Gå til innhold

Alternativ til aldersgrense på forumet ?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

er ganske enig med RS2-GTi på enkelte områder, fyller selv 18 om nøyaktig 6 dager. har vel vært på BF i rundt 2 år... kan godt innrømme at jeg gjerne var litt usaklig/grønn når jeg bynte... men lærte fort av de som hadde vært her i noen år og hatt noen tusen innlegg.

 

 

Det flyter litt over med tråder på prosjekter som stort sett er en vanlig bil osv.

 

skjønner at ikke alle prosjekt-tråder er like interessante som mange andre, men synes det er litt dumt at man må ha en bil til flere hundre tusen, over 400

hk osv for og ikke bli direkte "oversett" av andre.

 

er enig med at det sitter mange irriterende/dialektskrivende og ikke minst sarkastiske folk her som tror at man er best hvis man klarer og kjøre fortest gjennom gågata i byen og ligge breiest i en sving over et traffikert gangfelt midt i sentrum 3 meter unna en gruppe på 5-6 personer...

 

kan ta f.eks de som skriver: "ja faen ka bleik du va når æ og han "Jan åtto" kom på tverra forbi deg i 100 i den og den svingen".

 

altså de som tror at bilkjøring er bare lek og kansje har et forbruk på 3-4 gamle vrak-biler i halvåret.

 

synes det er feil og sette en aldersgrense, da lærer jo ikke "grønningene" noe.

 

Men er enig i at det sitter mye folk her som ikke har så mye her og gjøre.!!

 

 

mvh Snorre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir vanskelig med aldersgrense i grunn, er ganske mangen under 18 år her som er særiøse og faktisk har spennende bygg på gang..

 

Men selv om det er nevnt 100 ganger før, en årlig betaling hadde ikke gjort noe:) Kanskje ala Vw/Audi forumet? Trenger ikke koste mye, 25 kr eller noe:) Luker iallefall ut de som registrerer seg, for og spørre om 1 ting og aldri viser seg igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg "tør" skrive litt til da.

 

Om betaling er så smart vet jeg ikke, selv om jeg godt kunne betalt det.

Men vanker man på 5-10 forum jevnlig, og skal betale 100 kr pr forum blir

det jo noe. Tror nok noe så enkelt som mobilbekreftelse hadde vært nok.

 

Men på en annen side, det kan jo kanskje være nok med en kategori som

heter "nybegynner" ? Og en 4-5 undergrupper der ?

 

Just a suggestion ...

Raymond

 

89' Audi CTQ

83' GTi (2 stk)

96' GSX-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal det være så sinnsykt seriøst da..? Jeg er ikke noe stor fan av useriøse poster/tråder selv, men det er ikke værre en å trøkke på tilbake knappen om du ikke liker det du leser..

 

Alle har jo lært det de kan noe sted.. Mesteparten av det jeg kan om bil til nå er lært på bilforumet.. Så takk til de som har svart på det jeg har lurt på..

 

Jeg kunne godt betalt 100 kr for å få lov til å være her.. men å ta penger for at det ikke skal komme folk her, som spørr om 1 ting syns jeg bare hørtes teit ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem her fordi det er gratis..

Litt av gjerrighet, men mest av prinsipp.

 

I disse dager syter og klager vi over at staten pålegger oss masse avgifter på bil, men likevel foreslår noen at vi skal pålegge oss selv en medlemsavgift på bilforumet også.

Det er nok utlegg på å eie og bruke bil fra før, så selv om det er småpenger, er jeg prinsippielt imot at det skal koste å snakke om bil også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen dumme spørsmål, det finnes bare dumme svar. Ble det en gang sagt, og det er så godt sagt som det kan bli. Noen var vel inne på samme tanken tidligere i posten her.

 

Alle må starte en plass, men skjønner på ein måda tankegangen din da, muligens. Jeg irriterer meg over brukere som spør om ting her inne som de kunne enkelt funnet på google, eller tatt seg en tur ut og sett under panseret sitt selv. Men "perfekte" blir man ikke (satt litt på spissen), folk er forskjellig, enkelte er dummere enn andre (rett og slett), har mindre teknisk innsikt enn andre og ikke minst tenker kun på seg selv når de oppretter en post, så lenge de får svar så spiller det fuck all om hva andre lærer av det, eller hva andre bryr seg om det.

 

Men for guds skyld, ikke ta fra de stå-på viljen og viljen til å lære noe, her kommer det med dumme svar inn. Når man slenger på dumme svar uten å tenke seg om så aner folk ikke hvor mye det kan ta fra gnisten til en lærevillig teoretiker som virkelig brenner for å kunne mer, om ikke mer, så bare litt. Så barnehagen er vel heller rettet mot disse som svarer dumt og himler med øya over et spørsmål som man selv synes er teit.

 

Er selv Admin på MopedPortalen, vært bruker der i snart 4 år, og der ser man virkelig hvor lavt man en gang startet i den tekniske verden. Husker selv hvordan jeg en gang var også. Dessuten er det ikke alle som har muligheten til å skru og mekke selv på en ting, enkelte har ikke råd til å kjøpe en ting til 200 for å se hvordan det funker, men de setter opp en post istedet og spør. Så folk er forskjellige, mye rart og rare setninger som kommer ut fra tastaturet mitt nå, skjønner nesten ikke sammenhengen selv, men håper andre ser det.

 

Senest i går kjøpte en kompis av meg bil. Er ikke den skarpeste kniven i brødristeren. Han spurte ihvertfall hva det ville si at bilen var en 2,0l. I stedet for å le, så satte jeg meg ned å forklarte så godt jeg kunne. Fyren lo jo litt selv da, men, satt pris på et godt svar. Er jo ikke sikkert man tør og spørre om det samme senere om man bare blir ledd av.

 

Bilforumet.net har jeg fått et lite inntrykk er et forum der flest "ungdom" og yngre under 18 samler seg. Rett og slett pga. domene-navnet. Enkelt, gratis og det omhandler bil generellt og har det meste som har med bil å gjøre. Ønsker man enda mer teknisk innsikt for de som er gira på det. Ja så meld dere inn i et merkeforum rett for deres bil only, finnes jo plenty utenlandske forum også, da betaler man gjerne litt også. (Eksempelvis VACN).

 

Bilforumet er bilforumet det. Har selv starta med dumme spørsmål, synes jeg stiller enkelte dumme spørsmål enda. Men disse spørsmålene jeg stiller nå, så jeg på som uoppnåelig da jeg en gang var i startfasen. Takket være gode brukere og kamerater som kan og svare skikkelig finner man veien til bedre teknisk innsikt og dermed kan starte å svare den kommende generasjon med gode svar (Og kan fortsette sin vei mot enda bedre teknikk). Mat den yngre generasjon (altså meg ++) med gode svar så skal du se det blir et godt forum å henge på.

 

Sveinung

Bil kommer etterhvert.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La bilforumet.net ta 100kr i året som kontigent, blir fort endel mer seriøst da når du får luka ut alle useriøse aktører.
forumet burde være gratis, ellers forsvinner folk som kan ting, men som ikke vil betale for å bruke forumet.

Jeg sukket fortvila, hjulbuen er kjeks, rusten har herja på min Mazda 626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som folk sier her bør det ikke være aldergsgrense, som er sagt har alder lite å si om hvor mye kunnskap/erfaring en person har. Har mekka selv i 6-7 år nå, og enda er det ting jeg ikke kan og ikke minst ikke forstår. Men kan jo lese opp og ned i mente på google eller andre nettsteder uten å forstå en dritt. Er greitt å kunne få svar fra en som har jort ting, forstått de eller hva det måtte være på sin måte og kan forklare det på forståelig vis.

 

Betaling synes jeg lite om, selv om de fleste av oss ikke hadde blitt fattige av det. Jeg hadde neppe blitt medlem viss dette hadde kostet penger for å si det enkelt. Og jeg syns det er greitt at en og annen skriver en tråd og stiller et spørsmål, det får bli opp til hver enkelt om hvor aktiv en skal være...

1986 Volvo 240 2.3 Stv

1982 Volvo 360 2.3 Rcn u/2.4

1986 Volvo 360 2.3 Bilcross

1999 Hyundai Galloper 2.5 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet med bilforumet er at det er overfylt med pisspreik! Bare møl fra useriøse folk, nettopp fordi det ikke koster dem noe mer enn et tastetrykk for å kverulere. Hadde det kostet en sum eller en mobil-bekreftelse e.l. hadde man sluppet unna med all crap'et.

Og det er ikke galt å spørre om dumme ting, men å skrive dumme ting man mener er rett, blir for dumt!

VW Passat 1.9tdi '98 stv

[x] MB 190E 2.0 '85 16v-plast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vi noe form for regler som skal leses før man blir registrert? går ut ifra det, kan ikke huske selv i og med at det er ganske lenge siden jeg ble medlem...

 

litt av problemet er vel at de som registrerer seg ikke leser igjennom reglene, men bare krysser av "jeg har forstått reglene osv".

 

hvis det hadde vært en form for "prøve" for og få bli bruker, der man MÅ ha lest igjennom reglene for og klare og svare på denne såkalte "prøven", hadde kansje folk forstått hvordan man skal oppføre seg!!

 

og at de skjønner at et søkeforsøk er mulig før man peprer løs med masse spørsmål..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår