Gå til innhold

2 høyttalere på 1 utgang

Ranger emnet


OPEL 2RE

Anbefalte innlegg

Det vil nok gå, men effekten blir jo 'halvert'.

Kommer mye ann på hvor kraftig forsterker din er, og hvordan høytalere du skal koble på.

Tenk også på at du da ikke har noen mulighet å justere hvert sett separat..

F.eks kan frontsettet høres helt jalla ut på de instillingene du har for å få hattehylle høytalerne til å låte bra..

Hvor kreser er du på lyd da ?

Kan hende det vil være bedre å koble hattehylle høytalerne på cd-spilleren i stedet..er jo tross alt foran du vil ha den beste lyden! :)

Ideelt er jo å kjøpe en ny forsterker.

En billig mono-blokk/2-kanaler til sub'en din!

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ska bare ver nå i helga så må jeg enten kjøpe ny forsterker på mandag eller noe slikt. Forsterkeren er på 600w. hattehyllehøytalerne er på 340w og komponentsettet er på 240w.

går d bra tror du? du har kanskje sett den andre tråden min her med frontsettet jeg sliter med at spilleren ikke klarer å spille dette frontsettet. Tror du den klarer å spille hattehyllehøytalerne bedre. disse er 4-veis??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en sony 4 kanalsforsterker hvor 2 av kanalene er brokoblet til subben og di to andre er koblet til hattehylle høyttalerne. Hvis jeg hiver innpå frontsett itilleg der som hattehyllehøytalerene står går d galt da eller går det fint?

 

Kjør på. Du halverer ikke efekten. Det kommer an på forsterkeren, men regner med at den e 2 ohm`s stabil. Noe som koblingen du nå gjør, blir(hvis det er 4 stk 4 Ohm`s høytalere det er snakk om)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har kanskje sett den andre tråden min her med frontsettet jeg sliter med at spilleren ikke klarer å spille dette frontsettet. Tror du den klarer å spille hattehyllehøytalerne bedre. disse er 4-veis??

 

 

Derson ikke hattehøytalerne dine er mer lettdrevne enn frontsettet, så er det ikke så mye som tilsier det..

88-mod 240 PROSJEKT

http://bilforumet.net/showthread.php?t=160159

86-mod 245 Tic SOLGT

99-mod V70 TDI BRUKSBIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var du som hadde problemer med frontsettet.

6x9 høgtalarene dine er nok ein del meir lettdrevne enn frontsettet, so du kan guffe opp litt meir.

Men med ein separat forsterkar vil du nok merke stor forskjell på trøkket ifra 6x9 høgtalarene.

som pondus, vil eg anbefalle å kjøpe ny forsterker til suben, (2-kanaler som brukobles) og bruke 4-kanalen på resten av høgtalarene

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår