Gå til innhold

Anngående bilstjæling m.m

Ranger emnet


FriX-244TiC

Anbefalte innlegg

Har vert mye stjæling nå og har vert mye av det..

 

Men det jeg ville legge fram var egentlig det at vi her på forumet sladder Reg.Nr på bilene spessielt di som har Audi S biler å andre pigge å dyre biler..

 

For mange av oss som henger her på forumet har sikkert ikke mulighet til å kansje la bilene stå i garasje om natta.. har selv hatt inbrudd rett utenfor soveromsvinduet!!

 

Gamle Sjefen min bygde opp en 525 24V Til Turbo IC og satte den til salgs..

og hadde ikke me reg.nr osv..men selvfølgelig mob.nr ..han ble ring av en som skulle møte han ved en Statoil stasjon..men der kom det aldrig noen.. dagen etter var bilen vekke... og naboen hadde sett en gå opp i gata der ca 1 time etterpå..så så han bilen kjørte ned..den var det startsperre å Defa på..

og det tok bare noen minutter!

 

Så er nok mye "orginasert" stjæling som er ganske bevist..

 

Så er vel en del man bør tenke på ved annonser osv...

 

Etter innbruddet utenfor soverommet vårt så har jeg montert opp bare en sånn biltema 500w lampe med bevegelseføler og det gjør nok litt tryggere..

 

Og jeg er så si 100% sikker på at det er noen som bevist har skjønt at jeg sikkert hadde noe anlegg i denne bilen!

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen del så har jeg kun "bruksbilen" min stående hjemme i gårdsrommet. Annet står alltid andre plasser som ikke akkurat er "lett tilgjengelig".

 

Har desverre ikke kommet så langt enda (men tro meg det kommer) men i alle biler jeg skal ha utenom slike "billige drittbruksbiler" skal ett minimum være TrackGuard. Skal selvfølgelig ha alarm og skikkelig forsikring utenom.

 

Andre virkemidler som kan hjelpe på er jo slikt som lys med bevegelsessensor og kamera. Men vist noen VIL ha bilen så greier dem alltid få fatt på den. Men en kan alltids gjøre litt for å forhindre ett tyveri. Og for all del ... ikke la f.eks nøkler til "grombilen" ligge å slenge rett innenfor på gangen eller noe slikt vist det er type 2 meter fra "gang" til bil.

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 4 overvåkningscamerar jeg, billig løsning via netthandelen og man får også ganske greit bilde!

 

Har ikke datatilsynet strenge regler for slik overvåkning ?

Hvordan er dette å bruke som bevis i en eventulet retssak ?

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke datatilsynet strenge regler for slik overvåkning ?

Hvordan er dette å bruke som bevis i en eventulet retssak ?

 

Trodde det gjaldt det offentlige jeg. Ikke privat.

Men det gjør kanskje det.

Uansett ikke dumt å slenge opp noen klistremerker i tillegg da. Kan jo ha en skremmende effekt.

 

Men som nevnt over, så tror jeg nok ikke de lar seg stoppe av noen ting.

Ikke de som skal ha tak i S4 osv til diverse illegale aktiviteter.

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår