Gå til innhold

Hadde god golfen på eu sjekk i dag =)

Ranger emnet


skarpH

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Hadde golfen min på eu kontroll i dag, det er en golf 2 cl 85 modell. Fikk 8 toere da, noen mer alvorlige enn andre.

 

Det som er det verste er ujevn motorgang og feil avgass (utslipp osv).

 

Hva tror dere denne ujevne motorgangen skylles? Bilen min høres ut som ei gammel snekke når jeg starter den og kjører, tror dere det kan være så lett som tenning osv, sjekke plugger, ledninger osv, eventuelt fordeler ting osv? Eller verre som verste, for lite kompresjon og hele motoren må ut å styre på noe som ikke blir aktuelt? Skal måle kompresjonen på onsdag så får se da, men noen andre som har hatt erfaringer med dette med golf? Hva ble utfallet?=)

 

vil legge til at bilen starter på null komma niks og denne snekke gangen kom etter noen spylte motoren min, men fikk tørket fordeleren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet med ein golf eg hadde etter jeg vasket motorommet,jeg skiftet teningsmodulen å bilen var god som ny,men det hørres jo ud som et lite problem egentligt,gå over alle kontakter ledninger som kan ta inn vann så får du nokk fikst fort opp i det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, den sviver jo å går fram da :) starter om det er sån 15 minus ute =)

 

Mye av de 2'er feila er lette å fikse, 5-6 av dem gjaldt bremsene som vi klarer å fikse selv, så var det 90 fangeren som var laus framme, det ble en 2'er :p

 

men er et par mer alvorlige feil =) får håpe på det beste, men det blir vel vraket snart har jeg på feelingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at det var en slange som gikk fra forgasseren som hadde sprekt, dette var på golf3 da, men verdt å sjekke.

 

Er ikke forgasser på Golfer etter 1989:)

 

 

Hvis motorproblemene kom etter motorvasken ville jeg sjekket om du har fukt i fordelerlokket, eventuellt overslag i pluggledningene. Ta deg en tur til Biltema og kjøp nye plugger og ledninger, rotor og fordeler. Så skifter du olje og filter samtidig;)

 

Hvis det fortsatt er noe tull går du over alle vakuumslangene til forgasseren, hvis en av disse er morken/sprukken så vil du dra falskluft og derav den dårlige gangen.

Hvis du ikke finner noe så prøv en flaske startgass, spray rundt forgasseren og alt av slanger rundt der, hvis tomgangen forandrer seg så har du en vakuumlekkasje.

 

Jeg leverte min bil til et forgasserverksted som justerte tenning og forgasser helt perfekt, ble lei av å stille på dritten uten utstyr..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann kara, gledens dag nå hvertfall :)

 

Var nede og tester kompen, helt perfekt.

Så så han at de to midterste pluggene var helt kaputt, tennhettene var bare bås, rotoren var litt knekt, så alt det ble puttet og så koblet han det tennings pluggene eller hva det er til det fordelerlokket? (tror jeg) =) så starter jeg bilen og den ristet litt, så så han at det var koblet feil de tenningsgreiene på fordeleren, så jeg har kjørt i 1 år med feil tenningsrekkefølge å kjørt på 2 sylindere halveis.

 

Så nå er det jo som en ny bil for meg, ble akkurat som turbo for meg =P mye mindre eksos ut også, hadde et lite race på motorveien og dro godt i gira for å ut masse drit som har hvert der.

 

Fant også oljelekasjen i motoren, det var bare noe oljetrykksmåler som måtte skiftes som stod i motoren, vanlig på alle biler visst nok.

 

Så i neste uke står bremsesko, bånd å bremsesylindre på tur så blir nok godbilen eu godkjent allikevel, håper jeg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår