Gå til innhold

Min Octavia 1,8 Turbo 20v

Ranger emnet


Ole-mann

Anbefalte innlegg

Hei folkens, da har jeg laget en ny instrumet holder, til turbo trykks måleren og olje trykks måleren, den andre plast saken knakk, freste en 5mm plate av melamin, (blanding av plast og treverk eller no, rett på meg hvis jeg tar feil). også har jeg lakket den og øyelokka, her er noen bilder...

 

holderen, beklager for at noen av bildee er tatt med mobilen..

PIC_0013.jpg

 

Bilde004.jpg

 

Bilde005.jpg

 

øyelokka

 

PIC_0010-1.jpg

 

Skal ta litt bedre bilde av øyelokka en dag

PICT0037.jpg

 

 

Hva tror dere folkens?

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 309
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Legger inn to bilder av bilen, dette er de siste bilden av fronten sånn den er nå, den nye fronten blir satt på om ca en ukes tid, altså i påske uka, da blir det klare hovedlykter, klare blinkers forran, en annen grill og RS fanger forraen, :D gleder meg sykt...

 

 

ghr.jpg

 

adcopy.jpg

 

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åssen fikk du til det?:P tenkte jeg skulle gjøre det samme på octaviaen min. tenkte jeg skulle ta ut viftene rett over og sette de inn der i stedenfor. var det vanskelig??

 

liten update bare, fått inn målerne mine sånn jeg ville ha de, blei fornøyd :D

 

PIC_0075.jpg

Skoda Fabia 1.9 TDI 09

misubitshi evolotion 2 2.0T

x omega 2.0 94 x baleno 99 1.6 4x4 x golf 1.8 94 x octavia 1.8t 99

EL - Dandy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg gjorde var og ta ut det rommet som var der, og satt cdspilleren ned ett hakk, så kjøpte jeg en sånn cdspiller blender eller hva det heter,(sånnt deksel man setter der hvis man ikke skal ha cdspiller) og skjerte ut to hull i 52mm...

Men den knakk når Jeg skulle skifte lyspære, så jeg freste ut en plate på jobben, og det ble mye bedre, en 5mm plate i melamin og lakkerte den i sort silke matt eller no, står på siste siden tror jeg.. ble veldig fornæyd selv..

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så pent ut det der...

 

men i så ny bil som en octavia syntes jeg..(dette er min personelige mening)

det blir litt feil med masse(ja jeg kaller 2-3 masse) uoriginale målere

spessielt når du har en motorlampe som lyser vedlavt oljetrykk. tempmålerene i disse bilene er til å stole på. å batterilampa lyser om ladingen er på tur.

en turbotrykksmåler kan vere kjekt å ha om man justerer litt... men på en anen side turbotrykket ble vel satt opp da bilen ble justert/chippet? for en turbotrykksmåler er ingen gos sikkerhet uten en bredbåndslambda eventueltvanelig afr måler...

 

Hva med digidash? digital enhet som kan moddes kledelig inn i dashen et sted. husker jo de supersmarte SECS og Collins monitorene di fikk til cossiene... kan nesten garantere at man finner en lignende løsning til andre biler..enkelt å greit et display som tar ca 1/2 DIN plass. med knapper til å velge funksjon. det fine er jo at disse duppedittene har ofte lagring., så du kan se over kurvene dine. for da du virkelig gir jærnet har du sjeldent tid til å glane på innstrumentene....

 

bare et lite tips... masse målere er greit i en gammal sierra og ascona. men i en "nyere" bil som en octavia blir det "feil"

 

G-reddy tror jeg har noen sånne duppeditter

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det ble kult jeg:) har lyst til å gjøre det samme:p

tenkte turbotrykk,oljetrykk og oljetemp:)

 

Det første jeg gjorde var og ta ut det rommet som var der, og satt cdspilleren ned ett hakk, så kjøpte jeg en sånn cdspiller blender eller hva det heter,(sånnt deksel man setter der hvis man ikke skal ha cdspiller) og skjerte ut to hull i 52mm...

Men den knakk når Jeg skulle skifte lyspære, så jeg freste ut en plate på jobben, og det ble mye bedre, en 5mm plate i melamin og lakkerte den i sort silke matt eller no, står på siste siden tror jeg.. ble veldig fornæyd selv..

Skoda Fabia 1.9 TDI 09

misubitshi evolotion 2 2.0T

x omega 2.0 94 x baleno 99 1.6 4x4 x golf 1.8 94 x octavia 1.8t 99

EL - Dandy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

digidash passer jævlig bra i en sliten fiesta eller i en rallybil, men egner seg ikke i en octavia ass.

 

hvis man gjør det skikkelig, med instrumenter som passer til fargen på dashen så synes jeg det er fett. altså i mitt tilfelle hvis jeg fjerner viftene i midten så erstattes de i instrumenter i sorte.

 

 

 

 

så pent ut det der...

 

men i så ny bil som en octavia syntes jeg..(dette er min personelige mening)

det blir litt feil med masse(ja jeg kaller 2-3 masse) uoriginale målere

spessielt når du har en motorlampe som lyser vedlavt oljetrykk. tempmålerene i disse bilene er til å stole på. å batterilampa lyser om ladingen er på tur.

en turbotrykksmåler kan vere kjekt å ha om man justerer litt... men på en anen side turbotrykket ble vel satt opp da bilen ble justert/chippet? for en turbotrykksmåler er ingen gos sikkerhet uten en bredbåndslambda eventueltvanelig afr måler...

 

Hva med digidash? digital enhet som kan moddes kledelig inn i dashen et sted. husker jo de supersmarte SECS og Collins monitorene di fikk til cossiene... kan nesten garantere at man finner en lignende løsning til andre biler..enkelt å greit et display som tar ca 1/2 DIN plass. med knapper til å velge funksjon. det fine er jo at disse duppedittene har ofte lagring., så du kan se over kurvene dine. for da du virkelig gir jærnet har du sjeldent tid til å glane på innstrumentene....

 

bare et lite tips... masse målere er greit i en gammal sierra og ascona. men i en "nyere" bil som en octavia blir det "feil"

 

G-reddy tror jeg har noen sånne duppeditter

Skoda Fabia 1.9 TDI 09

misubitshi evolotion 2 2.0T

x omega 2.0 94 x baleno 99 1.6 4x4 x golf 1.8 94 x octavia 1.8t 99

EL - Dandy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

digidash passer i Forseggjorte biler. altså en WRC bil til 3 mill... det har ikke noe med harry å gjøre.

det har også blitt såpass rimelig å annskaffe at man kan bruke det i gatebiler man vil ha en fin finnish på

 

kan virkelig ikke skjønne på hvilken måte du mener dette hører hjemme i en sliten fiesta

st8130_white_black.png

ser 100 ganger merforseggjort ut en 3-4 gauges i hytt å pine.

 

den blåsedriten i dashen bør du heller ikke fjærne da den faktisk gjør en go den av oppvarmingen i cupeen. + AC en din vil funke dårlig uten. hvor skal du plassere varselblinken? som også er styreenheten tl blinklyset?

 

nei daniel tror du er litt ute på bærtur utenfor bærsessongen her. digidash er IKKE harry. å det er på vei inn. det ser også 100 ganger kulere ut.. å ha dashen full av runde målere til ditt å datt hører igrunn fortiden til....

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår