Gå til innhold

Tiptronic.

Ranger emnet


MANbussing

Anbefalte innlegg

Jeg har Audi A6 med multitronic. Bare sorgen...

Kjøpte bilen ved 105000 km, ved 108000 km så ble girkassen ødelagt.

Selgeren ordnet dette på bruktbilgaranti - sendt bilen til ett firma i Oslo som overhaler girkasser, De kjøpte orginale deler fra Møller. Fikk tilbake bilen etter ca 5 uker. Kjørte 1 uke så sa det pang i kassen. Sendte bilen tilbake til verkstedet.

Det viste seg att de hadde fått ett feil drev fra Møller.

Møller tok på seg alt ansvaret og fikk bilen til ett av sine verksted.

Fabrikkoverhalt girkasse ble montert. Fikk tilbake bilen etter 7 votter og en vinter.

Kjørte ca 50 mil, så kom en merkelig hul dunkelyd. ringte møller. de kunne ikke se på bilen for om to uker. Lydene ble flere og værre og jeg tørte ikke bruke bilen mer.

Fikk endelig bilen dit, sa viste det seg att de ikke hadde skrudd til traversen!!

Etter mye kranglinger skiftet dem også øvre værearmer fordi det hadde blitt mye sprekker idem.

Fikk endelig igjen bilen og trodde alle problemer var løst. så kom våren. skulle skifte olje på motor og tok ned bunnplatene, ble nedsølt av olje. lekkasjen kom fra en simmering på girkassen!! Aldri vært så forbannet når jeg har ringt til ett verksted før. Bilen ble hentet på jobben min dagen etterpå.

Fikk tilbake bilen, men syns det var en svak ulyd fra girkassen.

For å gjøre historien kort så etter å ha kjørt 30000 km med den nye kassen ble også den skiftet ut pga kraftig ulyd. Fikk ny fabrikkoverhalt girkasse ved ca 140000 km. har nå kjørt 20000 og har vært på verkstedet med bilen igjen pga att det har kommet samme ulyden fra girkassen som ved forrige girkasse skift.

Men har heldigvis ikke kostet meg noe ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår