zHk Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Heisann! Som "topic" sier, så fusker bilen min noen ganger.. Skal prøve og forklare; Den fuska/lugga/hakka HELE tiden før, uansett turtall uansett gir.. Jeg helte på kondensfjerner (ei flaske).. og etter jeg gjorde dette så har den blitt bedre.. Men noen ganger så kommer det tilbake?? Skal jeg helle på ei flaske til eller kan det være andre årsaker?? Si ifra hvis jeg har forklart dårlig ang. fuskinga osv.. MVH, JONAS :) BMW E-34 520i 24v 91 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
im the bandit Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 skjekk bensin filter?. får bilen falsk luft?. Siter BMW e-39 2000 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevCamaro67 Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Ja bensinfilter er i grunn en god plass å begynne.. Nr 2 kan du jo sjekko pluggene om de er sotete og om det kan være brudd på pluggledningene. (selv om d er mer sannsynlig at d har noe med bensinen å gjøre ettersom kondensfjerner hjalp) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zHk Skrevet Februar 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Takk for svar gutta.. Skal se hva som er feil.. Har ligget syk skjønner dere.. ellers noe annet det kan være? har tro på bensinfilter selv.. fordi jo mer gass jeg gir, jo mer "hakker" det bortover......? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
im the bandit Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 tyder mye på bensin filter ja:) men skjekk den (org) filtere + hvis det er satt inn et eksta på slangen. Siter BMW e-39 2000 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asbestfri Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Har akkurat hatt det problemmet med bilen min også, bytta besinfilteret og så gikk bilen bedre og (hakka) ikke no mere. Men da burde du også tømme eller suge ut bensinen i bunnen på tanken. Det kan ligge igjen mye dritt der alacocaina Siter Du kjøper ikke ei wounderbaum fordi innpakningen er fin? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvalaracing Skrevet Februar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 Full tank kan også hjelpe mot kondens:thumb Siter 92 e34 520 it 79 e21 323/m30b35 74 Ford Capri MKII/III' 69 Ford 17M HT coupe(raggebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zHk Skrevet Februar 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 Har akkurat hatt det problemmet med bilen min også, bytta besinfilteret og så gikk bilen bedre og (hakka) ikke no mere. Men da burde du også tømme eller suge ut bensinen i bunnen på tanken. Det kan ligge igjen mye dritt der alacocaina Okei.. Men var det sånn at når f.eks bilen sto på tomgang.. så hakka det da også? også når du gir gass sakte, så funka det rimelig fint.. mens når du gassa "fort" så var den treig og hakkete..? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 Tror nok du har et tenningsproblem. Det er ikke vann eller olje rundt pluggene? Vann fra ev motorvask, olje fra def toppdekselpakning Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zHk Skrevet Februar 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 Nå skjønner jeg IHVERTFALL ingenting.. Har vært ute og kjørt bilen i 1 time nå.. på slutten så tok jeg og sladda litt oppover en vei her.. 5k rpm hele vegen omtrent.. når jeg kom på toppen, så gikk bilen helt perfekt?!? :s skal ut og sjekke nå etterpå.. om den går bra når jeg starter den igjen også... hva skjer med det?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zHk Skrevet Februar 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 Edit: Nå har jeg kjørt i kveld, og nå er den som før! FUSKER UANSETT TURTALL UANSETT GIR #%! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slipstream Skrevet Februar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 COILER OG PLUGGER! Garantert! ikke kål med bensinfilter å greier! sjek alle plugger, at de ser fine ut, og finn ut hvilken coil(er) som er defekte... Siter BMW CCN Member #7856 (-)93 BMW 325i Coupé Mtechnic (x)90 Mercedes 230E (x)98 Honda NX125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik_N Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 COILER OG PLUGGER! Garantert! ikke kål med bensinfilter å greier! sjek alle plugger, at de ser fine ut, og finn ut hvilken coil(er) som er defekte... Hvordan sjekker man om coilene fungerer skikkelig.?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trans75/77 Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 For dere som har biler som fusker.... ser at ingen har nevnt rotoren her!!! Eller fordeleren!! Kan lønne seg å skifte fordeler og fordeler-lokket!! Blir ofte utslitt etter en tid og kan føre til fusking!! Har også hørt at luftmendemåleren kan streike litt om man kjører med sportlufts-filter!! (gjør jo det selv da seff... hehehe...) Skal man sjekke coilen, er det bare og ta ut en og en plugg og sette de mot jord på blokka... da ser man tydelig om det kommer gnister..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg