Gå til innhold

Custom innsug i rustfritt istedefor aluminium?

Ranger emnet


opel freak

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, du kan bruke svartstål så lenge du vet at du har dekt alle kriker og kroker inni innsuget med lakk vil jeg påstå.

 

Jo det er god mulig og valse 6mm alu, det er ganske lett faktisk men man trenger ikke og valse alu for og lage seg ett innsug heller da.

 

Men er vi enige om at det da ikke er noen store ulemper med rustfritt innsug istedefor alu da?

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå ihvertfall ekstremt få som bruker 6mm plate til innsug, trenger jo ikke være pansra heller...

Nei, åssen skal du lage et gromt innsug med flow i uten å valse da? Da blir det jo et plenumet som ei skoeske... Da kan du like greit drite i å bruke fullradie tratter for å si det sånn...

 

Prøv å lag detta innsuget uten valsing, i 6mm 6082:

http://i82.photobucket.com/albums/j268/UnderlivspatruljeN/Picture005-1.jpg

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå ihvertfall ekstremt få som bruker 6mm plate til innsug, trenger jo ikke være pansra heller...

Nei, åssen skal du lage et gromt innsug med flow i uten å valse da? Da blir det jo et plenumet som ei skoeske... Da kan du like greit drite i å bruke fullradie tratter for å si det sånn...

 

Du kan bruke rør og bend og en skikkelig hammer så kommer du langt :)

 

Nei flesteparten bruker vel 4-5mm kan jeg se for meg.

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem som bygger innsug bruker alt fra 2-4mm plater, alt avhengig av motoren... Problemet er at det flexer og ryker i sveisane på høye trøkk med for tynne plater...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hvist det bruker og ryke hvist man bruker for tynne plater, hvorfor gjør man det da?

Jeg regner med at du mener alu plater da...

Det kommer jo også på om man har stor flater på innsuget, hadde det vært styrkeknekk på plata hadde den blitt atskillig sterkere.

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå ihvertfall ekstremt få som bruker 6mm plate til innsug, trenger jo ikke være pansra heller...

Nei, åssen skal du lage et gromt innsug med flow i uten å valse da? Da blir det jo et plenumet som ei skoeske... Da kan du like greit drite i å bruke fullradie tratter for å si det sånn...

 

Prøv å lag detta innsuget uten valsing, i 6mm 6082

Har laget 6mm tykke innsug,og blåst de pokkerivold under mapping...trengs knapt et host tilbake i innsuget for å sprenge et innsug i 3mm hvis man tar i litt. Så innsug i 3 eller 4 mm er bare leketøy. Forutsatt at man da ikke bygger inn en pop-off,hvilket er en god forsikring mot mange timer foran sveiseapparatet hvis man f.eks. har igjen å mappe mølla..

 

Fullradie trakter er oppskrytt,forresten...så fort det er en kurve av noe slag i innløpet istedet for en 90º kant så er det nesten ingen forskjell de forskjellige radiene imellom.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laget 6mm tykke innsug,og blåst de pokkerivold under mapping...trengs knapt et host tilbake i innsuget for å sprenge et innsug i 3mm hvis man tar i litt. Så innsug i 3 eller 4 mm er bare leketøy. Forutsatt at man da ikke bygger inn en pop-off,hvilket er en god forsikring mot mange timer foran sveiseapparatet hvis man f.eks. har igjen å mappe mølla..

 

Fullradie trakter er oppskrytt,forresten...så fort det er en kurve av noe slag i innløpet istedet for en 90º kant så er det nesten ingen forskjell de forskjellige radiene imellom.

 

Da er det ikke innsuget det er no feil med.. Hehe

Kai (KRB) har bremsa 800-900hk hos VS mange ganger uten problemer med innsuga i 3mm...

Du skal ikke ha no gufs tilbake i innsuget veit du...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor er det et problem at det flekser og ryker da?

 

Jeg har faktisk blitt anbefalt 45 grader jeg på innløps røra istedefor fullradie.

 

Problemet er jo også at du ikke får handla tratter i rustfrit...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det som sagt før her med trykk å gjøre også.

Men jeg kan ikke helt se for meg at om du bygger et innsug riktig, at det sprekker uansett. Jo, det er store mengder luft, men det er ikke SÅ voldsomt trykk man kjører da. Har ikke hørt mange som kjører over 3.5bar på vanlige biler.

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår