Gå til innhold

Noen radiatorer fra andre volvoer eller andre biler som passer så og si rett i 240?

Ranger emnet


Kristian S.

Anbefalte innlegg

Lurer på å putte inn større radiator for å få litt bedre kjøling.

Er det noen radiatorer fra andre volvoer eller andre biler som passer så og si rett inn i 240?

 

Har hørt at man kan få lagd custom radiator av en gammel messingradiator fra eldre 240er, men det er litt dyrt akkurat nå.

 

Hva har dere andre gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm.... Mye endringer av topicer her om dagen....

 

Sånn customradiator koster visst 2500, så da kjøper jeg heller det enn en dieselradiator til 2000.

 

Da tar jeg en tur på skroten og ser om jeg finner en dieselradiator som jeg kan bruke inntil videre.

 

Hvor mye større er dieselradiatoren? Fyller den ut hele bredden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den tar hele bredden. må bare flytte festet i overkant til der hvor festet til den originale luftfilterboksen til sugemotorer sitter. må også ha radiatorslanger.

Hvor får du tak i det til 2500kr? har ikke hørt om billigere enn 3500kr

Hilsen Jonas.

 

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den tar hele bredden. må bare flytte festet i overkant til der hvor festet til den originale luftfilterboksen til sugemotorer sitter. må også ha radiatorslanger.

Hvor får du tak i det til 2500kr? har ikke hørt om billigere enn 3500kr

 

Var 2fast og ks242 som mumla om det. Hos Radiatorservice eller noe.

Trenger en gammel messingradiator, så sveiser de om den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 2fast og ks242 som mumla om det. Hos Radiatorservice eller noe.

Trenger en gammel messingradiator, så sveiser de om den.

 

+ moms 25%

Hvor han hørte på pris vet jeg ikke.

Men det var i fjord å ved kjøp av flere.

+ måtte skaffe gammel messingradiator som de tok tankene fra og satte på det nye 3 radet registret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av kristan S.: Skulle egentlig kjøpe en dieselradiator av Lassis i går, men inn og utgangene er helt motsatt fra vanlig 240 radiatoren, så den vil ikke passe...

Er det forskjellige dieselradiatorer?

 

hmmm... jeg kikket på en 740TD å den hadde utløpene på samme sted som på den vanlige 240 radiatoren og regnet med at 240D hadde samme utløp. Beklager feilinfo, lurte meg selv også der.

 

 

Av ks242: + moms 25%

Hvor han hørte på pris vet jeg ikke.

Men det var i fjord å ved kjøp av flere.

+ måtte skaffe gammel messingradiator som de tok tankene fra og satte på det nye 3 radet registret.

 

Da blir det fort opp mot 3500kr da.

 

Kristan S. si gjerne ifra når du finner en fin løsning...

Hilsen Jonas.

 

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

diesel radiatoren har feil utganger.. de er plassert motsatt liksom.. har jo en 760 radiator i garasjen men den har feil tilkoblinger til rødblokka.. kunne ordne 3 rada radiator som var like stor som diesel/760 radiator for 2500+ moms og innlevering av en gammal messing radiator

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår