Carvin Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 Hei! Jeg trenger ett nytt senkesett til bilen. Den er orginalt senket 35mm, men er ikke helt fornøyd.. Er fortsatt god plass mellom hjulbue og dekk. Har noen 16" momo gtr felger. Hva tror dere jeg bør velge for å få det mest mulig optimalt, uten å valse. Kom med tips til merke, og (mm) fremme og bak! Helst ikke justerbart. Takk på forhånd!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Figgi Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Weitec 60MM senkesett. pris 1515,- før moms og frakt ENKESETTWeitec 60mm Kode: 06241 For 1.0/1.3/1.4 Godkjent kun med korte dempere. WEITEC SPORT SPRINGS: MYE FOR PENGENE! Weitec leverer senkesett av bra kvalitet til fornuftig priser. "WEITEC serie F" er senkesett produsert i chrome-silicium stål av høy kvalitet. Alle senkesett fra Weitec leveres med full monteringsveilledning, servicekort, kvalitetssertifikat og TÜV-papirer. Weitec tilbyr over 800 forskjellige senkesett og har med dette et av markedets største sortiment. Weitec tilbyr opptil 6 forskjellig senkesett til hver enkelt bilmodell. Takket være mangfoldet i Weitecs program med senkesett opptil 40mm, kan man ofte oppnå gode resultater også uten å behøve å bytte støtdempere. Bilen får et lavere tyngdepunkt og vil ligge bedre på veien, mer sportslige kjøreegenskaper og ikke minst får den et mer sportslig utseende. HUSK: Ta godt vare på TÜV-papirene. Disse er nødvendige ved EU-kontroll av bilen. (Legges sammen med vognkort) Siter Vw Golf Highline 01' (x) Subaru Impreza gt 99' (x) VW polo 96' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carvin Skrevet Februar 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Går nok for 60mm fremme, men hva med bak? Virker så den er litt lavere bak uansett om det er 35 - 35mm. Tror du ikke bilen vil virke litt mere "segen" bak om jeg velger 60 bak og ?? grinchy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Skal du senke såvidt "mye" som 60mm må du ha dempere med korta stempelstang. Hvis ikke vil du ikke ha forspenning i fjærene når du jekker bilen og følgelig blir det problemer ifm. EU-kontroll. Dette vil du også slite med å få skrevet inn i vognkortet, dersom du har planer om det. Om du skal ha 60mm foran og et eller annet bak er det lurt å kjøpe et komplett senkesett med fjærer og tilhørende dempere (f.eks. fra Weitec). Da bør du også velge dempere med justerbar nedre fjærskål (såkalt "Nutenverstellung" på tysk). Dermed unngår du at bilen for "feriestuk". Alternativet er en billig-gewinde (selv om du sier at du ikke vil ha dette). Dette får du for under 4 lapper om du handler selv i Tyskland. Det er et meget bra og teknisk godt alternativ som også er fleksibelt mtp. senking. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carvin Skrevet Februar 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Skal du senke såvidt "mye" som 60mm må du ha dempere med korta stempelstang. Hvis ikke vil du ikke ha forspenning i fjærene når du jekker bilen og følgelig blir det problemer ifm. EU-kontroll. Dette vil du også slite med å få skrevet inn i vognkortet, dersom du har planer om det. Om du skal ha 60mm foran og et eller annet bak er det lurt å kjøpe et komplett senkesett med fjærer og tilhørende dempere (f.eks. fra Weitec). Da bør du også velge dempere med justerbar nedre fjærskål (såkalt "Nutenverstellung" på tysk). Dermed unngår du at bilen for "feriestuk". Alternativet er en billig-gewinde (selv om du sier at du ikke vil ha dette). Dette får du for under 4 lapper om du handler selv i Tyskland. Det er et meget bra og teknisk godt alternativ som også er fleksibelt mtp. senking. Hva med : http://193.213.24.227/4daction/WA_Bilder/?Vare=07028&ASP=2444740&Type=VW&Model=Polo&Year=1999&Back=WA_Varegruppe+ASP=2444740+Type=VW+Model=Polo+Year=1999+Varegruppe=0552 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Noe i den duren, ja:thumb. Bare pass på at du får utgaven som har høyejustering/nutenverstellung bak. Understellet med dette har ei * bak bestillingsnummeret (i følge http://www.weitec.de). Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stambo Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Hva med et 60/40mm sett? med dempere og fjører.... det vil bli passe, og ikke for lav bak. Siter - Skoda Octavia RS TDI 2007 - Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow> x VW Polo TDI Sport Edition 2001 Low Cars Make Them Boobies Bounce <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carvin Skrevet Februar 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Hva med et 60/40mm sett? med dempere og fjører.... det vil bli passe, og ikke for lav bak. Var det jeg tenkte først, får bare håpe at 40mm er nok bak. Målet er å få bilen mest mulig i plan og at hjulbuen går jamt med dekket grinchy :boxing Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stambo Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Jeg tror 60/40 vil være passe da. Vag har en lei uvane med å bli "sigen" bak med lik senk rundt om. Husk! bilder når det er på! :thumb Siter - Skoda Octavia RS TDI 2007 - Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow> x VW Polo TDI Sport Edition 2001 Low Cars Make Them Boobies Bounce <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Med en høydejusterbare utgaven omgår du sigeproblematikken bak. Du har 2-3cm å justere på opp/ned (det midterste hakket tilsvarer "normalposisjonen" til nedre fjærskål på en vanlig demper). Dermed bør det la seg gjøre å finne en høyde på bilen man kan leve med:). Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carvin Skrevet Februar 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Jeg tror 60/40 vil være passe da. Vag har en lei uvane med å bli "sigen" bak med lik senk rundt om. Husk! bilder når det er på! :thumb Det skal ikke være litt å finne det mest optimale senkesettet når jeg ikke vil ha justerbart. Hehe... Har du forresten noe tips til merke? :m'm: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stambo Skrevet Februar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 Det skal ikke være litt å finne det mest optimale senkesettet når jeg ikke vil ha justerbart. Hehe... Har du forresten noe tips til merke? :m'm: hehe.. nei.. er ikke lett da. Men gå for 60/40. Evt 40/35 hvis du syns 60 blir for mye. Jeg har 40/35 på min 6N2, å er fornøyd med det, det er ikke noe bakheng selv om jeg har bygget inn et litt tungt anlegg. :) Det jeg ikke er fornøyd med er at min ikke er lav nok. Så derfor ligger justerbart på rommet å venter på våren.. ;) Da kan jeg få den akkurat som jeg vil ha den. :) Er mye greit og bra å velge mellom. Jeg har nå maxtrack eller noe sånt fra Xtremecar, å det er veldig greit. Kan anbefale å handle der. Super service! :) Inter alloy er vel greit.. er stort sett greit det meste, bare det er TÜV godkjent egentlig.. :) Mvh Siter - Skoda Octavia RS TDI 2007 - Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow> x VW Polo TDI Sport Edition 2001 Low Cars Make Them Boobies Bounce <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.