Gå til innhold

Burde man spille inn subbene?

Ranger emnet


Flaten 87

Burde man spille inn subbene til anlegget?  

94 stemmer

  1. 1. Burde man spille inn subbene til anlegget?



Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Utrolig mye tåpelig det skulle bli skrevet av "altvitere" her da. Kan ikke bare alle forbanna rånerne holde seg til det de kan best, henge på Shell og dunke og være fornøyd med det?

 

ENESTE som skjer med et element når man bruker det fra det er nytt er at parameterne endrer seg, hvor mye er forskjellig fra element til element and so on. INGENTING ødelegges! Er det noe som ødelegges på elementet om man pøser på med effekt er det enten brukerfeil eller en ren defekt på produktet, og IKKE fordi du "ikke spilte inn elementet".

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra Dag-Johansen:

 

Det er godt mulig, men det er bare en teori som stemmer:

INNSPILLING ER IKKE NOE DU KAN VELGE SELV!!!!!!!

 

Koble opp høyttalerene, skru lyden forsiktig opp, sjekk at det er koblet riktig, deretter dra på så mye du har lyst, så går innspillinga av seg selv.

Resonansfrekvensen synker gradvis etterhvert som man spiller, det er det eneste som skjer.

Det går IKKE utover kvaliteten på elementet.

Det sliter IKKE ut elementet.

Elementet tåler IKKE mer effekt om man spiller "rolig" i noen timer.

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sammenligner dere med motorer hele tia?

I en motor er stempler, som dere sammenligner med Voicecoil osv på en høytaler...

 

Hvorfor?

 

Du kan jo ikke sammenligne det en plass!

En bilmotors stempler går opp og ned i motorblokka, de har stempelringer for at de skal ligge dønn intill veggene, det er olje for at det ikke skal ødlegges, de skal tåle eksplosjoner.. Det sier seg sjøl at en motor trenger innkjøring for at alt skal få tid til å slipe seg til, og delene justerer seg til hverandre..

 

En høytaler har en voicecoil, som henger i Free air, og ikke er i nærheten av noen vegger, mao, null slitasje på coil annet enn luftmotstand..

 

Hvorfor sammenligner dere så to vidt forskjellige ting? De har ikke sammenheng en plass på noe som helst vis, utenom at begge deler skal stå i bilen, og at stemplet går opp og ned..

 

De fleste elementer tåler full gnu fra første sekund, men personlig lar jeg det spille litt moderat første timen, så jeg vet at alt funker, så er det bare å gnu på.

 

Mine hjemmehøytalere trenger ca 300timer på å spilles inn, og jeg hører _stor_ forskjell på nå og når de var nye, men jeg har spilt som faen for det om. Og det er null forskjell på mine og kameraten min sine høytalere som han lot spille inn i 2dager mens han var vekke. Akkurat det samme.

 

Men om dere vil brukere flerfoldige dager på å spille dem inn, gjør det, men det er ikke vits. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man spiller jo inn elementet enten man vil eller ikke, innspillingen starter når du begynner å bruke elementet...

Hvor lang tid innspillingen tar kommer helt an på hvordan du bruker det, brutal bruk = rask innspilling, pen bruk = treg innspilling.

 

dette her syns jeg kanskje er det lureste tillegget til diskusjonen jeg har sett.

 

ut over dette så er det morsomt å se på hvor mange som blindt står på fantasiene sine om ditt og datt basert på rykter og dikt. Erfaring er hvertfall noe, men det er mye rar synsing her ass. Fleste her har hverken erfaring eller kompetanse til sterke uttalelser og kan dra nytte å av å høre på litt godt fundamentert erfaring eller teoretiske forklaringer. Det er et par karer her inne som tydeligvis har masse erfaring, og med unntak av noen ting velger jeg å stole på dems erfaring, ikke fantasier fra ryktebørsen-men det er frivilling.

Rent som eksempel. I PA blir mange merker av høyttalere spillt inn, som eksempel. Og det er folk som lever av høyttalerne sine, ikke slike som oss som bare råner rundt som noen hårfønere.

 

Fint med en avstemming syns jeg.

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår