Gå til innhold

Min bmw fusker ?!? hjelp :) E34

Ranger emnet


zHk

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Som "topic" sier, så fusker bilen min noen ganger..

 

Skal prøve og forklare; Den fuska/lugga/hakka HELE tiden før, uansett turtall uansett gir.. Jeg helte på kondensfjerner (ei flaske).. og etter jeg gjorde dette så har den blitt bedre.. Men noen ganger så kommer det tilbake?? Skal jeg helle på ei flaske til eller kan det være andre årsaker??

 

 

Si ifra hvis jeg har forklart dårlig ang. fuskinga osv..

 

 

MVH, JONAS :)

BMW E-34 520i 24v 91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat hatt det problemmet med bilen min også, bytta besinfilteret og så gikk bilen bedre og (hakka) ikke no mere.

Men da burde du også tømme eller suge ut bensinen i bunnen på tanken. Det kan ligge igjen mye dritt der alacocaina

 

 

Okei.. Men var det sånn at når f.eks bilen sto på tomgang.. så hakka det da også? også når du gir gass sakte, så funka det rimelig fint.. mens når du gassa "fort" så var den treig og hakkete..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg IHVERTFALL ingenting.. Har vært ute og kjørt bilen i 1 time nå.. på slutten så tok jeg og sladda litt oppover en vei her.. 5k rpm hele vegen omtrent.. når jeg kom på toppen, så gikk bilen helt perfekt?!? :s skal ut og sjekke nå etterpå.. om den går bra når jeg starter den igjen også... hva skjer med det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

For dere som har biler som fusker.... ser at ingen har nevnt rotoren her!!! Eller fordeleren!! Kan lønne seg å skifte fordeler og fordeler-lokket!! Blir ofte utslitt etter en tid og kan føre til fusking!!

Har også hørt at luftmendemåleren kan streike litt om man kjører med sportlufts-filter!! (gjør jo det selv da seff... hehehe...)

 

Skal man sjekke coilen, er det bare og ta ut en og en plugg og sette de mot jord på blokka... da ser man tydelig om det kommer gnister.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår