ivers Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 Vil en S6 motor (2.2l T) passe i min 90 Quattro ? Fant en med komplett ledningsnett og kasse.. Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
taxidriver Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 artig prosjekt det ivers.. er det ikke den samme motoren som sitter i en s4 oxo da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet September 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 Tror det :) Kan bli morsomt hvis man får gjennomført det.. Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coupe quattro Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 så lenge du har en 5èr ifra før, så passer motorfester og alt. s6 motoren er lik s4 ja, motorkode aan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet September 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 Originally posted by coupe quattro så lenge du har en 5èr ifra før, så passer motorfester og alt. s6 motoren er lik s4 ja, motorkode aan. Nettopp.. Takk for informasjonen. RS2 / RS4 motor ? :D (Girkasse, hvordan er det med det?) Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PetterJacobsen Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 Hva slags 90Q har du? Gammel eller "ny"? Rett meg hvis jeg tar feil, men er ikke motoren som sitter i gamle 10V , og S6 er 20V og da vil ikke motorfestene passe. På nyere 90Q er det vel 20V (170) hk og da passer motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet September 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 Originally posted by PetterJacobsen Hva slags 90Q har du? Gammel eller "ny"? Rett meg hvis jeg tar feil, men er ikke motoren som sitter i gamle 10V , og S6 er 20V og da vil ikke motorfestene passe. På nyere 90Q er det vel 20V (170) hk og da passer motoren. Jeg har 20 ventilern ja :) (den på 170 hk) Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coupe quattro Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 Originally posted by PetterJacobsen Hva slags 90Q har du? Gammel eller "ny"? Rett meg hvis jeg tar feil, men er ikke motoren som sitter i gamle 10V , og S6 er 20V og da vil ikke motorfestene passe. På nyere 90Q er det vel 20V (170) hk og da passer motoren. passer i den gamle også, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 RS2 motor passer like godt som S4.. Mye bedre egentlig.. Du bør heller gå for S2 eller RS2 motor, da de har annet innsug.. Det tillater plassering av radiator ved siden av motor.. RS4 passer ikke.. Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coupe quattro Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 med s4 motoren er det jo bare å vri radiatoren litt, er ikke noe stort prob. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prophets Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 Er det MYE og vanskelig jobb dette? Eller er det noe en som ikke har så veeeldig mye peiling som kan klare det? Kan jo bli bra med en 2.2t i en 90q da:D Hørte at man ikke trenger å skifte gearkasse om en har 90Q 20V (170hk) av den nye typen? Den skulle holde muligens til en original RS2 motor har jeg også hørt, men virker muligens litt rart.. Noen som vet??:rolleyes: Siter `94 Audi S2 coupe `91 VW Corrado G60 x `99 Honda NSR125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coupe quattro Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 Originally posted by prophets Er det MYE og vanskelig jobb dette? Eller er det noe en som ikke har så veeeldig mye peiling som kan klare det? Kan jo bli bra med en 2.2t i en 90q da:D Hørte at man ikke trenger å skifte gearkasse om en har 90Q 20V (170hk) av den nye typen? Den skulle holde muligens til en original RS2 motor har jeg også hørt, men virker muligens litt rart.. Noen som vet??:rolleyes: er jo egentlig bare ren skruing, angående girkassen holder den i massevis til en rs2 motor, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet September 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Da man har S6 motoren, må man finne en som kan skru :D Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleC Skrevet September 20, 2003 Rapporter Share Skrevet September 20, 2003 audi femmer er audi femmer. de passer om hverandre. bare det forbanna ledningsnettet som gjør jobben vanskelig. det andre er jo bare noen skruer... hehe hvor mye må du gi for delene? hvordan stand er de, og er motoren trimmet Siter VW 1200 -63 VW Polo -01 VW Golf -75 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 20, 2003 Rapporter Share Skrevet September 20, 2003 audi femmer er audi femmer. de passer om hverandre. Kan du sverge på det, og samtidig gi meg det skriftlig med rett til erstatning fra deg om det er feil? :) Er nemlig tent på å kjøre igang med RS2, S2, S4 eller S6-rekkefemmer i min 1985 Coupé Quattro. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg