BUS_164 Skrevet Februar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 wastegaten ligner mistenklig måkje på "kina-wastgaten" som blant annet blir solgt hos KL-racing og SPM-motor..har sett en del svensker som bruker desse og dei skal virke ok.. når det gjelder turboane, hadde ej heller kjøpt en brukt lastebil-turbo til under halve prisen:) Siter "man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi- Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Februar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 Talade med min kontakt på Biltema i helgen och turbona tillverkas av http://www.wa-line.com/ som är OEM levrantör till en del Japanska bilmärken samt säljer aftermakretturbos på den amerikanska marknaden under ett annat namn. (fick se en låda där turbon låg förpackad för den amerikanska marknaden och där stod tom made in USA )På tur att komma med i sortimentet finns flertal turbos bla volvo V70 och S60 snurrorna. The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 1 characters. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2007 Hvilken flens er det på disse Saab-turboene? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juni 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2007 Hvilken flens er det på disse Saab-turboene? Tenkte du på SAAB 900-type? T3..ihvertfall på de jeg har sett. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2007 Saab 9-3 og 9-5 Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juni 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2007 Der aner jeg ikke... ikke jobbet noe med de,dessverre. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juni 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2007 De som biltema selger har vel T25-flens Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2007 Hva er forskjellen på den og på en T3-flens? Noen som vet hvordan det vil være å montere en slik (GT1752S) istedet for originalturboen (T3 AR42) på en Volvo B200ET? 2liter, 160 hk og lader ca 0,4-0,5 bar (standard). Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Candy Core Skrevet Juni 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2007 Hva er forskjellen på den og på en T3-flens? Noen som vet hvordan det vil være å montere en slik (GT1752S) istedet for originalturboen (T3 AR42) på en Volvo B200ET? 2liter, 160 hk og lader ca 0,4-0,5 bar (standard). T-25 og t28 sitter på nissan 200sx feks disse har annen flens mot manifolden/grenrøret.. volvo har t-3 passer ikke om hverandre.. Ville kanskje gått for en brukt 850r turbo.. Siter GirlsGoFast Chick ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Hvit 04' Honda Civic Si (kun to regga i Norge, samt den eneste EP3 i Norge som er hvit) Sort 93' Honda Del Sol vti - *Solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReVoX Skrevet Desember 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2007 Er det mye jobb å installere en av disse turboene på en mindre motor (1.8l)? Hvor høyt ladetrykk kan man kjøre på før man må bytte vesentlige motordeler. Lurte litt på om Saab 9-3 turboen ville passe på en Vectra motor. 80% av disse 2 bilene er jo samma ulla. Siter '05 Opel Astra GTC 2.0T Audi Coupe GT B2 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Er det mye jobb å installere en av disse turboene på en mindre motor (1.8l)? Hvor høyt ladetrykk kan man kjøre på før man må bytte vesentlige motordeler. Samme som alle andre. Må gi den bensin etterhvert,og den liker neppe noe særlig over 0.4 - 0.45 bar... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReVoX Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Samme som alle andre. Må gi den bensin etterhvert,og den liker neppe noe særlig over 0.4 - 0.45 bar... Hva snakker vi om da når det gjelder effektøkning? Utgangspunktet er 125Hk. ca selvfølgelig. Siter '05 Opel Astra GTC 2.0T Audi Coupe GT B2 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 Hva snakker vi om da når det gjelder effektøkning? Utgangspunktet er 125Hk. ca selvfølgelig.Veldig vanskelig å si,kommer veldig an på hvordan resten liker trykklufta. Fra 45-65 hk i pluss på det trykket som ble nevnt. Men,det blir en HELT annen bil...momentet på lavere turtall kan jo fort legge på seg si 50-60 Nm ved 3500 f. eks,og der merker man det godt.. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 hva skal man med 50-60nm ekstra ved 3500rpm når man kan legge på 100nm fra 1800rpm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jejoha Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Noen som kan se for seg hvordan dette vil gå på en saab 900s 2l? Og inneholder kit'en alt det jeg trenger? Siter Fiesta XR2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.