...

ja jeg vet grillen er rød, den og lyktene er kjøpt brukt;)

 

 

PIC_0007.jpg

 

PIC_0005.jpg

 

sånn ca vil den bli seende ut, ikke xenon som på bildet(enda i hvertfall)...

 

RSLOOK1.jpg

 

Ja det stemmer, det blir RS LOOK....:D

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du får si ifra om du skal ha gitterene og listene til fangeren også. ser mye bedre ut med originalt..

 

pen bil foresten.. :D

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår