Gå til innhold

Prosjekt General Green

Ranger emnet


dinge

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Impregnerende å se at man har satt balanselodd på felgkanten;).

 

Husk på å bruke låsemuttere på boltene som holder bakfjærbeina nede.

 

Hehe,ja jeg vet det:D Mem skal balansere oppigjen bare sånn at det er sagt:D Dem satt på dem når jeg leverte felga for å få på gummien.

Okei det skal jeg huske på:) Må bare få taki nye først. hvertfall noen andre,for dem som er der vil jeg bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk hvertfall gjort litt mer i dag:) Fikk av toppen i dag, fikk også av manifoil og innsug uten problemer. Blir spennende om jeg får på alt sammen igjen bak der,det er jo så sinnsykt trangt.

bør jeg sette på innsuget etter grenrøret tro?

 

Gjort i dag.

-Byttet bunnpannepakning

-Oljefilter

-tatt av topp

-Kjøpt bolter og muttere til grenrøret.

 

Så i morgen blir det montering igjen:) Går alt greit så blir det oppstart og kjøretur om jeg rekker alt:)

Litt bilder i dag også:)

Topp plukket av:

DSC00410.jpg

Ny pakning på plass:

DSC00412.jpg

Litt demontering av toppen:

DSC00411.jpg

Ferdig plukket topp:

DSC00413.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bør jeg sette på innsuget etter grenrøret tro?

 

Ja, monter grenrøret først. Riktignok blir det trangt som rakkern å få entra boltene til innsuget med grenrøret på plass, men trøsta får være at det i det minste er bedre plass med grenrør enn den originale eksosmanifolden.

 

Grunnen til at det er lurt å starte med grenrøret er at ofte må man bøye til de fire rørene på grenrørene før man får de til å passe på toppen. Dette avstedkom mye frustrasjon i fjor, da en noe "bad" Scirocco fikk Supersprint grenrør og Gr-A-eksos. Det var akkurat likedan da jeg monterte grenrør på DX'en i gamle bilen min (også det Supersprint).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, monter grenrøret først. Riktignok blir det trangt som rakkern å få entra boltene til innsuget med grenrøret på plass, men trøsta får være at det i det minste er bedre plass med grenrør enn den originale eksosmanifolden.

 

Grunnen til at det er lurt å starte med grenrøret er at ofte må man bøye til de fire rørene på grenrørene før man får de til å passe på toppen. Dette avstedkom mye frustrasjon i fjor, da en noe "bad" Scirocco fikk Supersprint grenrør og Gr-A-eksos. Det var akkurat likedan da jeg monterte grenrør på DX'en i gamle bilen min (også det Supersprint).

 

Okei,da får jeg prøve med grenrøret først:) Det går hvertfall ikke å tre grenrøret ned i motorrommet med grenrøret skrudd på toppen:P Prøvde bare med grenrøret,og det gikk dårlig:P

 

Men satser på og sette på grenrøret,så innsuget i morgen:)

TAkk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes! I dag ble det en kjempeøkt:D Har montert igjen toppen,satt på grenrøret, innsuget,regreim og hele røpla. Dette gikk overaskende lett synes jeg:)

Første gangen jeg gjøre dette,og jeg er kjempefornøyd. Motoren gikk kjempefint og hadde ingen ulyder eller noe. tok en liten prøvetur og testet bremser. De var kjempegode,mye bedre enn før:)

Gikk som bare rakkern i dag.

Har igjen bare en ting nå,det er å sveise eksosen til grenrøret, +noe småtterier. Så det bråket noe grøvre i dag på prøveturen med bare grenrøret:D Det blir gjort på onsdag neste uke:)

 

Bilder fra økten:

Toppen er på igjen:

DSC00415.jpg

Nesten feridig:

DSC00417.jpg

Og til slutt. Parkert for helgen:

DSC00418.jpg

 

Var også og møtte Roar i dag som hadde noe småtteri til meg:) Takk.

DSC00419.jpg

Er jo klart at man må vise hvilke klubb man er i.

Har lyst til å slenge på ats'a til uka også,om føret holder seg slik det er nå,for det er jo mer stas med ordentlige felger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår