Gå til innhold

Tegninger til Sub-kasse til A3.

Ranger emnet


EIO

Anbefalte innlegg

hei!

 

Jepp, skjønner tegningen :) Kasse som går over hele bredden. Skal du ha ett element får du fint plass til forsterkeren ved siden av elementet forran, (hvis ikke den er skikkelig stoor da). Du tenkte at elementet slår utover mot bagasjeluken? (vet at noen poengterer hardt at elementet i en sånn bil skal slå innover mot seteryggen), men bestem du.

 

Skal se om jeg finner noe info om elementet, var det 12"? Har du en stor nok forsterker så låter lukket kasse veldig bra, god og presis bass.

 

Kan nok få begynt på tegningene til neste uke, mandag. Hvis det er et kraftig element hadde jeg anbefalt deg å bygge i MDF, så får du en tung og solid kasse, ideen er at man vil holde kassen og dens vegger helt i ro, slik at kun luften utenfor elemenetet blir flyttet.

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som tidligere nevnt har jeg bygget en slik kasse som går over hele bredden..

Kassen min ble bygget i 15-16mm spon på en ramme for å spare noen kilo, og jeg er gla jeg ikke brukte 18-22mm med tanke på vekt..

 

Fikk på plass kassa i går.. Måtte sparke den på plass, fordi det var så trangt:P

Gruer meg litt til jeg skal legge om dekk:S

 

Legger ut bilder senere idag, evnt. i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei! ja tror jeg går for spon plater asså. Som sagt eg pappa snekker så tror han får fdet skikkelig til med tanke på utskjæringer osv. Det som er at forsterkeren er ganske lang. Se om jeg finner et bilde etter på.!

Men flotte greier! Takk for at du vil hjelpe!

Men i og med jeg bare skal ha et element tenkte jeg jeg kunne ha elemente i midten åsså to pleksiglass på hver side. Altså at det skal være åpent her. men glass foran? har kjøpt leds som jeg kan montere inn i der elle nå sånn snask. tror du det ville funket?

Men da er jeg nødt for å stenge suben av inni kassen. fordi hvis kassen skal strekke seg fra side til side blir det vel mye større volum en nødvenig for subben. Mener volumet skal bare være rundt 30- 40 liter:S? jeg tok noen kjpae mål for lenge siden på dne gamle kassen så subben står i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den kassen jeg har i bilen nå er på 35L lukket.

 

VWgolfiii: Hvor bred er den kassen du lagde? og har du noe tall på vinkelen mellom seteryggen og bunnen av bagasjerommet? Tenkte på hvis man vil ha kassen helt inntil.

 

hehe ja, du må nok slite litt for å få ut jekk og sånn ja, men hva ofrer man vel ikke for god lyd.

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hå,

sku gjerne hatt en tegning av deg jeg også om det ikke blir for mye arbeid for deg. jeg skal ha to Punch 10" bass elementer. og vil ha kassen smalest mulig og brei slik at jeg bare fester den i sete. og deretter får plass foran subben for å mekke noe plexi greire for forsterker etc.

Hadde vært kult om du kunne mekka det t meg:)

Info om subbene finner man egentlig alle veier. de er ganske populære tror jeg.

 

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EIO:

Må beklage og si at jeg ikke husker vinkelen og avstand oppe og nede..

Det kan du enkelt finne ut ved å skjære ut en trekant i papp e.l for så tilpasse slik at den går i ett med ryggen..

Lengden på kassen min var vell 99-99,5cm (Anbefaler å gå ned til 98,5cm eller noe sånt:P)

Høyden er 49cm, med da tilpasset hjørnene på toppen av kassen..

 

Fikk ikke gjort ferdig de lukene.. Uansett, her er noen bilder..

P1260335.jpg

 

P1260333.jpg

 

P1260005.jpg

 

Som alt annet av interiør, ser bedre ut i virkeligheten:P Ser ganske skittent ut:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble pent!

Også har man beholdt funksjonaliteten i bagasjerommet.

Herlig!

Hvordan fikk du lagd Audiringene embossed på den måten der?

Hva slags skai er det trukket i?

Vanskelig å forme rundt ringene?

Og, hvordan er det limt/festet og med hvilket produkt?

=)

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble pent!

Også har man beholdt funksjonaliteten i bagasjerommet.

Herlig!

Hvordan fikk du lagd Audiringene embossed på den måten der?

Hva slags skai er det trukket i?

Vanskelig å forme rundt ringene?

Og, hvordan er det limt/festet og med hvilket produkt?

=)

 

Takker for den:)

Brukte sånn "falsk-tregulv".. gulvbelegg eller hva det heter.. Ca. 1,5mm tykt.

Klipte ut audiringene i det og limte det til kassen.. så la jeg skai enkelt over og klemte vekk mest mulig luft..

Vil anbefale å legge litt etter litt over ringene (eller lignende) slik at du får vekk all luften og unngår "strekk-merker"

 

Hvilken skai det er aner jeg ikke.. kjøpte skai ved en sysjappe, 140kr meteren..

 

"Würth spraylim extra" kontaktlim.. syns den funka dårlig, menmen.. stiftet fast skai'n der det ikke viser..

 

Så nå får jeg kanskje alle kablene og ny ISO-adapter i morga, da blir det trekking:)

Noen som har forslag til trekking, hvor og hvordan?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg phonokabelen nedover midtkonsollen?

Der er det ingen andre kabler som ligger i veien og kan gi noe interferens.

Strømmen kan du vel legge langs en av sidene...

 

personlig har jeg aldri hatt noen problemer med å trekke strøm og phono sammen, så lenge det blir gjort med skikkelige kabler og ikke noe fra Biltema.. =)

 

Og, takk for den lille guiden.

Smart det med gulvbeleggtingen.

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig stilig VWgolfii!!! Imponerende!

 

Jepp, jeg får finne vinkelen med papp metoden. Skal nok gå bra det. jeg tror jeg har målt bredden til ca 104 cm, stemmer det med det du målte?

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lengden på kassen min var vell 99-99,5cm (Anbefaler å gå ned til 98,5cm eller noe sånt:P)

Høyden er 49cm, med da tilpasset hjørnene på toppen av kassen..

 

Jeg tror jeg har målt bredden til ca 104 cm, stemmer det med det du målte?

 

'nuff said?

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg phonokabelen nedover midtkonsollen?

Der er det ingen andre kabler som ligger i veien og kan gi noe interferens.

Strømmen kan du vel legge langs en av sidene...

 

personlig har jeg aldri hatt noen problemer med å trekke strøm og phono sammen, så lenge det blir gjort med skikkelige kabler og ikke noe fra Biltema.. =)

 

Og, takk for den lille guiden.

Smart det med gulvbeleggtingen.

 

signalkablene jeg venter på (fortsatt) skal visst være dobbelt-skjermet.. tviler på at det hjelper da men, sikkert noe fancy-salgstriks:P

 

Har kun opplevd dynamostøy selv når signal og strøm ligger sammen.. Har uansett god tid, om det ikke blir for innviklet så legger jeg de separert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig stilig VWgolfii!!! Imponerende!

 

Jepp, jeg får finne vinkelen med papp metoden. Skal nok gå bra det. jeg tror jeg har målt bredden til ca 104 cm, stemmer det med det du målte?

 

Det er mulig at bagasjerommene ikke er identiske.. har sett A3 med andre type luke enn det jeg har.. (på sidene altså)

jeg ser nå i ettertid at sidene bøyer seg litt.. det er ca. 0,5cm avstand fra kassen til siden helt oppe.. ellers ligger den klistret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår