Gå til innhold

Vurderer å selge Golfen. Prisantydning?

Ranger emnet


Joachim

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har hatt denne bilen siden april 06, og den gikk som en klokke helt til jeg fikk lappen. Da fikk den selvfølgelig smake asfalten på en litt annen måte en med mor i passasjersetet.

 

Har vært igjennom noen småfeil siden jeg fikk den, blant annet:

 

- Eksosskjøt ved Kat har skrudd seg ut. Skrudd sammen igjen med låsebolter, og sitter nå bra.

 

- Fusket fordi vakumslange til bremsekraftforsterkeren var hoppet av. Dette er nå fikset.

 

- Startet fuske igjen, men dette pga kontakten til lambdaen var ryki. Satt på en kabelsko her, så motoren går nå som en klokkke igjen.

 

Info om bilen:

- 1.8l Sport

- Tornadorød, nylakkert i november 06

- 90 Fangere foran og bak, med klare blinkers foran. Nytt i april 06.

- Monroe senkesett rundtom, som senker 40mm. Stivt som faen. Nytt i juni 06.

- Crystal clear frontlykter med angel eyes. Nytt i Mai 06.

- Emblemfri grill

- Grill list

- Simons effektanlegg fra kat.

- Fjernet emblemer som "Sport", VW logoen under bagasjeluka, sveiset antennehull i forskjerm og tatt av dørlister og sveiset de hullene.

- Konfilter av noe slag.

 

Feil / Mangler

- Skrapelyd fra 1 til 2 gir når bilen er kald eller når man girer fort.

- Bulk i venstre vinterfelger pga. litt morro på snøen vs. en fortauskant.

- Pinglete tute (aner ikke hvorfor. Stemmeskifte :))

 

 

Vurderte å gjøre ferdig bilen før salg, men er litt usikker nå.

 

Planen var å lakke sommerfelgene hvite, sote rutene helt frem, og få på G60 bredding. Da ville den blitt pervers.hehe

 

Mye døsnakk her, men vil at dere skal vise hvorfor og hvordan diverse ting har skjedd.

 

Motoren har gått 210 000 om jeg husker riktig. Har ikke sjekket på en stund. Den starter innen fem sekunder på vørste vri helt ned i -15. Har ikke hatt anledning til å prøve lavere, og takk gud for det. Det har skjedd en gang at den ikke har startet, men dette var pga det problemet med lambdaen.

 

Bilen går godt og har fin lyd.

 

Kostet på bilen diverse:

Kjøp 5000,-

Lakk 15000,-

Deler ca 25000,. inkl verksted montering av senkesett, og EU kontroll.

 

Eksos og senk er ikke godkjent i vognkort, men har passert EU kontroll.

 

Så hva syns dere?

 

Hadde tenkt med en pris mellom 20 og 25k. Er dette helt urimelig?

 

 

Takker for alle kommentarer og innspill...

 

 

Mvh

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har den traversen vært sauset inn i skit ettersom den ble EU-godkjent eller er verkstedet på trynet?

Skal være glad det ikke hadde skjedd i ei 80sone eller noe.

 

20-25 høres mye ut med den defekten. Blir nok dyrt så lenge man ikke fikser selv.

 

 

slike ting er ikke så nøye. for bilen er så og si like mye verd om det er racing stoler eller om det er originale cl stoler liksom..

 

Dessverre men sant. Men når man skal kjøpe bare interiør er det bortimot like dyrt som en hel bil..

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når spørte du meg sist? Har ingen formening om hvor mye bilen din er verdt, akkuratt derfor jeg spør etter prisantydning selv. Min antatte pris er regnet utifra påkostninger.

 

 

Sett at jeg fikset traversen selv. Hva ville den da være verdt?

 

Kan nevnes at hele bremsesystemet er byttet utenom tromler bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan ikke regne pris utifra hva du har kosta på den!! desverre men sant

 

jeg kjøpte min 90mod golf for snart 2 uker siden til 14 000.. den har gått snart 98 000 km .. så.. vil si max 16500 for din! og da bør traversen være i orden!

 

det er dumt og koste på en gammel bil sånn i teorien, det lønner seg ikke om du veit du evt kommer til å selge!

 

påkosting av slitedeler trekker heller ikke opp pris!. det være seg bremser, regreim, andre reimer og oljer osv osv .. ja rett og slett alt som har med slitedeler og gjøre!

 

 

nå er det sånn at golf 3 har kommet ned i det prisnivå hvor golf 2 var for en 3 til 4 år siden! så folk ser heller å kjøpe 3'er enn 2'er nå om dagen! dette fordi det er en nyere bil, selvom det i teorien er samme bil med forskjellig utseende!

 

 

- Dan

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg stort sett enig i det Housey sier i posten over her,

prisene varierer voldsomt,tror litt avhenger av om du treffer den rette som skal ha slik bil der og da, er mange golf 2 tilsalgs om dagen og det gjør at prisene går ned for det er mye og velge i.men du bør nok skifte travers skal du ha forhåpninger om og få over 15 tusen,det er bare slik det er desverre,men uansett lykke til med salget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår