Gå til innhold

155 i 30 sonen!!

Ranger emnet


Bullit

Anbefalte innlegg

Originally posted by candyman

Hadde de flytta fotoboksene og fartskontrollene fra motorveien til 30 sonene så hadde vell folk kjørt i 155 på motorveiene istedet, men da hadde de jo ikke fått tatt noen førerkort og delt ut noen bøter....

 

Enig!!

I am really not an violent man, but I think I have to kill someone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 168
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by svein

Enig med Ascona her..

Når du ligger i 155 km/t går det vel sånn ca 40 m i sekundet.. (gidder ikke å regne på det, men hvis noen gidde må de bare gjøre det og kjefte på meg fordi jeg gjettet feil=)

 

Jeg vil da anta at bilen vil få 100m +++ i bremse lengde (fremdeles bare vill gjetting) og som vi alle vet er 100m +++ mer enn nok til å foreta en kontrolert oppbremsing og ikke meie ned mer ca 4stk barn, 2stk eldre og knuse et lite husbank hus.. (jajaja, jeg gjetter fremdeles) Barn er det nok av i norge. De eldre har samfunnet allerede brukt opp og huset var sikkert forsikret. Så jeg forstår ikke hvorfor alle er så sinte.. Pleie altid ha ca 160-170km/t (minst) når jeg passerer barneskoler i 2-tiden på ettermiddagen.

 

PS:

For å ikke bli misforstått. Alle tall i denne posten er ren gjetting. Antall barn, eldre og husbank hus er også gjetting

og

Jeg er IKKE enig med ascona !

 

Skjønner ingen ting jeg nå:confused:

 

Du sier først at du er enig med ascona og så at du ikke er det... du må bestemme deg før du poster....

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ascona: Joda, skjer jo at jeg kjører for fort, men det tilhører skjeldenhetene nå for tiden. Mister jeg lappen, mister jeg også jobben, samt privilegiet å kunne kjøre bil, ergo mitt liv går i ruiner. Prøver å spare meg til banetreff, eller 100sonen. Kjører aldri 150+ i tettbygde strøk. Hvis du gjør det, håper jeg du får grisebank en vakker dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jens

Hvis en person makter å komme opp i 155km/t må jo det være snakk om en meget rar 30-sone. Logisk burde det da ihvertfall vært 50-sone....

Men, det er jo en drøy fart å ha i tettbygd uansett.

 

En vei i Lillestrøm med 30 sone er det lett å komme opp i bortimot 200 på.. Det er testet ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bullit

Ascona: Joda, skjer jo at jeg kjører for fort, men det tilhører skjeldenhetene nå for tiden. Mister jeg lappen, mister jeg også jobben, samt privilegiet å kunne kjøre bil, ergo mitt liv går i ruiner. Prøver å spare meg til banetreff, eller 100sonen. Kjører aldri 150+ i tettbygde strøk. Hvis du gjør det, håper jeg du får grisebank en vakker dag.

 

Et brudd på fartsbestemmelsen er et brudd på fartsbestemmelsene, og bør jo i følge det du sier uansett straffes hardt.

Jeg håper derfor at DU får grisebank en dag.

De som har prøvd seg på å gi meg bank hittil har fått grundig bank selv i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

En vei i Lillestrøm med 30 sone er det lett å komme opp i bortimot 200 på.. Det er testet ja.

 

 

Hehehe lol ler alltid like godt av postene dine, ikke fordi jeg syntes det er kult å holde 200 i 30 sona, men så genialt å skrive....

 

 

Men hva er egentlig farts grensene på bane?

 

Lærte jo at det er 80 utenfor tettbegygde støk og 50 innafor når det er privat område f.eks. jorde, men er det spesille regler for ruudskogen å sånn eller er det 80 der å?

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bullit

Hehe, visste ikke at det fantes så harry folk som deg. Se hvor kul du er når du har meiet ned noen når du har 200 i 30 sonen. Men det skjer jo selvfølgelig ikke sånne folk som deg:rolleyes:

 

Jeg har meia ned en sau, noen rever, et par kjøtere, en haug av katter, 2 elger, 1 rådyr, og en grevling.

Har ikke gjort meg så veldig mye egentlig, det værste var den jævla sauen, da ble bilen totalvrak.

 

Jeg kjører etter hva som er forsvarlig, alle disse påkjørslene skjedde for noen år siden, og jeg har roet meg en god del siden det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by candyman

 

 

Hehehe lol ler alltid like godt av postene dine, ikke fordi jeg syntes det er kult å holde 200 i 30 sona, men så genialt å skrive....

 

 

Men hva er egentlig farts grensene på bane?

 

Lærte jo at det er 80 utenfor tettbegygde støk og 50 innafor når det er privat område f.eks. jorde, men er det spesille regler for ruudskogen å sånn eller er det 80 der å?

 

Fartsgrensene på bane avhenger av typen kjøring det er snakk om.

ved kjøring etter vegtrafikkloven, som er det vanligste gjelder en maksimal tillatt hastighet på 80km/h.

Man skal også overholde blant annet §3, og det er ikke lov å sladde og sånt..

 

Dersom det er kjøring for biler med vognlisens, og førere med hastighetslisens er det helt andre regler, og fri fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår