Polo Classic Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Får jo orginale VW motorer med "V-tec" og da, som feks Polo GTI 16v og noen 1,8T Hva med heller å trimme en NA 20v firer? HP sells, Torque wins races Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MsRacing Skrevet Januar 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 ja men alle har nu vw me vw motor.. bortsett fra noen få.. vil va en av di ä... Siter Mazda 626 2,0i 16v (Turboprosjekt?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MsRacing Skrevet Januar 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Skader ikke å være original. :) Burde ikke BMW-fans være illsinte over motorsykkelmotorer i BMWer? Lite poeng i å bare tenke A4. nei akurat.. vil ikje va noen sånn som gjör de samma som alle andre.. vil ha noe som vekker opsikt ;) hehe.. Siter Mazda 626 2,0i 16v (Turboprosjekt?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Jessu... Så mye bare pga at jeg rettet opp til vtec... Klaget heller ikke da, jeg informerte bare... Du lever opp til navnet ditt (y) Go for it. Hylende vtec manikk i golf ;) Vil høre VTEC med separate gasspjell jeg :D Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 HP sells, Torque wins races On the subject, en 1.8T 20v kunne nok vært en god idé. Den har vel variabel ventiltiming? Når det er sagt tror jeg det kunne vært litt spennende å se en Honda-motor i en Golf II, såfremt bilen ikke hadde Honda-emblemer over hele, men derimot hadde en inngravert VW-logo på topplokket. Anyway, lame topic, folk blir aldri enige om dette. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Vtec er ikke så jævla rått da. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 vtec er en kul motor type men feil merke å sette den i. Du har mye motorer fra VAG å velge i da. 1,8T motorn får over 190hk/300nm med en chip de fleste plassene jeg har sett. Da er det den med 150hk/210nm org. Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Får jo orginale VW motorer med "V-tec" og da, som feks Polo GTI 16v og noen 1,8T Hva med heller å trimme en NA 20v firer? HP sells, Torque wins races så vw har motor som varver til 9100, og ett ekstra skyv som slår til ved 5900? Show me... tror nok ikke du veit hva vtec egentlig er... selv eid en integra type r og aldri vært borti en vag med lignans karakteristikk... Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 hva med LS1 motor i golfen? kanskje litt trangt:P Men fyr løs, dette blir kult:) vtec er RÅÅT, en jeg jobbet sammen med hadde en civic med itegra motor, fyfan å lyd det er i den bilen... Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MsRacing Skrevet Januar 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Höres ut som de e mange delte meininger om de här.. få se litt å forske litt kordan vei man ska gå.. har tenkt å ev gjöre dette.. noen som har noe å invende.. vil fortsatt ikje ha vag motor.. fenito.. Motor me vtec ;) Fremstillinga fra en elr anna honda.. ev crx.. burde passe ganske greit.. bakstilling fra crx allt av drivverk fra crx.. til å bynn med orginal motor.. :) teste å forbedre får meir å meir lyst til ett sånt projekt men kjem garantert til å treng hjelp da.. :) Siter Mazda 626 2,0i 16v (Turboprosjekt?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 så vw har motor som varver til 9100, og ett ekstra skyv som slår til ved 5900? VW har ikke det, de prioriterer bunndrag/dreimoment langt nede 20v flower jo så bra at de ikke trenger å trekke strikken så langt. Vet dog ikke hvordan den flower ift en Honduh topp Motor me vtec Fremstillinga fra en elr anna honda.. ev crx.. burde passe ganske greit.. bakstilling fra crx allt av drivverk fra crx.. til å bynn med orginal motor.. teste å forbedre får meir å meir lyst til ett sånt projekt men kjem garantert til å treng hjelp da.. Skal du i det hele tatt få det godkjent, bør du nok holde deg til VW hjuloppheng. Honda har helt andre innfestinger og helt andre vekter og vektfordeling, så da må du komme med beregninger som viser hvilke fjører osv du må ha for å tilfredstille BT. Husk også at Golf II ikke er levert med mer enn 160 hk. Mer effekt enn det og du må til Tyskland for å få det godkjent Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 VW har ikke det, de prioriterer bunndrag/dreimoment langt nede Typisk, du har ikke peiling på hva vtec handler om og går på den klassiske "vtec motorer har lite dreiemoment". De har ikke mindre dreiemoment en andre motorer av samme sylindervolum. Saken er at motoren har "to" kammer, dene ene kammen gir massivt dreiemoment helt i bunn og den andre gir massivt dreiemoment helt på topp. Det beste av to verdener med andre ord. Overlegen teknologi framfor kun å bruke en kamprofil. Det er alle som kan litt motor enig i. Er en grunn til at vølvø gutta bytter til kvasskam og motoren høres ut som en traktor på tomgang, ja man kan ikke få i pose og sekk med kun en stk kamprofil. Javel, så prioriterer VW bunndrag/dreiemoment langt nede. Honda prioriterer bunndrag/dreiemoment langt nede og høyt oppe. 20v flower jo så bra at de ikke trenger å trekke strikken så langt. Vet dog ikke hvordan den flower ift en Honduh topp Honda sine dohc vtec motorer har en luftfyllingsgrad på over 100%. H22A har en maks luftfyllingsgrad på 106%, F20 motoren som står i S2000 ligger på fantastiske 116%. Over 100% vil si overlading. Honda oppnår over 100% ved å utnytte resonans i innsug etc. Normalt ligger ottomotorer på 80-85 prosent. Dette forteller hvor godt motorene foretar gassutveksling/puster. Så kan du jo tenke deg hvilken av motorene som går "tom" for luft mens den andre kan trekke strikken.. Uansett, få dette godkjent er nok bortimot umulig. I bergen blir bilen avskiltet kjører man med uorginal eksos og man blir sett på som kriminell. Honda motor i en golf? Da setter samferdselsministeren deg rett i fengsel, gud forby noen som skiller seg ut. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MsRacing Skrevet Januar 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Polo classic: Du har fortsatt ikje skjönt att ä ikje vil ha noen VW motor?? Greit nok de hadde vert mye enklar men e ikje de ä e ute etter.. E ute etter RÅ lyd.. Bunndrag fra start av.. Å noe som ingen har.. Hondaen: Du verker vare en sånn kar som kan dette me honda :) bra å vite.. kommer heilt sikkert å trenge litt hjelp me tia :) Har di lyst å bure meg in så var så go.. Siter Mazda 626 2,0i 16v (Turboprosjekt?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Typisk, du har ikke peiling på hva vtec handler om og går på den klassiske "vtec motorer har lite dreiemoment". De har ikke mindre dreiemoment en andre motorer av samme sylindervolum. Saken er at motoren har "to" kammer, dene ene kammen gir massivt dreiemoment helt i bunn og den andre gir massivt dreiemoment helt på topp. Det beste av to verdener med andre ord. Overlegen teknologi framfor kun å bruke en kamprofil. Det er alle som kan litt motor enig i. Er en grunn til at vølvø gutta bytter til kvasskam og motoren høres ut som en traktor på tomgang, ja man kan ikke få i pose og sekk med kun en stk kamprofil. Javel, så prioriterer VW bunndrag/dreiemoment langt nede. Honda prioriterer bunndrag/dreiemoment langt nede og høyt oppe. Vel det jeg har sett av tester med vtec motorer med datasprut (NA) og på rulle er at eneste forskjellen, om du skifter til den vasse kammen på tomgang, er dårligere tomgang og dårligere utslipp. Den som har testet det er Dave Walker, mannen bak Emerald datasprut. Han mente den eneste grunnen var at de ville ha god tomgangs/lavt turtallsegenskaper (under ca 2000 o/min) og bedre utslipp, resten var bare en markedsføringshype:yodude: Sier ikke at honda lager dårlige motorer, sier bare at jeg liker bedre motorkarakterestikken på de VW motorene jeg har kjørt, men så er jeg vant til å kjøre bil med kompressor, og bøtter av dreiemoment under 3000 o/min Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Vel det jeg har sett av tester med vtec motorer med datasprut (NA) og på rulle er at eneste forskjellen, om du skifter til den vasse kammen på tomgang, er dårligere tomgang og dårligere utslipp. Den som har testet det er Dave Walker, mannen bak Emerald datasprut. Han mente den eneste grunnen var at de ville ha god tomgangs/lavt turtallsegenskaper (under ca 2000 o/min) og bedre utslipp, resten var bare en markedsføringshype:yodude: Hehe..for noe pisspreik. Her ikke rot i virkeligheten. Er merkbar overgang mellom lav og høyturtall kam, trenger ikke være motorekspert for føle det engang. Løgn fra ende til annen, noe som dessverre ikke er uvanlig i tuningmiljøet med elefanthester, sebrahester, poneyhester osv. Hvis en motorekspert sier at man ikke kan optimalisere en kamaksel for turtall under 5500 rpm og en kam for 55000 til 9000 rpm, så er han ikke mye motorekspert i mine øyne, for det er elementær motorteknikk. Sier ikke at honda lager dårlige motorer, sier bare at jeg liker bedre motorkarakterestikken på de VW motorene jeg har kjørt, men så er jeg vant til å kjøre bil med kompressor, og bøtter av dreiemoment under 3000 o/min Hvilke Honda motorer har du kjørt egentlig? Har du kjørt en 3.2 liters DOHC VTEC ? Eller en 2.2 liters DOHC VTEC turbo ? Eller mer sannsynlig... en 1.4i civic sohc motor.. Har kjørt en rekke VW og jeg er ikke imponert for å si det slik. Er ikke akkurat kjent for å lage smidige og racerinspirtere motorer med stramme girkasser, derfor trådstarter vil ha seg noe skikkelig ;) Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.