Gå til innhold

Billige dekk!

Ranger emnet


GrønnGTI

Anbefalte innlegg

Har sett litt på http://www.dekkexpress.no

Er jo jævlig billige dekk der! Men virker nesten for godt til å være sant..

Noen som har erfaring med dette?

Er jo ofte sånn at de som selger billige f.eks eagle f1 dekk, selger dekk som er produsert i Taiwan eller noe i den retningen, mens de skikkelige eagle f1 dekkene blir produsert i Tyskland..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike billige priser skal en være litt obs på. Jobber i gummi-bransjen selv. Mye av det er Kina- og Taiwan-produkter som ikke er egnet for nordiske klima. De fungerer på Elkjøps konsept og kjøper inn store partier ofte direkte fra produsent.

 

En del er kjente produkter fra våre leverandører som i utgangspunktet ikke er noe billigere enn våre. Det er spesielt felgene de har mye å gå på har jeg hørt fra en selger fra en av våre leverandører. Veldig billig i innkjøp til dem og ufattelig billig utsalg også.

 

Men igjen kvantumet de lever på. Kvaliteten er jo også der etter. Vi opplever stadig at folk kommer med rundbulkede "billig-felger". Legering og lakk er ofte dårlig.

 

De har også svært lav service-kostnader da du som oftest enten plukker fra ei liste selv eller bestiller over internett. Kundeservicen har vi stadig fått høre er dårlig. Bare om å gjøre å selge ut så mange sett som mulig.

 

Pokker hadde skrivi masse her nå også kommer det noen.. å kan jeg låne dataen bare bitte litt??? -Ja, værsågod. Også kommer jeg tilbake, da er alle vinduene lukket:(

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SieRRa-rollercam

Kjøpt dekk fra dekkonline jeg i fjord vår, fungerer fint og er ganske sterke!

Og betalte 2350kr for 205/40-16 og leveringstiden var cirka 14 dager.

Blir å bestille flere ganger fra der ja.

Dekkene ble sendt fra tyskland !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

betalte 2350kr for 205/40-16

 

Det var sinnsykt billig! Det er jo så vidt innprisen vår lissom.. En kan begynne å lure noen ganger. Det skal sies at dette er det samme som Wanli/Sunny og vi har hatt mange klager, urundheter og risting. Men for all del, mange som har fått billigdekk bare for å bruke, knall bra sånn sett;)

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nettopp 2 stk 195/45-16 som framdekk til rodden. 1250kr på dekkonline.no

Regner med disse dekkene uansett blir fort utslitt, da de blir første-dekkene etter at bilen er ferdig bygget. Tenker på forstillings justering ol. den første tiden på veien.

Med Jaguar bakaksel 10 cm breder enn forstillingen pluss 295/50-16 bakdekk i kombinasjon med Mustang II forstilling er det ikke bare å svinge innom Snap Drive for å få en forstillingsjustering...;)

 

Senere, når bilen sliter dekkene riktig kommer jeg nok til å legge mer penger i det.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SieRRa-rollercam
Det var sinnsykt billig! Det er jo så vidt innprisen vår lissom.. En kan begynne å lure noen ganger. Det skal sies at dette er det samme som Wanli/Sunny og vi har hatt mange klager, urundheter og risting. Men for all del, mange som har fått billigdekk bare for å bruke, knall bra sånn sett;)

 

 

Ja man kan lure noen ganger, fikk tilbud her oppe i namsos på tilsvarende dekk i marshal og det kom på 5400kr færdig pålagt. Over det dobble.

Kjøpte 4 stk 195/50-15 også i fjord mener å huske det kom på 1280kr i posten ! Men det var ikke samme plass da.

 

Funka godt di dekka jeg fikk ,men kan godt være at neste runde blir urunde,og høydekasting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man kan lure noen ganger, fikk tilbud her oppe i namsos på tilsvarende dekk i marshal og det kom på 5400kr færdig pålagt. Over det dobble.

Kjøpte 4 stk 195/50-15 også i fjord mener å huske det kom på 1280kr i posten ! Men det var ikke samme plass da.

 

Funka godt di dekka jeg fikk ,men kan godt være at neste runde blir urunde,og høydekasting!

 

En må jo tenke litt på at når en går til en dekksjappe og spør så er jo det alltid, burte i alle fall være, priser ferdig omlagt, balansert og kanskje også på bil. Disse billige online-dekka er jo løse i handa. En må jo finne noen som kan legge de om, og dette må jo legges til prisen.

 

Sammenligna Kleber på dekkexpress.no. Utsalgsprisen ligger på 45%. Fakturagrunnlag-rabatt+mva. Ingen butikk er jo billigere i drift enn en nettbutikk lissom.

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SieRRa-rollercam

Har en kompis som har alt utstyr til omlegg og balansering så minimale utgifter på dette ja !

Vet jo hva man får på butikken i nærmiljøet, men får man noe dritt i posten går det ikke like fint å klage på det. Men dette er en smaksak da.

 

Men som du sier ,er jo kvaliteten ymse da .

Har kjøp billidekk fra eiker ms og di var ikke E merket.

Og slitestyrker var en halv sesong,dårlige greier !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som har alt utstyr til omlegg og balansering så minimale utgifter på dette ja !

Vet jo hva man får på butikken i nærmiljøet, men får man noe dritt i posten går det ikke like fint å klage på det. Men dette er en smaksak da.

 

Men som du sier ,er jo kvaliteten ymse da .

Har kjøp billidekk fra eiker ms og di var ikke E merket.

Og slitestyrker var en halv sesong,dårlige greier !!

 

Bor du i Trondheim eller omegn?

Mulig at jeg kan gi kompisen din et lite oppdrag med å legge om dekk for meg også, når det nærmer seg våren, though :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår