Gå til innhold

S2000 med ITB å styr... :) nydelig lyd

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Gjest brunerune

Syns det blir litt for mye omdreininger iforhold til fart.. høres jo ut som han kommer i 200 forbi kamera... Men ellers, klart det var digg lyd.

 

EDIT: DER kom du meg i forkjøpet Kverna:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke husker helt galt er det der Pacman sin, og den går vel antakeligvis like bra som en bil med under 240WHP og rundt 1200 kilo skal gå. Litt hjelp er det å finne i den tettstega girkassa og den lavutveksla differensialen, men en hel del av dét tar man inn igjen med de mye-tyngre-enn-hva-de-trenger-å-være hjula (protip: det står ikke brede 18-tommere på den bilen for at den skal ha bra rettlinjeaksellerasjon). Jeg bare nevner det åpenbare her, siden noen ser ut til å misse poenget med dette bygget fullstendig. Skal man være værst på dragstripa/lyskrysset stiller man ikke opp med noen klen N/A toliter i en såpass tung bil (jeg synes alt over tonnet er tyngre enn hva det trenger å være, Red. Anm.). Fra hva jeg husker av tråden på S2KI er denne bygget sånn som den er bygget for å være moderat underholdene på gata og ikke så helt dum på road coarses og autocross-events; dragging er ikke idéen med akkurat denne her. Er det dét man er ute etter er man bedre tjent med enten turbokonvertering, som gir GRYMT flere hester per krone, eller rett og slett en helt annen vogn til utgangspunkt (les: I USA betyr dette ofte enten DSM's, Domestics eller en eller annen nedstrippa Civic hatchback. Her til lands? 240, da vel!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke husker helt galt er det der Pacman sin, og den går vel antakeligvis like bra som en bil med under 240WHP og rundt 1200 kilo skal gå. Litt hjelp er det å finne i den tettstega girkassa og den lavutveksla differensialen, men en hel del av dét tar man inn igjen med de mye-tyngre-enn-hva-de-trenger-å-være hjula (protip: det står ikke brede 18-tommere på den bilen for at den skal ha bra rettlinjeaksellerasjon). Jeg bare nevner det åpenbare her, siden noen ser ut til å misse poenget med dette bygget fullstendig. Skal man være værst på dragstripa/lyskrysset stiller man ikke opp med noen klen N/A toliter i en såpass tung bil (jeg synes alt over tonnet er tyngre enn hva det trenger å være, Red. Anm.). Fra hva jeg husker av tråden på S2KI er denne bygget sånn som den er bygget for å være moderat underholdene på gata og ikke så helt dum på road coarses og autocross-events; dragging er ikke idéen med akkurat denne her. Er det dét man er ute etter er man bedre tjent med enten turbokonvertering, som gir GRYMT flere hester per krone, eller rett og slett en helt annen vogn til utgangspunkt (les: I USA betyr dette ofte enten DSM's, Domestics eller en eller annen nedstrippa Civic hatchback. Her til lands? 240, da vel!).

 

2JZ singelturbo f.eks :D

 

så en film om ett lite firma over dammen som dreiv med det... RÅTT

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk et par firma i USA som har spesialisért seg på å sette 2JZ-GTE-motorer inn i S2000. Med noe sånt på plass knuser man originaldiffer/stikkakslinger på rekke og rad, så de fleste som går for big power ender ofte opp med en diff fra Nissan og noe passende akslinger. Det finnes allerede kits der ute for å gjøre denne jobben så nært "Bolt-On" som det er mulig å komme. Men dette er OT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår