andeby Skrevet Februar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2007 Hei, nå har bilforumet vert nede i noen dager(kan ha vert lenger, jeg husker ike :p) Det er bare èn ting jeg lurer på om det, hvorfor? Takker på forhånd til de som kan svare på mitt spørsmål. :) "Isn't America great?" "In the sense of big, yes" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motorsportdude Skrevet Februar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2007 jeg lurer jeg også..hvorfor funker det ikke på lørdager? 2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges 1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Februar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2007 Serverkrasj. Eirik '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Februar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2007 Fra fredag kveld til i dag trur jeg det var.. Kjente hvor kjedelig det var på pcn uten BF :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Februar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2007 Bilforumet.net består av en webserver og en db-server! Webserveren har en lei tendens å kræsje pga for dårlig Hardware. Vi er litt i en omstillingsfase da vi skal lansere nye sider og flytte serverne til eget serverom ved vårt kontor. Akuratt nå står serverne hos coloaction og jeg har først nå greid å få tak i folk der for å manuellt restarte maskine. Stort sett er det lighttpd som kræsjer men nå tryna hele maskina. Derfor får jeg ikke restarta den utenifra men man må ned til der den står for å restarte. Når vi får serverne opp på ny location kommer vi til å utføre et par forbedringer på hardware og kjøre en del benchmarking for å se hva vi trenger av nye servere. Inntil videre må vi desverre leve med at det er litt ustabilt i blant. Dette beklager vi jo selvfølgelig for. Marius Bilforumet ADMIN http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=648131&st=20 Sånn case closed :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten84 Skrevet Februar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2007 Begynner i grunn å bli lei av all nedtiden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Februar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2007 Begynner i grunn å bli lei av all nedtiden... Ja jeg å.. men må jo huske på at det vi sitter her helt gratis.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Februar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2007 The server is too busy at the moment. Please try again later. :hmmmmmmmmm: :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andeby Skrevet Februar 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2007 The server is too busy at the moment. Please try again later. :hmmmmmmmmm: :( Det skjer ofte med meg også. :( "Isn't America great?" "In the sense of big, yes" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTony Skrevet Februar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2007 den kan jo ikke nære nede så lenge og mange ganger på natta, det er ikke stort og gjøre på nette da.... pleaasss fiks det!! -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Februar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2007 Er gratis, så håper at ingen begynner å klage etc.. Sier seg selv at dette forumet har kostet gryn for Marius etc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thxman Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 kjipeste med det er jo om en har skrevet et kjempeflott og langt innlegg å når en da trykker på legg inn svar så forsvinner det bare... :( menmen..... stå på gutta, vi er mange som verdsetter arbeidet dere gjør... :) liten hyllest til bf.... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 thxman: Store gutter tar ikke backup, men de gråter ofte .. over tapte innlegg. :D Tips: trykk CTRL-C en gang i blant så kan du kline det i en notepad eller mail til senere. :thumb Til alle: "Og det er vel ikke noen kjempekrise om det skulle være nede av og til da.....hvis folk får ødelagt livet sitt av den grunn, så er det kanskje på tide å finne seg noen andre interesser....." Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naits Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Som LLH quotet fra diskusjon.no, så var det en omfattende serverkræsj som var grunnen til at forumet gikk ned i helga. Og siden serverne står parkert hos et firma som ikke jobber i helgene, var det vanskelig for våre kjære admins å få kontakt med serverne og begynne å jobbe med problemet. Først på mandag fikk de startet med gjenopprettingen. Og som tidligere nevnt er grunnen til ustabiliteten på forumet gammel og utdatert hardware. Når Bilforumet v2.0 blir lansert, skal det også være ny hardware! :) Det er MYE å glede seg til med BF v2.0! Og grunnen til at BF er nede 1-2timer hver natt, er at det blir tatt daglig backup. Håper dette oppklarte litt :) ---- 2004 Seat Leon Top Sport 1.9TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Incognito Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Bra at det kommer ny hw! Når det nye forumet blir stabilt får vi håpet at det holder ! :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg