Gå til innhold

155 i 30 sonen!!

Ranger emnet


Bullit

Anbefalte innlegg

  • Svar 168
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by bidz

Ascona: om du vurderer at her kan jeg kjøre i 200km/t gjennom 30-sonen, og gjør det, så har du null kontroll over den 5-åringen som plutselig kommer rett ut i veien på sykkel/eller løpende.

 

I et sånt tilfelle blir en dømt for uaktsomt drap. Noe du, i ditt tilfelle, dersom du kjører så idiot som du påstår (og nei, INGEN synes du er tøff), hadde fortjent.

 

Istedenfor og kjøre så svin på i 30 og 50 soner kan du vel ta svinkjøringa på en skikkelig svingete vei med masse fjellvegger i nærheten.. og hvis noe skjer der, er det kun deg selv det går utover.. en mindre idiot i trafikken er jo alle fortjent med ;)

 

Det du tydeligvis har STORE problemer med å forstå er at det er en vesentlig forskjell på å grisekjøre og å kjøre fort.

Det går faktisk an å kjøre fort med kontroll, og det er mange steder med 30 sone det er forsvarlig å kjøre langt raskere enn 30km/h.

Det er også mange steder med 30sone det ikke er i nærheten av forsvarlig å kjøre såpass fort som 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Det du tydeligvis har STORE problemer med å forstå er at det er en vesentlig forskjell på å grisekjøre og å kjøre fort.

Det går faktisk an å kjøre fort med kontroll, og det er mange steder med 30 sone det er forsvarlig å kjøre langt raskere enn 30km/h.

Det er også mange steder med 30sone det ikke er i nærheten av forsvarlig å kjøre såpass fort som 30.

 

Grisekjøring eller å kjøre fort er en ofte en veldig subjektiv oppfattelse av sine egne kjøreferdigheter. Det jeg kaller grisekjøring kan andre kalle å 'kjøre litt for fort' og når jeg kjører fort så kan noen kalle dette grisekjøring. Uansett så fortjener alle som ignorere (gir faen i) de lave fartsgrensene å bli tatt og straffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel.. er dere sikker på at dette var i en tettbygd/by? Har selv hatt gått over 100 i en 30 sone. Var veiarbeid å det var 30 sone... var oversiktelig vei så jeg la meg på venstresiden av veien (det var en lang strekning og ingen biler) å jeg holdt ca 120 forbi arbeidsområdet. Dette var såklart om natten å ingen var der og jobbet.

- 94 Vectra GT 16v 160 hk (TIL SALGS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

`Når jeg kaller grisekjøring så er det å kjøre fort ved lite respekt for andre som å forbikjøre folk med noen cm klaring skremme andre på veien når du kjører mot dem osv osv.

 

Men å kjøre fort med kontroll er en hel annen ting.

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bidz

Ascona: om du vurderer at her kan jeg kjøre i 200km/t gjennom 30-sonen, og gjør det, så har du null kontroll over den 5-åringen som plutselig kommer rett ut i veien på sykkel/eller løpende.

 

 

Fy faen du er så håpløs!

For det er så jævli mange 5 åringer som løper vilt på gata og spiller fortball ikke minst paintball.... oxo damer ja...det glemte jeg! Gravide damer med barnevogn som løper over veie osv..

 

KL 03 PÅ NATTA!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

men selvfølgelig det er det jo stooooor sjanse for uansett... hvor du er og når det er.

 

fylliker langs motorveien, damer med barnevogn barn som leker osv.... har hørt den før.. og ler like mye hver gang!

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

`Når jeg kaller grisekjøring så er det å kjøre fort ved lite respekt for andre som å forbikjøre folk med noen cm klaring skremme andre på veien når du kjører mot dem osv osv.

 

Men å kjøre fort med kontroll er en hel annen ting.

 

Det jeg ville frem til var at det med å ha kontroll kan veldig ofte være subjektivt oppfattet. Er helt enig i at når noen kommer f.eks sideveis igjennom en sving så er det grisekjøring, men når noen sier at de har full kontroll i 200km/t i 30km/t sone så har jeg vanskelig å forstå det. Før jeg får masse kritikk på dette så kan jeg fortelle følgende. De siste 11 årene har jeg vært eskortesåfør i forsvaret og har 200-250 timer med spesialtrening i kjøring bak meg. Vi blir presset inntil 'det går galt'. Vi trener selvfølgelig på lukket område. Jeg har opplevd å miste kontroll over bilen i 160km/t. Bilen gikk veldig mange meter før jeg fikk kontroll over den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fastone

 

Grisekjøring eller å kjøre fort er en ofte en veldig subjektiv oppfattelse av sine egne kjøreferdigheter. Det jeg kaller grisekjøring kan andre kalle å 'kjøre litt for fort' og når jeg kjører fort så kan noen kalle dette grisekjøring. Uansett så fortjener alle som ignorere (gir faen i) de lave fartsgrensene å bli tatt og straffet.

 

Men man fortjener ikke å bli tatt og straffet dersom man ignorerer de "høye" fartsgrensene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Men man fortjener ikke å bli tatt og straffet dersom man ignorerer de "høye" fartsgrensene?

 

Jo, liten skrivefeil fra min side. Det jeg mente var at det er 'farligere' å bryte de lave fartsgrensene i forhold til de høye. Kjører man i 40 km/t i 30 km/t-sone har gjør man noe mye alvorlig enn om man kjører i 100 i 90.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

hvorfor skulle jeg ikke være seriøs?

Kanskje fordi det du skriver er så absurd, selvmotsigende og komplett lavpannet idiotisk, at man av menneskelig beskjedenhet ikke klarer å forestille seg at noen faktisk har slike tanker i hodet? Å ta det som kommer fra din penn seriøst, vil være direkte krenkende overfor menneskets intellekt.

 

Det mest skremmende er at enkelte i store offentlige fora er villige til å blottlegge hele sin person som forstyrret, kun i bytte mot litt oppmerksomhet.

 

- Våre tanker bør går til familie og venner.

Spooz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fastone

 

Jo, liten skrivefeil fra min side. Det jeg mente var at det er 'farligere' å bryte de lave fartsgrensene i forhold til de høye. Kjører man i 40 km/t i 30 km/t-sone har gjør man noe mye alvorlig enn om man kjører i 100 i 90.

 

Hvorfor er det så mye mer alvorlig å kjøre for fort i 30 sone enn i 90 sone?

Det er jo det samme lovbruddet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by spooz

Kanskje fordi det du skriver er så absurd, selvmotsigende og komplett lavpannet idiotisk, at man ikke klarer å forestille seg at noen faktisk har slike tanker i hodet? Å ta det som kommer fra din penn seriøst, vil være direkte krenkende overfor menneskets intellekt.

 

Det mest skremmende er at enkelte i store offentlige fora er villige til å blottlegge hele sin person som forstyrret, kun i bytte mot litt oppmerksomhet.

 

- Våre tanker bør går til familie og venner.

 

Saken er den at så lenge man kjenner sine egne kjøreferdigheter, bilens kjøreegenskaper, og føreforhold, siktforhold, og ellers de forhold som er nødvendig å kjenne for å kjøre på en trygg måte er det null problem å kjøre i 200 i en god del 30 soner.

Men frontallobotomien du fikk var tydeligvis vellykket, du tror jo på alt myndighetene sier så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår