Gå til innhold

Vedlikehold - Hva bruker DU på DIN bil?

Ranger emnet


rs_cr

Anbefalte innlegg

Kan alle være så snill å liste opp hvile produkter dere bruker når det gjelder vedlikehold av bil. Hadde vært artig å høre om hvilke erfaringer forskjellige har når det gjelder det uendelige utvalge av bilpleieprodukter som er på markedet. Hva bruker dere til

 

1. Vanlig vask av bil?

 

2. på felgene ( noen som har hørt om wheel wax?)?

 

3. polering?

 

4. interiøret?

 

5. skinn ( for de som har det )?

 

takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by boramannen

Kan alle være så snill å liste opp hvile produkter dere bruker når det gjelder vedlikehold av bil. Hadde vært artig å høre om hvilke erfaringer forskjellige har når det gjelder det uendelige utvalge av bilpleieprodukter som er på markedet. Hva bruker dere til

 

1. Vanlig vask av bil?

 

2. på felgene ( noen som har hørt om wheel wax?)?

 

3. polering?

 

4. interiøret?

 

5. skinn ( for de som har det )?

 

takker for alle svar.

 

1. Biltema engangssvamper, 10 stk for 30 kr. :)

2. Turtle felgpolering(ikke prøvd så mye annet men godt fornøyd, brukt noe aluminium polish om de er veldig fæle)

3. Autoglym polish og lakkforsegler(og lakkrens en sjelden gang)

4.Engangsfiller i forrige bil, men pga dashbordet ikke er glatt nå så Jif universal og Turtle dashbord shine(tror det heter det iallfall)

5. Har ikke men hør med noen som driver med skinnprodukter, hørt at ikke alle de som leverer bilting har like bra produkter, men liten kjennskap til det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Vasker bilen KUN med høyttrykk. Da på Statoil sine gjør-det-selv haller.

 

2. Vanlig såpe eller hvis de er max skitne, Turtle Wax Extreme Foam Wheel Cleaner på spray. Skyller med høyttrykk.

 

3. Cartec, og jeg bruker maskin. Polish og lakk konservering etterpå. Knallbra resultat! Bruker ikke polergarn, men microfiber kluter og det polergarnet fra Cartec.

 

3. Enten Cartec sin vinylfornyer eller Armor-all wipes.

 

4. Skinnimpregnering fra BMW. Rens først, så på med voksen. Originalt fra BMW.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kun Sonax produkter

 

Vasker bilen med vanlig shampoo, polerer med sonax hardvoks, tar meg av kromlister med krompolish, og plastikken lol med vinylpolish (funker som faen)

Interiøret tar jeg med en del forskjellig, husker ikke alt i farta.

 

Har rabatter på Hellanor, så får billig derfra :D

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv diskutert en sak veldig mye med kompissene mine.. men vil også høre deres mening. Hva er best: vaske selv med svamp, eller høytrykk?

 

Høytrykk skal vel egentli skade litt lakken pga. trykket, men svampen lager vel riper? Hva er deres mening?

 

Ekstraspørsmål: noen her som bruker vaskehall? selv mener jeg dette er fyfy.. har selv erfarig med at vaskehaller både lager riper å vasker dårlig... hva mener dere?

- 94 Vectra GT 16v 160 hk (TIL SALGS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NiX

Har selv diskutert en sak veldig mye med kompissene mine.. men vil også høre deres mening. Hva er best: vaske selv med svamp, eller høytrykk?

 

Høytrykk skal vel egentli skade litt lakken pga. trykket, men svampen lager vel riper? Hva er deres mening?

 

Ekstraspørsmål: noen her som bruker vaskehall? selv mener jeg dette er fyfy.. har selv erfarig med at vaskehaller både lager riper å vasker dårlig... hva mener dere?

 

Jeg spyler med høytrykk først og så bøtte med vann og svamp før jeg spyler av såpen og så pusseskinn......

Hadde jeg hatt hageslange hadde jeg brukt det, snillest mot lakken det men må vaske på bensinstasjoner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår