halsen89 Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Utstyret: Dynabel BF7501 Pioneer TS-W3004SPL (2stk) Jeg paralell kobler spolene, også paralell kobler subbene slik at jeg får 1 Ohm. I boka til forsterkern er det avbildet en sub, som er koblet til + og -. da står det 1-4 Ohm. Gjøres tilkoblingen likedan med mitt oppsett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 du ender opp med 2 ledninger hvis du kobler slik du sa så ja et er nok riktig å koble til + og minus slik det står Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Jeg paralell kobler spolene, også paralell kobler subbene slik at jeg får 1 Ohm. I boka til forsterkern er det avbildet en sub, som er koblet til + og -. da står det 1-4 Ohm. Gjøres tilkoblingen likedan med mitt oppsett? Ja. Prøv gjerne å seriekoble spolene isteden, før du da paralellkobler subbene, så du får 4 ohm på forsterkeren, og hør hva du liker best. (krever mer Gain på forsterkeren) Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet Januar 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Takk for hjelpen :) Blir nok mest effekt av å koble i 1 Ohm, siden forsterkern er stabil og yter 2500 Wrms i 1 Ohm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Blir nok mest effekt av å koble i 1 Ohm, siden forsterkern er stabil og yter 2500 Wrms i 1 Ohm.Ja, det vil nok spille høyest, men om det spiller penest, se dét er en annen sak... :) Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 mer kontroll med flere ohm så du får velge selv hva du liker 1 ohm krever vel e ganske godt signal for å spelle bra Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet Januar 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Ok, men vis jeg kobler i annet enn 1 Ohm, så yter vel ampen litt for lite til å drive subbene skikkelig? Og vis man foreksempel skulle prøve seg i DB-Drag, er det ikke om å få mest effekt ut til subbene, sånn som jeg forstår så får jeg mest effekt i 1Ohm. Og det vil da drive subbene best. Altså mest trykk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CapRI^^ Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 ta de i 1 ohm du =) det låter ikke så ille :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg