Flave Skrevet Februar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 Hallo, har en volvo 740 stående og har tenkt å kjøre den som jordebil/skogsracer noen tips for å få litt mer hk ut av den? Motoren er en B23E 2.3 liter forgassermotor med originalt 131hk. Har selv tenk litt på turbo, men det blir fort dyrt siden jeg vil kunne gjøre dette gratis og kun bruke garasjen hjemme til å mekke dette i. Så fikk jeg høre en syk ide av naboen om å koble på en garasjekompressor på innsuget for å få mer hk. Den kompressoren jeg selv har er jo god for 4 bar, og med et 4 bars ladetrykk ville jo man hatt enorme krefter, regner med den gamle volvomotoren tar kvelden da. Hva tror dere om denne teorien om å bruke en garasjekompressor? Noen som har gjort noe lignende eller noe annet sprøtt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Februar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 4 bar med vanlig kompressor slange ja, men blir ikke 4 bar inni innsuget ditt ;) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Tviler på at kompressoren din klarer å levere nok luft til at det skal fungere. Du kunne jo ha luft på flaske som en slags hjemmemkket nÅWZ, men gleden kommer nok i små porsjoner da :) Du kan heller satse på en grovere kam og helst en bakaksling fra en 740 med automat. Så lager du litt traktor-trim, og sender eksosen rett ut bak høyre fram-hjul som prikken over i'en. Eller enda bedre, ikke ødelegg det gamle vraket, noen her liker faktisk disse bilene. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Motoren er en B23E 2.3 liter forgassermotor med originalt 131hk. QUOTE] B23E forgasser motor? stemmer vel ikke helt eller? Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Motoren er en B23E 2.3 liter forgassermotor med originalt 131hk. QUOTE] B23E forgasser motor? stemmer vel ikke helt eller? kansje noe nytt som har komt? :) hehe... Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Detta må vel være det mest idiotiske spørsmålet som noen gang er stilt her inne... Enorme krefter med 4 kg trykk ja.. Hehe, om du i det hele tatt hadde fått det til å starte trur heller du hadde fått et enormt høl i stemplet ditt og ei dårlig pakning... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 syns da en b23E går bra nok til å ha på jorde! En kompis av meg har grenrør og 2,5" eksos... Den går greit nok! Få mekka som en sa her, litt frieksos hjelper... Det lurer oss litt! Det vil bli den "billigste" løsningen din! Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Kan jo å gjøre som noen sier, å fjerne EGR-ventilen.. Aller billigste måten å få bilen til å gå bedre på, er å fjerne vekt.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 hmm.. er jo V kam i den, så kam messig er jo det kalas, garasje kompressor, skal du åka rundt med aggregat i trunken da eller...? E motorene har k-jetronik, mekanisk innsprut.. E motorene er forøvrig de sprekeste suge motorene, så du finner ikke noe "billig" trim til de, alt etter hva du regner som billig da.. tipper en topp til 2-10lapper ikke er aktuelt! *personlig veit jeg ikke om jeg hadde turt å fikkla med EGR på en E motor, men det er meg da *vakuum/luft* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 Er jo ikke problematisk å fjerne egr på en E motor.. Fjerna det på min motor.. Tok meg 10 min kanskje.. Må jo blinde en sak eller to, men... :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 Er jo ikke problematisk å fjerne egr på en E motor.. Fjerna det på min motor.. Tok meg 10 min kanskje.. Må jo blinde en sak eller to, men... :p da er det bare å shotta'gon;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Mars 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 Er jo ikke problematisk å fjerne egr på en E motor.. Fjerna det på min motor.. Tok meg 10 min kanskje.. Må jo blinde en sak eller to, men... :p er jo INGEN poeng i å jerne EGR ventilen, EGR ventilen er jo bare innkobla når man kjøre på "del gass" altså når gasspjelde står i midtstilling, å med en jordebil så har man vell full gass heile tida? eller e d bare eg som kjører slik?:P Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242 1,9l Skrevet Mars 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 faen alt ska værra gratis!! det koster å værra kar,en må jo skjønne at å trimme koster.. og en ting til lit ot men,til dere som sier: lyst på 300hk!! det er ikke så forbanna vanskelig å få henta ut 300hk av en volvo motor.. er bare et penge spørsmål det.. Siter 242 240 turbo diesel 240 turbo b21et 240 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Mars 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 faen alt ska værra gratis!!det koster å værra kar,en må jo skjønne at å trimme koster.. og en ting til lit ot men,til dere som sier: lyst på 300hk!! det er ikke så forbanna vanskelig å få henta ut 300hk av en volvo motor.. er bare et penge spørsmål det.. er så ening så enig... alt er ett PENGESPØRSMÅL.....bygginga er NULL problem... Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 faen alt ska værra gratis!!det koster å værra kar,en må jo skjønne at å trimme koster.. og en ting til lit ot men,til dere som sier: lyst på 300hk!! det er ikke så forbanna vanskelig å få henta ut 300hk av en volvo motor.. er bare et penge spørsmål det.. For eksempel å sveise i hop 3 motorer, det er jo veldig billige hk.. Da kjører du jo fra alle! Tenk 3 B23E motorer med orginalt 136 hk, da har du jo 408hk!!! Det er jo SYYYKT! :drunk: :rolleyes: Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.