Gå til innhold

Spm ang subber

Ranger emnet


kebabkongen

Anbefalte innlegg

alphasonic....er ikke det ganske så likt audiobahn..? hm...må finne frem noen pdf`s
Neineinei.... :) Samme moderfirma ja, men Alphasonik holder nå HiFi-fanen høyt, der Audiobahn mer er Bling'n'Bass. ;)

Alphasonik har drevet med bilstereo siden 1976, så en viss erfaring har jo fulgt med inn i felleshuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nai har ikkje de ;) Va jo alt for dyr!! Nåken så vett ka egenresonans e??

 

Det ligge vel i ordet, det er den resonansen membran/oppheng har i seg selv.

De fleste elementer er ikke veldig glad i å bli tunet under resonansfrekvensen, og det blir bare værre dess lengre under resonansen man tuner.

Dette fordi slaglengden blir lang, fort mye lengre enn elementet tåler.

Med en del elementer er ikke dette noe problem fordi de har enorm slaglengde.

Ulempen er ofte at elementer med laaang slaglengde er tungdrevne.

I dag er ikke dette et veldig storet problem da man får kilowatt forsterkere for en billig penge.

Skal du bruke elementet i hjemmekinosammenheng bør den tåle å tunes rundt 25Hz.

For å få et fornuftig nivå så langt nede i frekvens må du ha enten stor membranflate eller lang slaglengde....... eller aller helst begge deler!

 

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikkje det sei at GZ vil være bedre enn magmaene til hjemme bruk?? :titties:

 

edit: eller når eg tenker meg om så går vel barra GZ til 35hz og magmaene til rundt 27hz så da blir kanskje de bedre alikavel??

 

 

Jeg tror GZ elementet er et knakendes godt element, til bilstereo.

I Magmaene får du bra slaglengde og mye areal, kort og godt det du trenger.

 

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neineinei.... :) Samme moderfirma ja, men Alphasonik holder nå HiFi-fanen høyt, der Audiobahn mer er Bling'n'Bass. ;)

Alphasonik har drevet med bilstereo siden 1976, så en viss erfaring har jo fulgt med inn i felleshuset.

:win Den var god, etter min mening så ser jo elementet du nettopp viste oss ut som om designeren tidligere jobbet som interiør arkitekt på et bordell :cool:

 

Ikke det at det nødvendivis betyr at det er dårlig, men de kan nok ikke akkurat fri seg fra endel Bling factor selv om kanskje Audiobahn er et strå vassere på nettopp det.

 

Jeg er kanskje gammeldags men jeg kan ikke annet enn å lure på om ikke produktene hadde blitt litt rimeligere om fabrikantene fokuserte på funksjon i steden for alt dette jopperiet med glorete farger og diverse andre rent kosmetiske kunstgrep.

 

Magma er en av de bedre der (sammen med endel andre fra samme tiden)i mine øyne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var god, etter min mening så ser jo elementet du nettopp viste oss ut som om designeren tidligere jobbet som interiør arkitekt på et bordell
Mye mulig, du har nok et bredere grunnlag for å uttale deg om dét enn de fleste... :cool:
Ikke det at det nødvendivis betyr at det er dårlig, men de kan nok ikke akkurat fri seg fra endel Bling factor selv om kanskje Audiobahn er et strå vassere på nettopp det.
Jaha... da er det nok særdeles mange fabrikanter som kan legges i Bling-boksen, om lakkering i "uvanlig" farge og uthevet logo på støvhetta skal kalles Bling.
Jeg er kanskje gammeldags men jeg kan ikke annet enn å lure på om ikke produktene hadde blitt litt rimeligere om fabrikantene fokuserte på funksjon i steden for alt dette jopperiet med glorete farger og diverse andre rent kosmetiske kunstgrep.
Oransje lakk koster vel det samme i produksjon som svart lakk, eller de fleste andre monokrome farger, eller pulverlakk for den del. Og skal man først støpe et chassis i aluminium, må det lages en støpeform uansett om chassiset skal ha rette linjer, alphakrøller eller SMARTASS skrevet på siden. Alphasonik tar en ekstra runde i dreiebenken med chassiet kontra endel andres støpte chassis, det skal sies. Det er mange andre fabrikanter enn Alphasonik som også lager meget bra elementer, så skal man skille seg ut i hopen må man finne sin egen stil. Som alle vet, design selger, og er ikke nødvendigvis dyrere produksjonsteknisk sett!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår