Orkdalingen Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 som topic sier... har et problem med min. den er utrolig tungstartet og går ikke på tunggang. dør ut i lyskryss osv. så jeg lurer på om noen kan hjelpe meg? fikk vite sånn halvveis at jeg må få tak i gasser olje, og sjekke tunggangsskruen. så om noen kunne ha tegnet på hvor de ligger på et bilde og postet har dett hjulpet meg utrolig mye! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orkdalingen Skrevet Januar 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 ev legger ved link til motor og skriver hvor de tingene er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 B230A (T) Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 trur han lurte på et bilde der de var teina på hvor dem tinga han lurer på er:) Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Dette problemet lukter det tomgangsventil lang vei av. Den ventilen skal ha en ledning på seg om du kan sette på + polen på coilen. Den åpner og lukker tomgangskanalen, sånn at motoren ikke får bensin, og dermed ikke ettertenner ved stans (satser på at jeg ikke driter meg ut på den :) Hvis du ikke merker noen forskjell på tomgangsturtallet når du kobler på ledningen, så må ventilen byttes Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orkdalingen Skrevet Januar 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 se der ja! takk takk! blir ordning i morgen... om vi får den hjem for egen maskin... hehe.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest PsychoSigV Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Går bilen når du kjører den? men dauer på tomgang? Om det er sånn, bør du sjekke slangen som går mellom innsuget til bremsekraftforsterkern. Om den er morken og slipper ut trykk, så vil ikke bilen gå på tomgang å daue av når du trykker inn bremsene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orkdalingen Skrevet Januar 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 fant ut i dag at det er en b230f motor! hvor ligger de forskjellige tingene der da? hehe... ja, den dør når jeg slepper gass og trykker på bremsen.! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest PsychoSigV Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Skift slangen mellom innsug og bremsekraftforsterker da, er 100% sikkert på at det er den som fucker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 prøv med en annen lmm.. LH2.2 eller 2.4 forresten? om du ikke vet, når du står forran bilen å ser bak, så er det en liten svart festa i bakkant på høyre fjørbein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Kan legge ut bildet.. Tilfelle noen skulle trenge å tegne på det igjen :P Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Da tar jeg meg friheten en gang til :) Den lille dingsen som er ringa rundt heter tomgangsventil, det er et automatisk gasspjeld som justerer tomgangen automatisk, ville nok prøve å bytte denne. For å se forskjell på lh.2.2 og lh.2.4 så er det bare å se på fordeleren, har den noen ledninger koblet på, så er det 2.2. Er det ingenting så er det 2.4. En annen måte er å skekke om det er en svinghjulssensor montert mellom gir og motor bak toppen, hvis ikke er det .2.2 Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg