Gå til innhold

Eu kontroll mangler

Ranger emnet


goLd^-

Anbefalte innlegg

har akkurat hatt bilen inne til eu kontroll, og fikk ett par morsomme anmerkninger:

1) lasteavhenig ventil / reduksjons ventil (bremseanlegg) - sitter fast, aldri hørt om den før en gang, hvor sitter dette og er det mye pes å bytte/fikse?

 

2) så er det det morsomme spylervæska mi som aldri har fungert, var litt nøyere der jeg var nå en sist, så nå må jeg få fiksa den og. motoren til spylervæska starter ikke når jeg drar i spaken, forslag til feil?

 

3) feil farge på blinlys venstre side foran. er blinklysa farga innvendig i glassa, eller er det bare pærene? har ikke rekki å sjekka det enda..

 

4) for høy CO, ( 1,5 ), spurte hva som måtte til for å få fiksa dette, da sa de bytte luftfilter, men det ble gjort i romjula, og jeg nekter å tro at det må byttes igjen allerede. et annet tips var å slenge på ei flaske kondensfjerner, men vil det alene være nok til å få den ned på lovlig mengde?

 

lurer på om CO utslippet kan ha en sammenheng med dette :

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160035

 

:helpme:

på forhånd takk for alle tips og all hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Står montert mellom bakakselen og chassiet, kan hende du klare og løsne den, uansett relativt grei å bytte.

 

2. Prøv å mål om du har spenning til pumpen når du betjener hendelen, kan være sikring, ledningsbrudd etc, evt deffekt pumpe.

 

3. Er kun pærene som er farget, bytt pære;)

 

4. Sjekk luftfilter, bytt plugger og bytt eventuelt G62 (temperaturføler) som er en standard feil på de fleste VAG.

Mvh: Knut Olsen

 

03 Passat TDI 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

nå har jeg fiksa alt, bortesett fra dette med CO.

tror noe av problemet med CO kan ligge i at bilen ikke blir varm.

( http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=160035 )

 

for å gjøre en lang historie kort:

Etter ca en mils kjøring så begynner varmeapparatet inni bilen å bli varmt. ikke mega varmt, men litt over lunka.

men temperaturen på vannet blir aldri mer enn ca 65

DSC00006.JPG

 

hvis jeg lar bilen stå stille, så blir vanntemperaturen varm som normalt etter ei stund. ved 90 grader starter vifta og alt fungerer som det skal.

 

men hvorfor blir ikke bilen ordentlig varm? tror dette er det som forårsaker det høye CO utslippet :S (1,15)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet med termostaten.. Har byttet denne 3! ganger uten å få motortemperaturen opp under kjøring.. Kun når bilen står å bakker blir den varm (ca90 grader) og vifta slår inn..

Ny bil: Chevrolet Suburban 6,2d 87mod

*Audi A6 2,5 TDI Quattro 96mod (c4) *solgt*

*Audi 80 1,8E 87mod (SPIKER:( )

*Audi 80 1,8S 88mod (spiker)

*Daihatsu Charade 1L 88mod (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lastventilen har til hensikt å sørge for at bremsene tar bedre når bilen er fullastet..Ny koster omtrent alt for mye, og den gamle kan nesten helt sikkert fikses med en hammer og litt WD-40.. :) (Snakker av erfaring ;))

 

Står på bakakslingen ved bakbremsen. Ser ut som ei klamme med fjær på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår