Gå til innhold

Hvordan få ut vinduet på min Golf 3??

Ranger emnet


terminator402

Anbefalte innlegg

-Ta av dørtrekk, vipp av "håndtaket" der så er det 2skruer bak der. Da er dørtrekket løst, og sitter bare i klips rundt. Bare og vippe ut med flat trekker.

-Koble av bryter til el. vindu evt. sveiv før du tar av dørtrekk.

-Riv av skumgummien som sitter under der, da ser du hvordan ruta sitter klemt i heisen der.

-Så er det bare og dra ruta oppover, vri litt på den samtidlig så ser du hvordan den kommer seg ut.

 

Gjelder det bakrutene på 5-dørs, så må du av med den "skinna"/lista som sitter mellom rutene bak. Den sitter i 1.skrue opp under lista, og 2.skruer nede,som du også ser hvor er når du har av dørtrekket. Den kan være litt lei og få ut, men bare prøv deg fram så ser du hvilken måte den kommer seg ut på. IKKE prøv og dra ruta forbi uten og ta av lista, du får den ikke inn igjen samme vei da. MÅ ha av lista.

 

Lykke til:)

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
det høres så lett ut, men det er det ikke :p første problemet er, hvordan får jeg av dørtrekket? tørr liksom ikke å bryte heller...

Hvordan er det festet? er ikke noe sveiv her nej, kun knapper :p

 

Det er lett. Har tatt av på en med EL vinduer også.

 

Vipp ut der du holder i døra på en måte, samme delen som knappene sitter på. Den er bare klipsa, men må ta i litt. Bak der sitter det 2stk store stjerneskruer. Skru ut disse, og demonter knappene til el.vinduet, så er det bare og vippe ut dørtrekket fra selve døra.

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, fikk til det :) tok så å si av hele døra, men under all plastikken, var det et slag skumgummi lag som var limt rundt hele døra. Jeg må sikkert rive av alt det før jeg kommer til dit vinduet er? blir jo sikkert et helvette å lime det på igjen..

Prøve å sote me vinduet mens det sto på i bilen, men blir ikke bra, luftbobler kommer hele tiden i kantene, filmen vil liksom ikke feste seg. Kjøpte no billig greier til rundt 70,- kroner.

 

Kan det være filmen som er problemet, eller bruker jeg for mye/lite vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, fikk til det :) tok så å si av hele døra, men under all plastikken, var det et slag skumgummi lag som var limt rundt hele døra. Jeg må sikkert rive av alt det før jeg kommer til dit vinduet er? blir jo sikkert et helvette å lime det på igjen..

Prøve å sote me vinduet mens det sto på i bilen, men blir ikke bra, luftbobler kommer hele tiden i kantene, filmen vil liksom ikke feste seg. Kjøpte no billig greier til rundt 70,- kroner.

 

Kan det være filmen som er problemet, eller bruker jeg for mye/lite vann?

 

Skumgummin er bare og løsne, og teipe over der det blir hull. Spiller ikke så mye rolle egentlig.

 

Er MYE lettere og sote med vinduene ute ja, men vil råde deg til og kjøpe noe bedre film enn biltema, legg litt kroner i litt ordentlig film hos et reklameselskap, også bruk litt biltema til og øve deg først. Så legger den proff filmen seg nesten av seg selv. Et godt tips som har mye med boblene og gjøre er og vaske ruta GRUNDIG først, er sånn 95% av boblene kommer fra. I små støvkorn.

 

Ang. tørking, så bare vent 15min til det har tørka litt og dra ut kantene, evt. bruk lim i kantene. Bruk mye vann.

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår