Gå til innhold

Problemer med strømm til anlegget

Ranger emnet


Boffer

Anbefalte innlegg

mitt tips, oppgrader Alle kabler!

 

jordingskabel mellom dynamo og chassi, batteri og chassi, dynamo til batteri, strømkabel til fordeler og videre til forsterker, samt jordingskabel til forsterkeren.

alt er rett og slett underdimensjonert når du har så store tap på alle ledd.

 

dyr oppgradering kanskje, men det er dyrt å kjøpe billig... spesielt når man kjøper kabler som ikke er store nok pga man vil spare litt, for da må man bare bytte alt igjen uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt tips, oppgrader Alle kabler!

 

jordingskabel mellom dynamo og chassi, batteri og chassi, dynamo til batteri, strømkabel til fordeler og videre til forsterker, samt jordingskabel til forsterkeren.

alt er rett og slett underdimensjonert når du har så store tap på alle ledd.

 

dyr oppgradering kanskje, men det er dyrt å kjøpe billig... spesielt når man kjøper kabler som ikke er store nok pga man vil spare litt, for da må man bare bytte alt igjen uansett...

 

Enig! Neste steg etter dette vil være ny ladderegulator eventuelt ny dynamo med regulator. 14,0V er litt lite. Tilslutt bør han også vurdere batteri om det ikke blir bedre.

 

Foresten, har hørt en del som sier at VW har underdimensjonerte ledningsnett overalt og er plaget med tap her. Jeg tjente ca. 0,1V på å oppgradere alt i motorrom så det er sagt. Har vel ca. 0,2-3V i tap fra dynamo til bagasje nå, oppmot 0,5V ved virkelig høy spilling.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg ingen speningsfal på kablen bakover har vel 0.3 men det vil jo altiv være litt også viser kondisen 11.90 og bateriet er 12.10 når jeg spiller på halv musikk også lurer jeg på vis jeg hvier inn et exstra baterie baki vil jeg får mere strømm eller vil jeg bare kunne spile lengere? har tenke til og bytte speningsregulator til en støre men jeg har ikke kjøpt none av kablen:Phehe allt lå i bilen når jeg kjøpe den

Old fords never die, they just goes faster!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare for å spørre, har du prøvd med et annet multimeter? kan nesten høred ut som ditt viser 0.3-0.4V for lite til å begynne med.

 

da med tanke på at 14V på dynamoen er for mye til å være en 13.8V regulator, men samtidig for lite til å være en 14.4V regulator. og batterispenningen virker veldig lav om batteriet er i god stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dyamoen ladere ca 14

 

og når anlegget spiler å 20 av 40 i volum og bilen har 2tusen i turtal så liger speninga på 13+- og akurat samme fårn på batteriet

 

og nå bilen spiler på tomgagna på 20 av 40 i volum så allt ned i 11.80+

 

tror dere at vis jeg kjøper ny speningregulator på 14.8 og sete i et bateir til bak at det vil hjelpe med spening eller er det normalt?

Old fords never die, they just goes faster!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du bør prøve å forklare hvilke spenninger du har skikkelig. Jeg henger virkelig ikke med lenger, du hiver jo forskjellige tall irundt deg.

 

Og 20 av 40 i volum forteller oss ikke en dritt. Det kan både være lavt og maks volum.

 

 

okok hehe nå skal jeg fårklare:P

 

 

når bilen sviver på tomgang og volumet på cd spiler står på 20 og maxs volum er 40 altså halt volum

så har jeg målt 11.80++ på kondisen bak og på bateriet fåran

 

og når jeg turtalet på bilen er på 2tusen og jeg spiler på 20 i voulum så har den ca 13 bak på kondisen og 13på bateriet

 

også lurer jeg på om det er normalspening på anlegget ?

 

har vurder og kjøpe en ny speningsregulator på 14.6 og kansje sette inn et til bateri baki bagasjerommet ? tror dere at det vil hjelpe eller har jeg normalt spening på anlegget?

Old fords never die, they just goes faster!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det vil ikke hjelpe med ny regulator nei, for grunnen til at spenningen synker så mye er fordi dynamoen er overbelastet, ikke pga regulatoren ikke regulerer riktig.

 

og det han mente med at 20 av 40 ikke sier oss noe er fordi vi ikke aner hvor høyt det er. man kan fint still inn annlegget fånn at volume 5 er det høyeste annlegget tåler og man kan stille inn så 40 er sånn middels høyt. volumet på spilleren sier absolutt ingenting om hbor høy lyd du har.

 

kan du skru opp helt til 40 på spilleren før forsterkerene begynner å klippe signalet (det hvor lyden begynner å bli uklar)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det vil ikke hjelpe med ny regulator nei, for grunnen til at spenningen synker så mye er fordi dynamoen er overbelastet, ikke pga regulatoren ikke regulerer riktig.

 

og det han mente med at 20 av 40 ikke sier oss noe er fordi vi ikke aner hvor høyt det er. man kan fint still inn annlegget fånn at volume 5 er det høyeste annlegget tåler og man kan stille inn så 40 er sånn middels høyt. volumet på spilleren sier absolutt ingenting om hbor høy lyd du har.

 

kan du skru opp helt til 40 på spilleren før forsterkerene begynner å klippe signalet (det hvor lyden begynner å bli uklar)?

 

 

kan vel skru opp til 30-35 eller sånt også går sikringa fåran:P pågurna av at jeg har bare 60amper

 

ok så da er det kablen som er problemet? i motorommet eller er te fra bateriet til forsteren? og tror dere at kanblen kan være lit små at jeg kansje burde invistere i none på 31 og bruke de so er 21 i motorrommet?

Old fords never die, they just goes faster!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår