Gå til innhold

Motorlampe Omega b 2.0 16v

Ranger emnet


Grimmi

Anbefalte innlegg

Kjørte hjem nå nettopp. Kjørte forbi en bil. Giret ned til 3 gir. Dro på. Satte den i femte. Så kom den jævla lampa. Noen som vet hva det kan være? Har utstyr til å koble til på jobben for å sjekke.

-94 Omega 2,5 TD dieseldyret

-98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!!

-95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges.

-90 200sx Stage 3

-92 200sx drift/isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte hjem nå nettopp. Kjørte forbi en bil. Giret ned til 3 gir. Dro på. Satte den i femte. Så kom den jævla lampa. Noen som vet hva det kan være? Har utstyr til å koble til på jobben for å sjekke.

 

Jeg tror utstyret på jobben gir bedre svar enn oss;-) Hvis du ikke kan vente til i morgen er det jo bare å ta fram bindersen og stikke i diagnoseuttaket

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 97 mod 2,5 td jeg som den gule motorlampa lyser hver gang man slipper gassen og hvis man da prøver å gi gass igjen dør bare bilen.. hatt bilen i snart 4 år ingen som har klart å ordne det enda...

1997 Opel Omega B 2,5 TD

1997 3stk Opel Combo 1,7D

1973 VW 412 Variant

2002 Shortcar GSXR 750

1968 Opel Kadett B Olympia `2dr coupe vinyl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe greier og vente til i morra. Hatt litt tenningsbank i det siste. Kan kanskje ha noe med det og gjøre. Og kjørt mye på høyt turtall. Men vi får se i morra. Hater ting som skjer. Bytt bil ZebrA ;)

-94 Omega 2,5 TD dieseldyret

-98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!!

-95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges.

-90 200sx Stage 3

-92 200sx drift/isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse BMW motoren vettu Zebra uff uff ;) Holde deg til Adam opel i underbokser og Adam opel frakk.

 

Hadde selv motor lampe på V6 min , ingen på opel viste hva det var , fikk utslag på bankeføler, byttet begge + kontakt stykkene , ingen ting hjalp, den fikk jeg om morgenen når motor var kald, og når den ble varm, slukket den, og gikk ut av nødprogram, personligt tror det har noe med en viss chip, men men.. så på styrenheten , alt var fint oppi der, ....men motorlampe er uansett noe drit!

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja er nå fornøyd sånn egentlig med den motoren da... lært meg å kjøre så den ikke stopper.. ganske fornøyd med 197 hk og 430 nm til den nette sum av 10000 liksom..

1997 Opel Omega B 2,5 TD

1997 3stk Opel Combo 1,7D

1973 VW 412 Variant

2002 Shortcar GSXR 750

1968 Opel Kadett B Olympia `2dr coupe vinyl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De motorene er fine de, tog du ikke ironien, nei nei sphiiipt ;)

 

Sparker vel greit med 430nm?

 

Ja sparker bra det... men cluthcen røyk dagen etter jeg bikka 170 hk så måtte ta den ned igjen har kjøpt ny nå men må vel få fiksa den på ett eller annet vis...

1997 Opel Omega B 2,5 TD

1997 3stk Opel Combo 1,7D

1973 VW 412 Variant

2002 Shortcar GSXR 750

1968 Opel Kadett B Olympia `2dr coupe vinyl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gjerne det men tror du det er produsert til den kassa som bare sitter på bmw E34 525td og opelen???

Mange firmaer bygger sinter clutch på mål.

Feks krb trading eller protrim.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lambasonden som tulla litt bare. Likte vist ikke helt mye hardkjøring. Lampa kutta på morran i dag når jeg dro på jobb. Var vist ikke uvanelig sa verkstedmesteren vis bilen var vandt til pen kjøring før. Var jo litt eldre han som hadde den føre meg :)

-94 Omega 2,5 TD dieseldyret

-98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!!

-95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges.

-90 200sx Stage 3

-92 200sx drift/isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

 

Har en omega 2,0 16V...har også problemer med at motorlampa lyser. Det som skjer er at hvis bilen har stått over natta og jg starter opp så lyser lapmpa, men hvis jg kjører bilen varm og stopper den, for så å start opp bilen igjen så slukker lampa. Når motoren er varm er lyser ikke lampa, men når den er kal lyser den..Når lampa lyser så sperrer bilen på 4,500 O/min..Det er vel den sikkerhets sperren som slår inn regner jg med. Men hender også at når føleren for luftmengdemålren detter av så lyser lampa p.g.a av det...Bilen går jevnt på turtall uansett om lampa lyser eller er slukket.

 

Men er mulig at det er noe annet som gjør at lampa begynner å lyse..!?!!??

Kjør hardt, kjør stil med Audi uten tvil!!!

 

Audi 90 2,2 10V

Omega B 2,0 16V "Prosjektbil" (Solgt)

Ford Granada stv 87mod "langtids prosjekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår