Gå til innhold

Endelig Golf igjen!

Ranger emnet


Cheron

Anbefalte innlegg

  • Svar 442
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

har sjekka litt mer på etka, ser ut som det er samme delenummer på alle bunnpanner til 1,6\1,8 motorene, på alle årsmodell, jeg finner ikke noen forskjellige bunnpanner der. kanskje den fra 16v var bulka :p, men det forundrer meg ikke om det er en annen på 16v, er en del spesielle deler til 16v.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunnpanna på 16V er større mener jeg å huske. Jeg brukte den ikke pga det var hull i den, og den på 8V motoren min var hel og fin. Og sjekket med Møller før jeg bytta og fikk greie på at det var samme delenr. Husker jeg stussa litt over forskjellige fasonger.

 

Får dra ned dit i morgen. Prøve å finne ut av dette....

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå sjekket:

 

Oljepumpe til 16V: 027 115 105C kr. 2106,- bestilles fra Tyskland.

 

Bunnpanne til 16V: 051 103 601 og er likevel forskjellige. Har bestilt, kom på 1349,- med pakning og skruer. Kommer i morgen tidlig.

 

Det som jeg forstod var forskjellen på oljepumpene fra 8V og 16V er at på 8V er det bokstaven E til slutt. Mens 16V har bokstaven C.

 

Håper dette kan være til hjelp for andre som skulle få samme problem ved bytte av motor i Golfen sin. :)

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har jeg vært og henta den nye bunnpanna. MEN!! Den er jo steike meg lik 8V panna............ Hjelper jo ikke noe å bytte bunnpanna da. Er det noen som har 16V motorer og kunne gidde å tatt bilde av bunnpanna sine?? Så kan vi sammenligne.

 

Mine bunnpanner ser sånn ut:

 

124_2424.JPG

 

124_2426.JPG

 

Jeg mener at bunnpanna til 16V skal være flatere i bunnen. Ikke denne knekken som denne har. Noen som kan gi meg rett eller galt??

 

Bunnpanna jeg kjøpte i dag har varenr: 051 103 601

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cheron

Så har jeg vært og henta den nye bunnpanna. MEN!! Den er jo steike meg lik 8V panna............ Hjelper jo ikke noe å bytte bunnpanna da. Er det noen som har 16V motorer og kunne gidde å tatt bilde av bunnpanna sine?? Så kan vi sammenligne.

 

Mine bunnpanner ser sånn ut:

 

124_2424.JPG

 

124_2426.JPG

 

Jeg mener at bunnpanna til 16V skal være flatere i bunnen. Ikke denne knekken som denne har. Noen som kan gi meg rett eller galt??

 

Bunnpanna jeg kjøpte i dag har varenr: 051 103 601

 

 

etter ETKA så er det samme driten:cool:

så få fart på deg nå og bytt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cheron

Har nå sjekket:

 

Oljepumpe til 16V: 027 115 105C kr. 2106,- bestilles fra Tyskland.

 

Bunnpanne til 16V: 051 103 601 og er likevel forskjellige. Har bestilt, kom på 1349,- med pakning og skruer. Kommer i morgen tidlig.

 

Det som jeg forstod var forskjellen på oljepumpene fra 8V og 16V er at på 8V er det bokstaven E til slutt. Mens 16V har bokstaven C.

 

Håper dette kan være til hjelp for andre som skulle få samme problem ved bytte av motor i Golfen sin. :)

 

oem pumpe fra germanautoparts.com koster ca 120 usd.. :-)

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vwgolf2gti16V: Nei. Jeg bytter ikke når den bunnpanna jeg har er identisk og hel. Er ikke DET som er problemet. Problemet er at 16V har underkjøling eller hva faen det heter, og derfor er det støtrre bunnpanne på 16V motorene. Ihvertfall sånn jeg har forstått det. Så har du bilde av bunnpanna di da??? Legg ut i så fall. Eller er du løsmiddelskada av all lakkinga? ;)

 

Prosjektrust: Takk! Skal sjekke dette. Pumpa koster en god del mer her hjemme :)

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cheron

vwgolf2gti16V: Nei. Jeg bytter ikke når den bunnpanna jeg har er identisk og hel. Er ikke DET som er problemet. Problemet er at 16V har underkjøling eller hva faen det heter, og derfor er det støtrre bunnpanne på 16V motorene. Ihvertfall sånn jeg har forstått det. Så har du bilde av bunnpanna di da??? Legg ut i så fall. Eller er du løsmiddelskada av all lakkinga? ;)

 

Prosjektrust: Takk! Skal sjekke dette. Pumpa koster en god del mer her hjemme :)

 

16v blokka har underspylte stempler, men dette skal ikke ha noe som helst å si for størrelsen på sumpen. de er knapt 2 cm høye, og skrudd fast i blokka di - laangt i fra bunnpanna..

 

og ja, oljepumpe her hjemme er jo en vits.. trenger en selv også, ser ut til at jeg må bestille fra juunaiten.

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår