biohazard Skrevet Januar 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 rattet er uansett for stort. Skal være 32cm eller no Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_245 Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Hvis du ikke skal ha ratt med airbag, kan du glemme det jeg skrev....... Da er det jo bare å plukke bort den delen. Siter Volvo 945 S 2.3 (1995) B230FK Volvo 244 DL 1975 Volvo 240 GL stv. 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Januar 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Volvo_245 skrev: Hvis du ikke skal ha ratt med airbag, kan du glemme det jeg skrev....... Da er det jo bare å plukke bort den delen. Javel.. Så vis en skal ha på ett ratt uten airbag, så trenger du ikke tenke på den ringen og det med at en skal svinge helt til høyre da en setter det på. Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_245 Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 biohazard skrev: Javel.. Så vis en skal ha på ett ratt uten airbag, så trenger du ikke tenke på den ringen og det med at en skal svinge helt til høyre da en setter det på. Stemmer!!! Siter Volvo 945 S 2.3 (1995) B230FK Volvo 244 DL 1975 Volvo 240 GL stv. 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Sleppe ringen må låses med en pin som sitter inni orginal rattet.tenningen skal stå i hakk 1 når man tar av minus polen og i hakk 2 når man setter den på igjen. Tatt i fra manualen til skinnratt jeg skal montere i bilen Men er jo helt tullete det du planlegger og gjøre , for det første du vil ikke se alle instrumentene skikkelig.For andre den blir ikke så god på rattet lenger og maxis er helt ute og kjøre når ham påstår at orginal rattet er farlig . Er jo litt kjedelig når du sitter der etter en smell med det stilige sportsrattet ditt stikkende inn i hue ditt når du kunne ha slippet unna med en knekt nese,vist airbagen var der.Men du kan jo sikkert bare demontere sikkerhetsbeltene i bilen også så slipper du masse vekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Januar 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Fantastic Volvo skrev: Sleppe ringen må låses med en pin som sitter inni orginal rattet.tenningen skal stå i hakk 1 når man tar av minus polen og i hakk 2 når man setter den på igjen. Tatt i fra manualen til skinnratt jeg skal montere i bilen Men er jo helt tullete det du planlegger og gjøre , for det første du vil ikke se alle instrumentene skikkelig.For andre den blir ikke så god på rattet lenger og maxis er helt ute og kjøre når ham påstår at orginal rattet er farlig . Er jo litt kjedelig når du sitter der etter en smell med det stilige sportsrattet ditt stikkende inn i hue ditt når du kunne ha slippet unna med en knekt nese,vist airbagen var der.Men du kan jo sikkert bare demontere sikkerhetsbeltene i bilen også så slipper du masse vekt. Hakk 1 er det da en kan ta ut nøkkelen, eller regner du det som hakk 0? Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 biohazard skrev: Hakk 1 er det da en kan ta ut nøkkelen, eller regner du det som hakk 0? er første hakk man ikke kan ta ut nøkkelen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Du får mye pepper for at du skal bytte ratt her og til dere som tjatrer om at han må være dum som skal bytte ut rattet med airbag med et annet ratt, han kom vel ikke med et spørsmål om sikkerhet gjorde han? Skal vi snakke om sikkerhet så er det sikkeret ganske mange andre modifikasjoner på bilene her på forumet som er vesentlig værre en og bytte ratt. Men, nok om det, bare sett i et ratt av god kvalitet som for eksempel: Sparco,omp eller momo, jeg dro av veien i langt over 120km og det brå butta, jeg holdt så hardt i omp rattet mitt at jeg bretta det rundt rattstammen, men det knakk ikke, hadde det gjort det så hadde det oppstått skarpe kanter som kunne vært livsfarlige, så klart er airbag det beste, men er litt med flere av de som mener at et sparco ratt eller lignende er bedre og kjøre med hvis man har en litt "brei" kjørestil. Og det med at dissa airbagene blir gamle er vel kansje ikke så bra, er jo sprengstoff som drar av den driten og gammelt sprengstoff kan vel være noe utrygt? Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Januar 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Finken skrev: Du får mye pepper for at du skal bytte ratt her og til dere som tjatrer om at han må være dum som skal bytte ut rattet med airbag med et annet ratt, han kom vel ikke med et spørsmål om sikkerhet gjorde han?Skal vi snakke om sikkerhet så er det sikkeret ganske mange andre modifikasjoner på bilene her på forumet som er vesentlig værre en og bytte ratt. Men, nok om det, bare sett i et ratt av god kvalitet som for eksempel: Sparco,omp eller momo, jeg dro av veien i langt over 120km og det brå butta, jeg holdt så hardt i omp rattet mitt at jeg bretta det rundt rattstammen, men det knakk ikke, hadde det gjort det så hadde det oppstått skarpe kanter som kunne vært livsfarlige, så klart er airbag det beste, men er litt med flere av de som mener at et sparco ratt eller lignende er bedre og kjøre med hvis man har en litt "brei" kjørestil. Og det med at dissa airbagene blir gamle er vel kansje ikke så bra, er jo sprengstoff som drar av den driten og gammelt sprengstoff kan vel være noe utrygt? Godt sagt Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 biohazard skrev: Godt sagt Alle volvo bilene er merket at de skal inn til kontroll av airbagene etter 10år men dette er nå ikke viktig lenger da volvo sluttet med kontrollene fordi det aldri ble oppdaget feil på de. Så alderen har nok lite og si Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Juni 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2007 Åssen får jeg ut den svarte greia til airbag system Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960T6 Skrevet Juni 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2007 ? å mener du nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Juni 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2007 Tenkte på den med den ledningen til airbag system.. men jeg teipa den fast runt rattnavet, bak plasten Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vovlo Skrevet Juni 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2007 Nei riktig som noen sier. Han spurte hvordan man byttet ratt, ikke hvor farlig det er. Skal du ha ett uten er det bare å skru av, og montere opp nytt. Og det med at Airbagen går ut på årstall stemmer ikke heller. Gammelt sprengstoff? Altså det er ikke snakk om mye sprengstoff, og det kommer ikke noe eksplosjon heller. Men allikevel, syntes orginalrattet er helt flott og bruke. De fleste bytter faktisk ratt, for at det skal SE stilig ut. Selvfølgelig,eg vet ikke hvilken grunn du gjør det av. Men jeg personlig beholder nok mitt med airbag i. I fjor september, så krasjet vi med 850`en og smalt skikkelig. Landet på taket tilslutt! Eneste som skjedde var ett blått øye fra airbagen. Litt rød i kinnet også da. Vil ikje tenke på hva som hadde skjedd uten airbag. Tror eg hadde fått det verre! Siter http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=165172 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Juni 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2007 Såklart er det bedre sikkerhet med airbag. Jeg var i sterk tvil da jeg tok det av, men orginalrattet var utslitt og stygt. Og jeg hadde rattnav og sportratt. Dermed satt jeg på det.. Kanskje en gang i framtiden setter jeg på orginalratt som ikke er utslitt med airbag, eller ett uorginalt med airbag. Noen som egentlig veit hvor trygt det er å sette på airbag selv? Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.