Gå til innhold

Spm angående de forskellige skjermene på volvo

Ranger emnet

JokkmokkTurbo

Anbefalte innlegg

Hvor mange typer skjermer er det på volvo? Fordi jeg oppdaget på bilen min mens jeg byttet girkasse at ikke blinklysene mine passer skikkelig.!

Så spm mitt er om det er stor forskjell på skjermene.

For slik skal det jo ikke se ut hvis det er orginalt med disse lyktene!?

DSC00651.jpg

DSC00650.jpg

DSC00647.jpg

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal da ikke være noe forskjell der.. Er kun to typer skjermer til 240, de du har og de tidligere..

DSC04850.jpg

Er vel ikke en helt super fit på lampene, har du sjekka at ed sitter skikkelig? Ikke engang Veng har så dårlig passform vel?

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes i hovedsak to typer skjerm til 240.

Den med de smale hjørnelysene frem til 81, og den du har etter 81 med de store hjørnelysene.

Andre variasjoner på temaet er at før 84 var det ikke hull til sideblinklys, men skjermen var ellers lik.

Nå kan vi vel si at det finnes enda en variant som ikke passer noen årsmodeller av volvo, og de kommer fra Veng.

I ditt tilfelle synes jeg det bare ser ut som lyktene sitter for lavt på bilen. Det kan også være at skjermene sitter for høyt, men det ser du best på frontplata. Lyktene skal ikke ligge nedpå den. Jeg pleier å løfte lyktene så høyt det går før jeg strammer mutrene til frontlyktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har vært slik siden jeg har kjøpt den (Så på tidligere bilder av bilen min) Min er første gangs registrert i Norge 11/11-81.. Tenkte først at bilen min kunne vært registret tidlig (Januar februar) Men pga skilt nummeret kan jo ikke dette stemme. For det er orginal skjermene på bilen. Men bilen har blitt hel lakkert i 91.. Så kanskje det har skjedd en glipp der?

For har begynt å lure om jeg egentlig har feil front på bilen min.

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok slik at lyktene bør justeres litt høyere - det er uansett litt glipper og dermed en del å gå på... Du har uoriginale blinklysglass, så en kunne kanskje tenke seg at dette også kunne bidra til problemet, men jeg synes det først og fremst ser ut som en justeringssak.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider