skarpH Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Heisann Hadde golfen min på eu kontroll i dag, det er en golf 2 cl 85 modell. Fikk 8 toere da, noen mer alvorlige enn andre. Det som er det verste er ujevn motorgang og feil avgass (utslipp osv). Hva tror dere denne ujevne motorgangen skylles? Bilen min høres ut som ei gammel snekke når jeg starter den og kjører, tror dere det kan være så lett som tenning osv, sjekke plugger, ledninger osv, eventuelt fordeler ting osv? Eller verre som verste, for lite kompresjon og hele motoren må ut å styre på noe som ikke blir aktuelt? Skal måle kompresjonen på onsdag så får se da, men noen andre som har hatt erfaringer med dette med golf? Hva ble utfallet?=) vil legge til at bilen starter på null komma niks og denne snekke gangen kom etter noen spylte motoren min, men fikk tørket fordeleren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Still tenninga rett og bytt plugger+ledninger.. :) Det skal nok fikse biffen.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skarpH Skrevet Mars 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Det jeg håper på =) Merkelig at det kompresjon greiene plutselig skal komme nå, det var etter den spylingen det begynte å skape seg, risting, forferdelig lyd så går den litt dårligere =/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Spylt fordeleren ut av posisjon ellernoe? :p Må jo ha endel feiltenning om den rister/lager lyd/går dårligere... Få sjekka tenninga som sagt. Tar deg 5 minutter.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skarpH Skrevet Mars 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 tror ikke ut av posisjon akkurat :p men får håpe på det er tenning osv :) eller kanskje rotoren sylinder lekasje eller ventiltetninger da er det bye bye =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Du kan jo gå over tenningsanlegget å få det helt i orden. Hvis den fremdeles er rar etter det, tror jeg en komptest ville vært på sin plass.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mosk Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Hadde samme problemet med ein golf eg hadde etter jeg vasket motorommet,jeg skiftet teningsmodulen å bilen var god som ny,men det hørres jo ud som et lite problem egentligt,gå over alle kontakter ledninger som kan ta inn vann så får du nokk fikst fort opp i det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_A_H Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Hell på ei flaske med kondensfjerner, så er du kvitt avgassene hvertfall!;) Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skarpH Skrevet Mars 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Takk for tipset, skal gjøre det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cokeloop Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 8 2'ere, og du kaller den enda godgolfen?:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skarpH Skrevet Mars 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Jaa, den sviver jo å går fram da :) starter om det er sån 15 minus ute =) Mye av de 2'er feila er lette å fikse, 5-6 av dem gjaldt bremsene som vi klarer å fikse selv, så var det 90 fangeren som var laus framme, det ble en 2'er :p men er et par mer alvorlige feil =) får håpe på det beste, men det blir vel vraket snart har jeg på feelingen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Bilen min hørtes ut som ei snekke på tomgang, kvelte seg noen ganger på lavt turtall også, fant ut at det var en slange som gikk fra forgasseren som hadde sprekt, dette var på golf3 da, men verdt å sjekke. Siter - 1995 VW "Cult Golf" :) x 1986 VW Golf 2 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Fant ut at det var en slange som gikk fra forgasseren som hadde sprekt, dette var på golf3 da, men verdt å sjekke. Er ikke forgasser på Golfer etter 1989:) Hvis motorproblemene kom etter motorvasken ville jeg sjekket om du har fukt i fordelerlokket, eventuellt overslag i pluggledningene. Ta deg en tur til Biltema og kjøp nye plugger og ledninger, rotor og fordeler. Så skifter du olje og filter samtidig;) Hvis det fortsatt er noe tull går du over alle vakuumslangene til forgasseren, hvis en av disse er morken/sprukken så vil du dra falskluft og derav den dårlige gangen. Hvis du ikke finner noe så prøv en flaske startgass, spray rundt forgasseren og alt av slanger rundt der, hvis tomgangen forandrer seg så har du en vakuumlekkasje. Jeg leverte min bil til et forgasserverksted som justerte tenning og forgasser helt perfekt, ble lei av å stille på dritten uten utstyr.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skarpH Skrevet Mars 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Heisann kara, gledens dag nå hvertfall :) Var nede og tester kompen, helt perfekt. Så så han at de to midterste pluggene var helt kaputt, tennhettene var bare bås, rotoren var litt knekt, så alt det ble puttet og så koblet han det tennings pluggene eller hva det er til det fordelerlokket? (tror jeg) =) så starter jeg bilen og den ristet litt, så så han at det var koblet feil de tenningsgreiene på fordeleren, så jeg har kjørt i 1 år med feil tenningsrekkefølge å kjørt på 2 sylindere halveis. Så nå er det jo som en ny bil for meg, ble akkurat som turbo for meg =P mye mindre eksos ut også, hadde et lite race på motorveien og dro godt i gira for å ut masse drit som har hvert der. Fant også oljelekasjen i motoren, det var bare noe oljetrykksmåler som måtte skiftes som stod i motoren, vanlig på alle biler visst nok. Så i neste uke står bremsesko, bånd å bremsesylindre på tur så blir nok godbilen eu godkjent allikevel, håper jeg =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.