Gå til innhold

Min 87' Audi 100 2.2 Turbo Quattro

Ranger emnet


Vantage

Anbefalte innlegg

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jaja.. idag skulle Frode (Grimmi på forumet) og jeg hive inn turbotrykksmåler.

Var beinkaldt ute.. 10minus. Og når en står ute da, er det greit å fyre bilen, så man ikke fryser helt ihjel.

 

Som sagt, så gjort. Bilen starter og går, no problemo!

Etter ei stund begynner det å ryke.. :hvaskjera jeg titter fort ned i motorrommet og konstanterer at her lekker det kjølevæske.

Slangeklemma på øvre radiatorslange hadde gnagd over slangen, og nå lakk den som en sil.

 

Kom kjapt til at det var som følge av for høyt trykk i kjølesystemet fordi termostaten ikke åpna!

 

Termostaten kødda når vi henta den også, de gjør jo gjerne det etter bilen har stått ei stund. Hadde heldigvis kjøpt ny, så da var det bare å sette igang og bytte.

 

Får starte imorra og sjekke om det blei vellykka.

Håper det, for da kan vi begynne å montere istedet for å reparere! :D

 

Tar vel fortsatt 10dager før dumpventilen kommer, men røra ligger klare nå!

Skal ut og handle noe kraner osv imorra til å justere faenskapet!

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur kanskje vi skal begynne og skru nede på jobben. Igrunn deiligere med 20 varme ;) Men kulde henger lissom med denne bilen :) Men fikk da gjort litt. Kan bli moro og se åssen denna bilen blir.

-94 Omega 2,5 TD dieseldyret

-98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!!

-95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges.

-90 200sx Stage 3

-92 200sx drift/isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur kanskje vi skal begynne og skru nede på jobben. Igrunn deiligere med 20 varme ;) Men kulde henger lissom med denne bilen :) Men fikk da gjort litt. Kan bli moro og se åssen denna bilen blir.

 

Jo, hadde nok vært bedre det :D

 

Faen.. Blei ikke helt tett i pakningsflata rundt termostathuset.. må nok opp med det igjen og gjøre bedre rent.

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meeen.. fått tid til å montere måleren idag da. Ikke helt ferdig med strøm osv enda, men iallefall fått tatt noen bilder osv underveis.

 

Litt kaos i bilen når halve dashen er demontert (CD-coveret lå bare inni dashen :hvaskjera ):

DSC00325.jpg

 

Her har Vakuumslangen fått krangla seg vei fra motorrommet og inn i coupèen:

DSC00337.jpg

 

Litt boring måtte til for å få slangen og ledningene dit jeg ville ha dem:

DSC00338.jpg

 

Begynner å hjelpe nå:

DSC00340.jpg

 

Fikk ikke tid til å koble strømmen og å koble til t-stykke i motorrommet, men mener jeg skal være over verste kneika ;)

DSC00343.jpg

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilt nye blinkere foran idag. Kobler resten av strømmen til måleren når jeg får dem. Orker ikke måke snø av bilen hver eneste dag ;) Kommer jo 20cm hver natt! Tipper onsdag er fin skru-dag :D

Må opp med termostathuset også. Også blir det oljeskift (og filter selvfølgelig).

Håper dumpventilen min dukker opp etterhvert også :)

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få hivd på 3" eksos på den også veit jeg. Er så kjedelig lyd originalt!

Hadde ute bryterpanelet til sperrene idag forresten. Pæra til hakk 1 er gåen. Tenkte jeg skulle bytte. Men de er jo lodda!! Må man kjøpe hele kortet nytt? Eller kan jeg få noen elektro-dotter på jobben til å lodde inn ei ny?

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få hivd på 3" eksos på den også veit jeg. Er så kjedelig lyd originalt!

Hadde ute bryterpanelet til sperrene idag forresten. Pæra til hakk 1 er gåen. Tenkte jeg skulle bytte. Men de er jo lodda!! Må man kjøpe hele kortet nytt? Eller kan jeg få noen elektro-dotter på jobben til å lodde inn ei ny?

 

Finn ut hvor mange Ampere og Volt det er, så kan du lodde inn nye LEDS i hele dritten ;)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det at jeg får kjøpe din gamle:op:

 

:jackinbox: Bare å komme med et bud det.. den ligger nå her :)

Merket var forresten stripset på, ser skruene er knekt av.

Jeg har ikke bruk for den, for jeg regner med å få den "nye" grillen imorra :D

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg forresten fått bekrefta at blinklysa har kommet, så da blir det vel å montere dem og grill imorra. Bilder kommer selvfølgelig ;)

 

På jobben i dag har jeg sitti og tegna litt på noe custom-deler. Godt en har arbeidskolleger som dreier og freser :D

Selv er jeg kontrollør, så jeg holder meg til måling :)

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var blinkerne på plass! Grillen har jeg ikke fått enda. Treg kamerat:hellothere:

 

Synes ikke det blei så ille. Gleder meg til å se hvordan den tar seg ut fremover :D

DSC00350.jpg

 

Her tatt litt fra siden.. Har ikke kjøpt blinkere der enda. De har bare sånne teite med oransje deksel inni.. Ser jo dritstygt ut. Noen tips til hvor en kan få vanlig hvite sideblinkere? Vil heller bruke farga pærer. Mye finere.

DSC00351.jpg

 

Beklager dårlige bilder. Tatt i skumring med mobilkamera!

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår