N3RKO Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 bilen er en golf 2 td 89mod, som ikke vil starte. Lurer på hvordan man kontrollerer en glødeplugg eller om jeg er nødvendig til å skifte? motor går rundt men vil ikke starte! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1984GTD Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 bilen er en golf 2 td 89mod, som ikke vil starte. Lurer på hvordan man kontrollerer en glødeplugg eller om jeg er nødvendig til å skifte? motor går rundt men vil ikke starte! Hvor kaldt er det der siden den ikke starter? I går ville ikke min golf 2 gtd starte i -18. Jeg vet at minst en glødeplugg er dårlig, kanskje to, så disse skal skiftes om ikke så lenge. -Glød bilen flere ganger (ikke bare til glødelampa slukker, men til releet sier klikk i bilen). -Slå av alt av strøm, lys, vifte ++ -Sjekk om batteriet har nokk strøm, skal en del amper til for å få start på diesel. Jeg har hørt at man sjekker en glødeplugg sånn: Sjekk at pluggene får strøm ved å måle på toppen av en av pluggene ved kald motor med multimeter. Glødepluggene styres av et termo-relè som gir strøm etter input fra en temp-sensor, og har også en kraftig sikring som sitter på torpedo-veggen (ved bremseforsterkeren cirka..). Men skal litt til før denne smelter... Det jeg gjorde i går var å prøve startkabler og en toyota hiace til å gi meg strøm for å kunne starte, det gikk ikke. I dag satte jeg på motorvarmer i 2timer og fikk starthjelp fra en peugeot 205 gl, da startet den. Glødet flere ganger mens peugeoten matet på med strøm fra sitt batteri. Var -15 ved det tidspunktet. Ps.. jeg er helt ny anngående golf diesel, men håper du fikk ut noe fornuftig av teksten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
N3RKO Skrevet Februar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 takker for svar. det var nok ett par minus garder..! kjørt bilen i garasjen og lot den bli litt varm, men den vil fortsatt ikke starte. fikk også starthjelp fra en venn, men det funka også dårlig! jeg glødder som du sier men det funker heller ikke. går ut ifra at det er dårlige glødeplugger(har bestilt nye, for dem i mora) men har ikke kjønnt det hvordan man sjekker gløde plugger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
N3RKO Skrevet Februar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 forresten starta bilen dårligere og dårligere i det siste.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 gi den litt startgass, se om den tenner da. Du må ikke gi den mye, da det kan forårsake tenningsbank, men du vil uansett få litt tenningsbank. Rus heller ikke motoren for du merker den går ned på turtall, da startgassen gjør at den ruser seg opp til ca 2000 o/min. Dette funket bra på min, da jeg ikke hadde noe form for gløding i 5-6 minus grader. (kortsluttning, så sikringern var ødelagt) Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1984GTD Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 takker for svar. det var nok ett par minus garder..! kjørt bilen i garasjen og lot den bli litt varm, men den vil fortsatt ikke starte. fikk også starthjelp fra en venn, men det funka også dårlig! jeg glødder som du sier men det funker heller ikke. går ut ifra at det er dårlige glødeplugger(har bestilt nye, for dem i mora) men har ikke kjønnt det hvordan man sjekker gløde plugger? Hvor bestilte du nye glødeplugger? hvor mye koster de ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
N3RKO Skrevet Februar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 bestilte nye glødeplugger på torshov, og de koster 150,- stk :( eller noe sånt? men du kan få får 79,-stk på bilthema!! fant ut at der hvor sikringa skal sitte på termo-rele, sitter det bare en ledning i mellom!? fant også ut bilen er registrert som 1.6d men det sitter en 1.6td inne?? hvordan kan jeg finne motor koden på den, siden det er 3 forskjelige turbo diesel.. en på 60hk, 75hk, og en på 80hk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Veit ikke helt hvor motor koden kan stå men er noen forskjeller. Dieselpumpene er vist også litt forskjellige. Spare diesel har 60hk (kkk k14 turbo hvis jeg husker rett?) JR har 70hk og kkk k24 turbo SB har 80 hk og Intercooler Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.