The Opel Omega Man Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Hei. Har hatt et prosjekt på gang nå der jag ha tengt og bygge turbo på min 20se motor;P Har begynt og frest innsugs kanaler i toppen og har også tatt masse ut av toppen for og senke kompressjonen. Skal lage meg en enkel manifoil som ser likedan ut som den JMA selger, men når jeg lager den selv blir det en selvkost på 300kr, istede for 2300kr;) Skal også lette svinghjulet så det blir lettere, har hørt at omega svinghjulet er vanvittig tungt:S Har hatt et lite prosjekt med bilen min nå som er så og si ferdig:P har byttet skjermer og panser siden bilen har vert kræjsa en gang. Har sveiset "bad look", bygd om orginal grillen til racing grill, satt på org omega vinge, feet potte++ Kommer flere oppdateringer ettethvert. Siter Biler: * 1996 Mod Opel Omega 2,0 16V Stv * 1963 Mod Chevrolet C10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Opel Omega Man Skrevet Januar 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 bilder av bilen like etter lakkering: Siter Biler: * 1996 Mod Opel Omega 2,0 16V Stv * 1963 Mod Chevrolet C10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viddi_boy Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Sjå dær ja:) Blir sikkert grovt dette, hvor mange hk skal du satse på da? Siter 1991 Opel Calibra 16v 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Hvorfor ikke runde hjulbuer når du var igang med og slipe ned omegan? De rette er så cadilac bare hehe Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Opel Omega Man Skrevet Januar 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Sjå dær ja:)Blir sikkert grovt dette, hvor mange hk skal du satse på da? vet ikke.. ska se om jeg får det holdbart, så jeg ikke må bytte motor etter 1uke:P Men håper på å få over 170hk. er bare et prøveprosjekt, så bytter ikke noen innmat, men skal overhale blokka å toppen så det er rimeli bra stand på motoren før jeg moterer turboen.!! Siter Biler: * 1996 Mod Opel Omega 2,0 16V Stv * 1963 Mod Chevrolet C10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Opel Omega Man Skrevet Januar 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Hvorfor ikke runde hjulbuer når du var igang med og slipe ned omegan? De rette er så cadilac bare hehe giddet ikke og begynne med det. viste ikke hvordan jeg skulle få det til, så det ble bare med tanken:P Siter Biler: * 1996 Mod Opel Omega 2,0 16V Stv * 1963 Mod Chevrolet C10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88modell Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 dette ser bra ut, fint at noen gjør noe med omega A, er kjempe gode biler. Siter Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Tøft! Skal begynne med det samme selv etter hvert. Blir interessant! :) Er du medlem i omc? En med 20se der som lada 0,6-0,7 og det fungerte helt bra sier han. Men bedre og gå for 20ne motoren pga av komp. Omega svinghjulet er tungt ja! 14kg tror jeg veide det til. Fikk tips om at jeg burde skaffe svinghjul fra en fwd med ohc motor i stedet for å lette det. Veier bare 7kg! Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 http://www.jma.no Turbo kitt. Eller så bygger du bare noe selv, slik som -Supraguy- sier. tåler c20ne orginal 0.7 bar, så det er bare og kjøre på med turbo, trenger litt større dyser, bare, toppdekselpakningen kan du lage en stålpakning til ,holder den litt lengre, ikke så mye jobb. 0,7 trykk holder til rund 200hk og bilen veier jo ikke all verden Jeg kan kaste inn et inspirasjon bilde av min vakre 2.0 ls -87 "rustfri"hehe bruksbil/herjebil, prosjektbilen står i garsjen , den er uten turbo men det er i planene, får se hva jeg finner, Er den ikke søt :magic: Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Opel Omega Man Skrevet Januar 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Tøft! Skal begynne med det samme selv etter hvert. Blir interessant! :)Er du medlem i omc? En med 20se der som lada 0,6-0,7 og det fungerte helt bra sier han. Men bedre og gå for 20ne motoren pga av komp. Omega svinghjulet er tungt ja! 14kg tror jeg veide det til. Fikk tips om at jeg burde skaffe svinghjul fra en fwd med ohc motor i stedet for å lette det. Veier bare 7kg! har betalt medlems kontigent, men har ikke fått brukernavn og passord:P en orginal 20se da elr?? syntes det hørdes mye ut med 0,6-0,7 da jah:S:S Grunnen til at jeg freser ut i toppen er pga kompen, så håper og få en del mindre komp.. svinghjul fra feks vectra 2.0i? Siter Biler: * 1996 Mod Opel Omega 2,0 16V Stv * 1963 Mod Chevrolet C10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Opel Omega Man Skrevet Januar 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 http://www.jma.no Turbo kitt. Eller så bygger du bare noe selv, slik som -Supraguy- sier. tåler c20ne orginal 0.7 bar, så det er bare og kjøre på med turbo, trenger litt større dyser, bare, toppdekselpakningen kan du lage en stålpakning til ,holder den litt lengre, ikke så mye jobb. 0,7 trykk holder til rund 200hk og bilen veier jo ikke all verden Jeg kan kaste inn et inspirasjon bilde av min vakre 2.0 ls -87 "rustfri"hehe bruksbil/herjebil, prosjektbilen står i garsjen , den er uten turbo men det er i planene, får se hva jeg finner, Er den ikke søt :magic: den bilen der var jo rett og slett heftig rå;P hehe.. ossen planer har du for den da? Siter Biler: * 1996 Mod Opel Omega 2,0 16V Stv * 1963 Mod Chevrolet C10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Ingen planer, kansje fjerne de stygge dekalene fra realcar. Som jeg klistret på ,når jeg var på harry tur med den til svinnerr'n Så skal jeg beholde den stock og se hvor lenge den lever, fått motorlampe på den nå, bilen går like fint, Noen som hvet hva det kan være ?????bilen går helt likt, rart, men irriterende lampe. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Opel Omega Man Skrevet Januar 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Ingen planer, kansje fjerne de stygge dekalene fra realcar. Som jeg klistret på ,når jeg var på harry tur med den til svinnerr'n Så skal jeg beholde den stock og se hvor lenge den lever, fått motorlampe på den nå, bilen går like fint, Noen som hvet hva det kan være ?????bilen går helt likt, rart, men irriterende lampe. ja ok;) hmm er ikke sikker på hva den lampen er nej, men det kan være så mangt:P deg det var bilde av i det nye gatebil bladet btw??? Siter Biler: * 1996 Mod Opel Omega 2,0 16V Stv * 1963 Mod Chevrolet C10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smedsrun Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Ingen planer, kansje fjerne de stygge dekalene fra realcar. Som jeg klistret på ,når jeg var på harry tur med den til svinnerr'n Så skal jeg beholde den stock og se hvor lenge den lever, fått motorlampe på den nå, bilen går like fint, Noen som hvet hva det kan være ?????bilen går helt likt, rart, men irriterende lampe. Starta opp omegan min (vinterbil) å motorlampa lyste en liten stund men har ikke skjedd mer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Ja det skjedde for litt siden, men så gikk den vekk med engang, så fikk jeg den for et par dager siden og nå er den der hele tiden, Ja det var meg du så i gatebil bladet ja ;) Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg