Gå til innhold

Tegninger til Sub-kasse til A3.

Ranger emnet


EIO

Anbefalte innlegg

Ahh! kjempe flott! akkurat sånn jeg ser for meg! men det blir en skrå rygg bak då sant? at kassen ligger helt inn til ryggen på setene? Mwen husk på jeg skal ha forsterkeren oppå kassen,.

 

Hva vises bak plexi-glasset?

Spon og silikon er ikke pent å se på:P

 

Bare en liten idè.. Det er plass til 3stk 12" i en A3;) I tilfellet noen her har en liten ting for overkill eller bass:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har bestilt meg 500 LED`s som jeg tenkte jeg skulle montere inni der, på egen seperat plate da. Men hva jeg skal ha inni vett jeg ikke, enten kan jeg ha så mange lys at det man bare ser et blått lys eller kunne jeg felt inn LEDsa som audi ringer på hver side inni der. Noen som har noe ideer om hva jeg kan gjøre? har 500 LED som jeg kan leke meg me som sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt meg 500 LED`s som jeg tenkte jeg skulle montere inni der, på egen seperat plate da. Men hva jeg skal ha inni vett jeg ikke, enten kan jeg ha så mange lys at det man bare ser et blått lys eller kunne jeg felt inn LEDsa som audi ringer på hver side inni der. Noen som har noe ideer om hva jeg kan gjøre? har 500 LED som jeg kan leke meg me som sagt.

 

500 led's ja.. bruk 4-5 nede i dørpanelet, så det lyser opp veien når du åpner døren.. Kanskje noen under dashbordet..

Kanskje en list nede i bagasjeromsgolvet... nei, aner ikke:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masker opp plexiplata med en "inverted" Audi-logo, puss over her med sandpapir. sånn halvfint.

Da får du en nedslipt Audi-ring-kant-ting, hvis du skjønner?

Ikke helt nedslipt, egentlig bare som børsta glass.

Så lyssetter du denne med en led i hver kant, og en i hvert hjørne.

Da lyser selve Audi-logoen opp, mens resten av glasset blir kun i en svak farge av lyset.

Dette synes jeg er pent.

Liker den effekten.

Kan lage mye morro med den.

 

Og, som han andre nevner, putt noen under dørene.

Det er det jo orginalt på mange biler, så det blir jo ikke dumt.

Gjerne dyp rød for å beholde stilen Audi har i interiøret.

 

Lykke til. =)

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vært borte noen dager, på fjellet.

 

Jepp, lager kassen med skrå kant bak slik at den går langs seteryggen. Har du noe mål på hvor stor plass forsterkeren tar? tenkte på området oppå kassen. hvor bredt du vil ha det.

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde vært kult. Mener at jeg skal pusse hele glasset uten i audi ringene? så disse lyser sterkest opp liksom? har jeg sjønt det rett da?

 

Nei, sånn at det er pussa der audi-ringene skal lyse.

For når du setter lyset på siden så vil det "skraverte" området endre lysstrålene på tvers i glasset og føre det ut mot friheten, til vår store glede. - Glødende Audi-logo i "friluft". =)

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjempe flott liker ideer! Men tror kansje det blir stress med så mange kabler overalt til batteriet osv:S Men skal se, Jeg prioritere hvertfall de diodene i kassen først:P men du mener jeg skal skravere bare audi logoen på plexiglasse? slik at her blir det brudd i glasse og her vil det lyse opp? Har du noe ide om hvordan jeg kan feste diodene til hver endene på plexiglasset?:S i og med de skal stå i kassen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5mm eller mer plexiglass og 3 mm dioder (borre 3mm hull i siden?).

Eller 1cm eller mer plexiglass og borre hull på 5mm og presse inn 5mm dioder.

Fest med limpistollim på baksiden av dioden og utover kanten på glasset.

Bruk gjerne et lysrelé på remoteutgangen til cd-spilleren, så kobler du forsterker(e), lysene + diverse til reléet.

Da skrur det seg på med cd-spilleren og forsterkeren. =)

 

Skal ta en plexibit i løpet av en dag eller to og lage en "prototype" og vise deg jeg.

Har noen rester liggende her. =)

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale lexan/leksan (eller hvordan det skrives) istedet for plexi.. Plexi blir fort sprøtt og stygt med tiden.. Lexan tåler litt mer juling..

 

Fikk forresten koblet opp anlegget i går, med forsterker og høytalere bak sidepanelet til baksetene.. Det kom seg:)

 

Som Xander sier, så blir det ganske pent med lysdioder boret inn i glasset..

Hva med å risse inn i glasset istedet for å pusse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5mm eller mer plexiglass og 3 mm dioder (borre 3mm hull i siden?).

Eller 1cm eller mer plexiglass og borre hull på 5mm og presse inn 5mm dioder.

Fest med limpistollim på baksiden av dioden og utover kanten på glasset.

Bruk gjerne et lysrelé på remoteutgangen til cd-spilleren, så kobler du forsterker(e), lysene + diverse til reléet.

Da skrur det seg på med cd-spilleren og forsterkeren. =)

 

Skal ta en plexibit i løpet av en dag eller to og lage en "prototype" og vise deg jeg.

Har noen rester liggende her. =)

 

Ja ville du gjort det? hadde vært kjempe greit av deg! se om du får tatt noe bilder då;D;D

 

Ja det er jo en mulighet å risse inn audimerkene, Tingen er vel bare at det skal lyse opp der glasse er brutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok noen mål nå. Jeg tror vinkelen mellom seteryggen og gulvet i bagasjen er 65 grader. høres det kjent ut for noen?

 

THovland:

Tror jeg har all info jeg trenger nå for å tegne ferdig. Noen av målene er lette å endre på, for eksempel bredden på hele kassen, og høyden. Jeg lager tegningene med 67 grader vinkel. Slik at kassen burde ligge fint intill setene.

har også antatt en platetykkelse på 15mm. korrekt "so far".

 

kasse_thovland.JPG

Bilde av 3D modellen av kassen. Ser det noenlunde greit ut? Si i fra hvis du vil ha noen endringer, er fort gjort det.

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår