Gå til innhold

E30 på eukontroll

Ranger emnet


sussebass

Anbefalte innlegg

Hei. Vurderer å kjøpe en E30 320i 87mod (før facelift)som har gått 260 000 med 3 forskjellige motorer. selger vet ikke hvor langt motoren som sitter i har gått og når regreim er bytta sist.

Det er lite rust på bilen og det meste virker bra (har ikke sett under enda). bremsene er 325.

 

Bilen skal på eu godkjenning i juni, hvis det blir mye store feil på den har jeg ikke råd til å fikse det. selger mener at eukontroll ikke blir noe problem. feila jeg vet om er at det står senk på den og ikke i vognkortet, og at det er en eksoslekasje forran. kan noen gi meg noen tips om spesielle ting jeg bør se etter? det står forresten også 325 drivverk og girkasse på den.

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eu-godkjenning kan gjøres inntil 4 måneder før måneden den skal inn. Altså kan du få selger til å godkjenne den allerede nå før du kjøper den.

 

Det er nok det tryggeste, og hvis selger er så sikker på at det går bra burde han ikke ha noe imot det.

'98 535

'89 320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør vite hva man driver med hvis man skal skifte registerreima, og det er nok ikke et bra triks å gjøre det selv med mindre man kan å skru.

 

Senkesettet blir sannsynligvis anmerket, så du kan ihvertfall sjekke om selger har godkjenningspairene på dette, samt belage deg på en tur til biltilsynet for å få skrevet det inn i vognkortet.

'98 535

'89 320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville styrt langt unna dette hvis du ikke kan skru. Urestaurerte E30er må man påregne endel skruing.

 

mener du for å få den gjennom eu-godkjenning eller for å skifte regreim? Jeg har fått tak i en bilmekaniker til å hjelpe meg med å bytte regreim. eneste som måtte gjøres på forrige eu var å bytte bærekuler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senkesett blir garantert anmerkt som 2'er feil hvis det ikke er innskrevet i vognkort. Da, for å få bilen godkjent, må du ha 4 hjulsmåling på bilen og evt. justeringer, og så papirer på dette, som du må ta med sammens med TÜV papirene på senkesettet hos Biltilsynet.

 

Men få han som har bilen til å få den godkjent for deg hvis han er så bråsikker på at den går igjennom, men som sagt, kanskje ha vil ha mer for den etter det. Men da kan du konfontrere han med det, at hvorfor skal ha mer for den, når han kunne selge deg en bil for en annen pris, som uansett skal klare EU fint? Og siden det er senkesett på den, som ikke er i vognkortet, så kan du be han drite å dra, for han har allerede løyet til deg om det.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår