Gå til innhold

Har sjjjj lyd med orginal gjennbruksventil!!!

Ranger emnet


Volvo_Lars!!

Anbefalte innlegg

Har sjjjj (eller noe i den duren) lyd med orginal gjennbruksventil!!!

Hørte det i dag.. litt rart for jeg har alderi hørt det før.. :hvaskjera

Lekte meg litt på vei hjem nå på småveiene likke ved der jeg bor. Gasset på og slapp gassen helt noen ganger.. det var da jeg hørte en svak stjj/sjjj (eller noe) lyd fra motoren.. Den ladet sån ca. 0,6 da jeg slapp gassen hver gang..

 

Er det membranen som er dårlig på gjenbruksventilen kanskje.. slik at det lekker luft ut derifra!!??

 

Er det noen som har vært borti noe lignende?

Hva tror dere det kan være?

 

Takker for gode svar:)

Volvo 940 Turbo

Volvo 244

Volvo 245

Volvo 245

BMW 318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke åpent filter. Kjører med org. filter boksen.

Var ute å prøvde bilen litt nå.

Det låter i grund tu tu tu.. i takt med trykk måleren når den "hakker" seg sakte nedover/tilbake på den ettermonterte trykkmåleren.

 

Jeg har alderig hørt den dumpe så tydelig som nå.. så ble litt skeptisk til hva det kunne være..

 

Har filmet mens jeg kjører.. skal legge ut det nå så kan dere høre..

Volvo 940 Turbo

Volvo 244

Volvo 245

Volvo 245

BMW 318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke åpent filter. Kjører med org. filter boksen.

Var ute å prøvde bilen litt nå.

Det låter i grund tu tu tu.. i takt med trykk måleren når den "hakker" seg sakte nedover/tilbake på den ettermonterte trykkmåleren.

 

Jeg har alderig hørt den dumpe så tydelig som nå.. så ble litt skeptisk til hva det kunne være..

 

Har filmet mens jeg kjører.. skal legge ut det nå så kan dere høre..

 

Hadde samme lyd på min FT når den orginale ventilen takka for seg... Bytta membran, så var den i orden igjen...

 

Den så slik ut:

membran3.jpg

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har ingenting å bekymre deg for kameratt;)

 

Det er jo beroligende .. hehe:) Men somsakt så mener jeg at det ikke har vært så tydelig før.. snodig

 

Hadde samme lyd på min FT når den orginale ventilen takka for seg... Bytta membran, så var den i orden igjen...

 

jepp... tenkte på membranen jeg også, men er ikke helt turbo kyndig enda.. så må høre og spørre folket.. :-)

 

Her er en film jeg tok nå for en liten stund siden. Den er tatt med ett digitalkamera så den er ikke så veldig bra.. men men. lyden er ikke like tydelig å sterk som i virkeliheten, men man får sikkert en viss feeling.

 

<a href=th_Tutu002.jpg' alt='th_Tutu002.jpg'>

Volvo 940 Turbo

Volvo 244

Volvo 245

Volvo 245

BMW 318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allefall. Jeg fikk enn sånn svak lyd da jeg hadde orginalt filter, når jeg ga på ordentlig. Men det blir mye høyere med åpent filter.. Ikke noe å frykte trur jeg

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår