Gå til innhold

Flere enn meg som liker det nye utseende?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jasså gitt, så jeg er ikke den eneste idioten som liker det gamle designet best ? Sjokkert gutter ?

 

Kanskje det ligger noe i det ?

 

Ser litt for meg at den yngre medlemsmassen liker det nye designet siden det sikkert minner om deiligst.no eller noe annet de bruker tiden sin på. Inpoc kanskje ?

 

Face it - det er ikke oversiktelig.

Og VACN forumet er det.

 

Det blir litt som den peneste bilen er den cleaneste.

Det er IKKE dette forumet. Dette forumet minner meg nå om en pakkis-styla E36 (unnskyld uttrykket), helst i babyblå med 19" spinnerkapsler og lexusbaklys med strobe bremselys, og ikke minst massasjematter i stolene forann.

Raymond

 

89' Audi CTQ

83' GTi (2 stk)

96' GSX-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså gitt, så jeg er ikke den eneste idioten som liker det gamle designet best ? Sjokkert gutter ?

 

Kanskje det ligger noe i det ?

 

Ser litt for meg at den yngre medlemsmassen liker det nye designet siden det sikkert minner om deiligst.no eller noe annet de bruker tiden sin på. Inpoc kanskje ?

 

Face it - det er ikke oversiktelig.

Og VACN forumet er det.

 

Det blir litt som den peneste bilen er den cleaneste.

Det er IKKE dette forumet. Dette forumet minner meg nå om en pakkis-styla E36 (unnskyld uttrykket), helst i babyblå med 19" spinnerkapsler og lexusbaklys med strobe bremselys, og ikke minst massasjematter i stolene forann.

 

Vel, ikke kan du sette fingeren på noe, og ikke klarer du å svare på noen av spørsmålene som blir stilt deg. Det eneste du klarer er å finne frem på dette utrolig uoversiktelige forumet og slenge sure kommentarer. Konstruktivt...

 

Det må være utrolig deprimerende å være så negativ hele tiden. Og ikke minst må det være vanvittig frustrerende å ha så sterke meninger uten å kunne backe de opp på et eneste punkt. Jeg trenger egentlig ikke å svare deg heller, men siden du breier deg så voldsomt så skal jeg sette av to minutter til deg.

 

Du kan IKKE sammenligne Bilforumet med Inpoc eller Deiligst. Det blir tullete. Det er også helt tydelig at du har slått deg helt vrang, og uansett hva så skal ikke du like det nye designet. Det er helt greit for meg. Pussig, ettersom det ikke akkurat er et grensesprengende og eksprimentellt design vi snakker om her, men greit. Jeg skjønnr jo av dine stadig referanser til VACN at du foretrekker en mørkere gråfarge, og da skjønner jeg at våre lysere nyanser kan fremstå som provoserende...

 

Forumet i seg selv er som sagt identisk med det gamle. Det er ingen nye knapper eller funksjoner i selve forumet. Med fare for å gjenta meg selv enda en gang så må jeg få påpeke at designendringene er så små at utsagnene dine ikke henger på greip. Det er et faktum at med unntak av noen små bugs, så er forumet lettere å navigere på og bruke nå, takket være tydeligere knapper og norsk språk. I den nye headingen er det kun fem knapper. En til hver avdeling. Dersom det blir for rotete for deg, så får du scrolle et par cm ned, så blir de borte :p

 

At du derimot kanskje synes at forsiden, artiklene og/eller kjøp/salg er uoversiktelig, så kan jeg forstå det. Det er jo mange nye inntrykk på en gang. Men da må du i så fall slutte å referere til disse avdelingene som "forumet". For forumet er nesten uforandret. Litt lysere farger gjør ikke et forum uoversiktelig...

 

Men som nevnt i flere andre tråder så er kjøp/salg fremdeles under utvikling. Det er også muligheter for å jobbe videre med visningen av artikler etc, selv om de aller fleste tilbakemeldingene har vært svært positive.

 

Når dette er sagt så er det bare å fortsette å si hva du mener her på Bilforumet. For hver gang du klikker på noe så vises det en fin Googleannonse som gir inntekter til forumet. Inntekter som finansierer nye og mer stabile servere, slik at de som liker forumet kan fortsette å bruke det i fremtiden :)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, .... osv [insert lang post]

 

Ser at dere flere steder skriver at utseendet ikke er endret vesentlig, kun en eller annen gif fil.

 

Enten så er det noen som er fargeblinde her, eller så er det bare mine pc`r som har problemer. for denne blåfargen er jo faktisk grusom.

 

Og fordi at forumet er tilpasset oppløsninger som var utdatert på 90 tallet, så er forumet kun en smal stripe i midten, omkranset av to feite blåe felt på hver side av forumet, som tilsammen er like store som forumet. Dvs at 50% av skjermområdet mitt er dekket av denne grusomme fargen, klart dette påvirker opplevelsen av en webside.

 

Ser at du har tittelen "Designer" i signaturen din, kan du med hånden på hjertet si at denne fargeleggingen av forumet ikke er en større designmessig forandring? Kontrasten mellom blåfargen og foruminnholdet er såppas stor at man blir litt smårar av å se på forumet etter en stund.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at dere flere steder skriver at utseendet ikke er endret vesentlig, kun en eller annen gif fil.

 

Enten så er det noen som er fargeblinde her, eller så er det bare mine pc`r som har problemer. for denne blåfargen er jo faktisk grusom.

 

Skal ikke påstå at det er dine pc'er, men på min skjerm er den ikke ubehagelig skarp. Dette er sikkert en smakssak også...

 

Og fordi at forumet er tilpasset oppløsninger som var utdatert på 90 tallet, så er forumet kun en smal stripe i midten, omkranset av to feite blåe felt på hver side av forumet, som tilsammen er like store som forumet. Dvs at 50% av skjermområdet mitt er dekket av denne grusomme fargen, klart dette påvirker opplevelsen av en webside.

 

Jeg håper du ikke tror at dette er noe vi har gjort uten å undersøke. Det har seg nemlig slik at flesteparten av Bilforumets brukere fremdeles ikke sitter på noe større enn 1024x768. Husk at svært mange bilinteressert personer jobber i et yrke som er relatert til bil og/eller industri. De som har vært innom et bilverksted i det siste kan nok bekrefte at de aller fleste skjermene der fremdeles er 14-15" SVGA skjermer fra 1997. Vi kunne selvsagt laget forumet dynamisk, men vi valgte i stedet å bruke en statisk bredde da dette er mer praktisk for oss med tanke på salg av annonseplass etc. Forumet har blitt så stort nå at fokuset på annonser må øke noe for å holde tritt med kostnadene.

 

Ser at du har tittelen "Designer" i signaturen din, kan du med hånden på hjertet si at denne fargeleggingen av forumet ikke er en større designmessig forandring? Kontrasten mellom blåfargen og foruminnholdet er såppas stor at man blir litt smårar av å se på forumet etter en stund.

 

Fargeleggingen på selve forumet er ikke en større designmessig forandring nei. Men bagrunnsfargen er selvsagt dominerende når man sitter på en stor skjerm. Selv sitter jeg på en 24" WS med 1900x1200 oppløsning, så jeg er vel en av de som burde ble mest smårar, men hittill har det gått veldig greit. Men for all del, jeg kan godt justere ned fargen på bagrunnen dersom det er et ønske fra brukerene. Men som sagt, annonsering er i fokus, og dere vil snart se hvorfor ting er som de er ;)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit det at dere har tatt høyde for at noen bruker "verkstedmaskiner" men at disse tilhører flertallet av brukere tviler jeg dog på.

 

vBulletin har støtte for skin/themes, er dette noe som vil komme?

 

I mine øyne er dette fargebytte en stor forandring designmessig, men jeg sier pass her og melder meg ut av akkurat den diskusjonen.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit det at dere har tatt høyde for at noen bruker "verkstedmaskiner" men at disse tilhører flertallet av brukere tviler jeg dog på.

 

vBulletin har støtte for skin/themes, er dette noe som vil komme?

 

I mine øyne er dette fargebytte en stor forandring designmessig, men jeg sier pass her og melder meg ut av akkurat den diskusjonen.

 

Om de fysisk sitter på et verksted vet vi selvsagt ikke noe om, men vi har statistikk på hva slags oppløsninger brukerene sitter på. Og det er for mange som sitter på lav oppløsning til at vi kan stenge de ute fra forumet.

 

Tviler på at det vil komme flere skins/themes. Ganske enkelt fordi det er lagt ned mye arbeid i å skreddersy det designet vi har i dag. Forumet er nødt til å ha en gjennomtenkt struktur på annonser for å overleve og det må hardkodes inn i malene.

 

Tror vi har litt forskjellig oppfatning av hva som er en stor designmessig endring. Det er som sagt kun tre gif'er og noen knapper som faktisk er endret utover den nye headingen. Men ja, det ser jo anderledes ut. Bare ikke så mye at det er noe å gå i fistel for ;) Struktur, layout og farger (kun endret nyanser) er fremdeles som før. Se vedlagt bilde...

 

bf_ba.jpg

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ MÅ dere se dere også at dere har gjort en feil i kjøp å salg!

Før var det ca 20 biler dagen lagt ur for salg, nå har det omtrent vært 4 poster de siste 2 uke i den nye bil anonse siden!

Å om man bare vil browse litt så må man jo klikke seg ihjæl for å finne igjen alle anonsene innpå dær!

Jeg synes at det MAKS skal deles opp i merker så slipper man å klikke seg enda lengre inn for å finne!

 

Å det er jo ikke akkurat lett å finne bilanonnser i d heletatt uten en leite runde etter å ha trykkt på kjøp og salg i toppen dær!

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noe som ikke her helt på greip her hos meg, viser bilde så dere kanskje forstår og kan rette det opp hvis det er interessant for dere.

untitled.jpg

 

Åssen browser er det der?`

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noe som ikke her helt på greip her hos meg, viser bilde så dere kanskje forstår og kan rette det opp hvis det er interessant for dere.

untitled.jpg

 

Den var ny. Tror jeg vet hva som skjer, men det er veldig rart at Firefox gjør en slik feil. Skal se på koden og se om det er noe jeg kan gjøre. Lar seg nok fikse på et vis...

 

Takk for at du sa i fra :)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår