ss242 Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Er det mulig å bare levere chassinr og få bilen registrert som vraket? Skulle beholdt et karosseri, men vil prøve å slippe unna årsavgift. At jeg ikke får igjen vrakpant spiller ingen rolle. Noen muligheter? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VwDude Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 kan si det slik at huggeren har lov å nekte deg å ta imot.. men at de egentlig ikke har lov.. de er sære på det der med karrosseri Siter 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Det er greit nok, men lurte mer på om det gikk an å henvende seg til biltilsynet eller noe. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VwDude Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 biltilsynet har vel ikke noe med det å gjøre.. du kan derimot ringe toll og avgift og høre med de.. men jeg tviler på at du får lov egentlig.. du vet, norge vil jo helst ha bort gamle biler Siter 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 du betaler jo ikke årsavgift på avskiltet bil, og du kan da beholde karosseriet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 du betaler jo ikke årsavgift på avskiltet bil, og du kan da beholde karosseriet?Mulig bilen ble avskiltet etter 1. januar, og dermed er avgiftspliktig med mindre den vrakes før 20. mars.. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Mulig bilen ble avskiltet etter 1. januar, og dermed er avgiftspliktig med mindre den vrakes før 20. mars.. :) nå er jeg med, det må nok være slik ja :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Mulig bilen ble avskiltet etter 1. januar, og dermed er avgiftspliktig med mindre den vrakes før 20. mars.. :) Stemmer, fortsatt ikke avskiltet. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Februar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 Karosseriet må du levere, men alt annet kan du pelle av. Men er det noen opphøggere som tar imot vrak for tia da? Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Februar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 Får nok bare betale årsavgift ser det ut som:( De fleste huggere har mottak som normalt. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cordoba dude Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 leverer du skilta før juni eller noe, slipper du ivertfall unna med halve avgiften... men om du har tenkt å vrake bilen, er det vel ingen grunn til å betale regningen? såvidt eg har erfart er det ingen som skyter deg om du ikke betaler den regningen... de bare sender deg ett brev hvor det står at hvis purken finner bilen, tar de skiltene...? du får heller ikke noe innkreving på den regningen... har nylig kjøpt en bil som er skyldig årsavgift for hele 06.. snakka med BT, og alt de sa var at du må betale den før du kan omregistrere kjøretøyet... så sa eg at det passa dårlig økonomisk å betale den der og da, og at eg ikke hadde årsavgift regningen, pga den var rotet vekk av forje eiger... vedkommende bak skranken på BT skrev da ut en ny regning til meg, uten betalingsfrist og eg fikk beskjed om å bare betale regningen når det måtte passe meg å registrere bilen igjen... Siter Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene... http://www.bergen-gatebilklubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Februar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 Hmm, bare det ikke kommer som noen anmerkning? Men ingenting høres jo bedre ut enn det, hvis man slipper noe tull senere. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 leverer du skilta før juni eller noe, slipper du ivertfall unna med halve avgiften... men om du har tenkt å vrake bilen, er det vel ingen grunn til å betale regningen? såvidt eg har erfart er det ingen som skyter deg om du ikke betaler den regningen... de bare sender deg ett brev hvor det står at hvis purken finner bilen, tar de skiltene...? du får heller ikke noe innkreving på den regningen... har nylig kjøpt en bil som er skyldig årsavgift for hele 06.. snakka med BT, og alt de sa var at du må betale den før du kan omregistrere kjøretøyet... så sa eg at det passa dårlig økonomisk å betale den der og da, og at eg ikke hadde årsavgift regningen, pga den var rotet vekk av forje eiger... vedkommende bak skranken på BT skrev da ut en ny regning til meg, uten betalingsfrist og eg fikk beskjed om å bare betale regningen når det måtte passe meg å registrere bilen igjen...Vil du slippe med halv avgift må bilen også vrakes før 1. juli. Kun avregistrering holder ikke. :) Du får tvilsomt noe stress fra Biltilsynet om gammel årsavgift. Det er Tollvesenet som krever inn pengene, de i skranken skriver bare ut regning om du vil ha den med beskjed om at den må betales før du skal registrere. De springer ikke ut på plassen og tar skilta dine. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tee-Zee Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 MEN, så er da spørsmålet om det er karosseriet de er så sære på, eller om det er chassiet. Har alltid trodd at det var chassiet de var sippete på, men at man godt kunne plukke av skjermer, dører, panser osv.. Siter fotoklubben - member #4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Avgiften innfordres, og eier pr. 1. januar er etter lovverket ansvarlig for at avgiften blir betalt. Blir avgiften ikke betalt, vil eier pr. 1. januar få tilsendt varsel om dette før kravet oversendes til Statens Innkrevingssentral (SI) for tvangsinnfordring. Dette varselet sendes normalt ut i månedskiftet juni/juli, mens overføringen til SI foretas medio september. SI vurderer hvordan det er mest hensiktsmessig å innfordre avgiften mot den enkelte. Det vil si trekk av lønn, tvangssalg av bil, hus og slikt. Så du bør nok betale avgiften ja :) Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg